Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon af-s 80-400 vs sigma 150-600 sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon af-s 80-400 vs sigma 150-600 sport

Momenteel ben ik in het bezit van een nikon af-s 80-400 en een nikon D7200, die ik gebruik voor natuurfotografie, autoraces en soms een airshow. Toch mis ik enkele mm's, zeker voor vogels die ik fotografeer vanuit een spottershut.
    Een Tc gebruik ik niet, teveel kwaliteitsverlies vind ik.
    Daarom ben ik aan het twijfelen om deze om te ruilen voor een Sigma 150-600 sport. Het gewicht speelt niet zo'n rol daar ik meestal een monopod of statief gebruik.

Daar ik niet echt een vergelijk vind tussen deze twee, vraag ik mij af of er forumgebruikers zijn die me misschien kunnen vertellen of ik hier slecht mee ga doen, of dat ze wel aan elkaar gewaagd zijn op vlak van IQ ?

Of kan ik beter bij mijn 80-400 blijven ? Hebben jullie eventueel tips die mij kunnen overtuigen ?

Mvg Joerisan.
    Last edited by joerisan; 13 augustus 2015, 13:14.

Re: nikon af-s 80-400 vs sigma 150-600 sport

Die 80-400 heb ik altijd beter gevonden dan de 100-400 van Canon. Heel veel praktijkervaring heb ik niet, maar de 80-400 is geen echt snelle lens, en ik vermoed dat die sport versie van de Sigma net op dat vlak wel wat meer in zijn mars heeft. Het is helaas niet meer dan een vermoeden/indruk van mij, gebaseerd op wat ik hoor en zie over de 150-600, dus wacht zeker op commentaren van gebruikers van de lens.

Let toch maar op met het gewicht, want die Sigma weegt echt een pak meer, en ik neem aan dat je toch ook af en toe eens de bewegingsvrijheid nodig hebt van uit de hand te fotograferen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Die 80-400 heb ik altijd beter gevonden dan de 100-400 van Canon. Heel veel praktijkervaring heb ik niet, maar de 80-400 is geen echt snelle lens, en ik vermoed dat die sport versie van de Sigma net op dat vlak wel wat meer in zijn mars heeft. Het is helaas niet meer dan een vermoeden/indruk van mij, gebaseerd op wat ik hoor en zie over de 150-600, dus wacht zeker op commentaren van gebruikers van de lens.

Let toch maar op met het gewicht, want die Sigma weegt echt een pak meer, en ik neem aan dat je toch ook af en toe eens de bewegingsvrijheid nodig hebt van uit de hand te fotograferen.
      Het gaat hier over de af-s versie, de laatste nieuwe. Die vorige was inderdaad traag kwestie van focussen. De lens op zich is heel goed, maar ik mis mm's, en voor ik eventueel die sigma haal wil ik zeker zijn dat ik er niet op achteruitga. Dan hou ik hem liever bij.

Comment

Volgens reviews is die Nikon 80-400 beter als zijn voorganger maar de Sigma S is scherper, zeker van 400 tot 600mm. Tot 300mm is de Nikon wel ok.

Ik heb het al eerder gezegd, de autofocus vd Sigma S is heel snel tot 400mm maar op 600mm had die sneller gemogen.

Ik fotografeer vnl vogeltjes en de foto's op 600mm zijn perfect bruikbaar, zo goed als geen verschil met 400mm. Bij mijn vorige Tamron 150-600 zag je een duidelijk verschil tussen 400 en 600mm en daardoor gebruikte ik die ook maar tot zo'n 500mm.

Dus volgens mij doe je er goed aan om de Nikon weg te doen en de Sigma S te nemen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Volgens reviews is die Nikon 80-400 beter als zijn voorganger maar de Sigma S is scherper, zeker van 400 tot 600mm.
          Elke lens die meer of minder millimeters als zijn verlijk is scherper in het bereik wat de ander niet heeft, want die heeft niks.......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X