Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma vs Canon vs Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma vs Canon vs Tamron

Hallo,

Na een rondreis door Z-Afrika heb ik besloten mij een betere lens te kopen, ééntje met zoom mogelijkheden. Omdat ik al enkele weken aan het twijfelen ben, hoopte ik dat ervaren fotografen mij eventueel verder kunnen helpen. Adviezen of tips zijn ook altijd meer dan welkom

Na wat opzoekwerk, heb ik volgende lenzen gevonden:

Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM (2012)
    -
    Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM C (2014)
    -
    Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM (2012)
    -
    TAMRON 18-270MM F/3.5-6.3 DI II VC PZD (2012?)

Welke raden jullie mij aan op vlak van: kwaliteit lens, gebruiksgemak, kwaliteit,...

Alvast bedankt!

Re: Sigma vs Canon vs Tamron

Ik ben heel tevreden over de Canon 18-135 IS STM.

De andere lenzen in je lijst zijn wel heel handig door het enorme zoombereik, maar de beeldkwaliteit van die lenzen zal minder goed zijn dan die van de 18-135 STM (let op de STM, er zijn nog oudere versies, maar de STM is wel degelijk de betere).
    Als 135mm niet voldoende is, dan kan je die aanvullen met een 55-250 IS STM.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik volg black b@ndit

Comment

Met welke lens ben je naar Z-Afrika vertrokken en wat heb je ginder vastgesteld?
        Kwam je te kort in groothoek of kwam je te kort in tele bereik?
        Zie je er eventueel tegenop om met twee lenzen op reis te gaan?
        Canon heet een uitstekend setje bestaande uit: Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS STM + Canon EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS STM.
        Beiden dezelfde filtermaat en het voorste element draait niet meer bij scherpstellen zoals vroeger, en natuurlijk fluisterstille AF en IS.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een standaard 18-55mm kit lens. Ik vond deze niet makkelijk in gebruik (focus-ring zit veel te los) en kwalitatief vond ik hem maar matig. Zeker nadat ik een vriend zijn Canon (EF 24-70mm f/2.8L II USM) lens mocht gebruiken, wou ik al snel iets beter en makkelijker in gebruik. Ik besef ook dat die lens beter is, maar past spijtig genoeg niet in mijn budget.

Alvast bedankt, aan iedereen voor de tips. Denk toch voor de Canon lens te gaan.

Comment

Was dat de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS STM die je mee had?
            Ik was al heel tevreden van de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II en de STM zou nu nog beter moeten zijn.
            En eigenlijk zou je dat setje nog kunnen uitbreiden met de Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De 18-55 IS STM heb ik ook gehad (kitlens op de 700D), die is ook vrij goed.
              Maar die heb ik vervangen door de 18-135 IS STM omdat het zoombereik van die lens een heel stuk handiger is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

De canon is een kwalitatief goede lensvoor zijn prijs, zelf met volle tevredenheid gebruikt alvorens ik overgestapt ben op ff

Comment

Nee, helaas zonder de IS STM, waarbij de focus ring er lijkt uit te vallen

Comment

Al aan de 24-105 f4 L usm gedacht 800€ nieuw momenteel...

Comment

Working...
                    X