Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon

Ondanks dat ik nog een volslagen leek ben wat fotograferen betreft, heb ik een Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon aangeschaft. De handleiding die bij de lens bijgevoegd is vind ik ondermaats. Bijvoorbeeld: als de scherpstelring op AF staat mag je niet aan deze ring draaien met kans op schade. Toen ik die lens op mijn toestel plaatste draaide die ring nochtans vlot rond wanneer ik onbewust tegen die ring aanbotste. In de handleiding is sprake van AF/MF scherpstelling, ook het gebruik van VC, maar nergens is er enige toelichting wanneer men een ver object dichterbij wil halen. Nogmaals, ik voel me een kluns.
    Is er iemand die mij in mensentaal een beetje op weg kan helpen?
    Alvast bedankt.

Re: Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon

Wat wil je ons duidelijk maken met "maar nergens is er enige toelichting wanneer men een ver object dichterbij wil halen" ?????
    Ik denk dat je de zoom-ring benodigd om van 70 naar 300mm te bekomen... en dat is principieel een handmatige actie

Comment

Inderdaad, je noemt de ring van 70 tot 300mm, heeft dit met afstand te maken? Bijvoorbeeld: hoe neem ik de foto van een vogel die op een afstand van 20m zit, en ik die vlak voor de lens wil? Hoe krijg ik dan de meest gelukte foto?

Comment

hoe neem ik de foto van een vogel die op een afstand van 20m zit, en ik die vlak voor de lens wil
        ik denk dat je gewoon aan die zoom-ring moet draaien en dan zie je feitelijk zelf wat dit betekent voor de compositie

Hoe krijg ik dan de meest gelukte foto?
        dit is vragen naar bekende weg:
        - leer je body kennen
        - leer de basis
        - leer het gedrag van het dier - in dit geval dan -
        - volg cursussen/workshops gerelateerd aan je fotografische voorkeuren
        - veel oefenen

en nu even naar het vogeltje:
        - gebruik één statief (vc uit) of bonenzak

En of een foto 'meest gelukt' is, is geheel afhankelijk des persoon. De een zal in beschreven situatie tevreden zijn als de contouren daar zijn, de ander als het er volledig "scherp" op staat.

Comment

Working...
        X