Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Sony A7-series

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen voor Sony A7-series

Van welke lenzen zijn jullie heel tevreden op de Sony A7-series?

De Sony 24-70/4 is heel prijzig (1000€) en volgens velen niet echt scherp vooral op 24mm voor landschap ( ook niet op F8 scherp in de hoeken)

De 16-35/F4 zou wel één van de betere FE zoomlenzen zijn maar dan ga ik wss wel iets zoom missen?

Lenzen voor Sony A7-series

16-35mm, 55mm zeiss en de 70-200mm G lijkt me de ideale set als budget geen rol speelt.

Als budget wel een rol speelt gewoon de kitlens en primes bijkopen achteraf (24mm, 55mm)

Comment

Re: Lenzen voor Sony A7-series

Ik heb mij vandaag de eerste FE lens voor mijn Sony A7 II aangeschaft nl. de Sonnar T 55mm 1.8 ZA. Mijn eerste indrukken zijn bijzonder positief. Mijn oudere A-lenzen kan ik blijven gebruiken met de adapter LA-EA4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
        16-35mm, 55mm zeiss en de 70-200mm G lijkt me de ideale set als budget geen rol speelt.

Als budget wel een rol speelt gewoon de kitlens en primes bijkopen achteraf (24mm, 55mm)
        Spijtig genoeg speelt budget wel een rol...

De 16-35mm en 55mm Zeiss zijn duidelijk heel favoriete lenzen en optisch dik in orde... (mag ook wel voor die prijzen)
        70-200 heb ik niet direkt nodig... Zou dan eerder de 90mm Macro willen en later de Batis 25/2 voor binnen...

De 24mm is een APS-C lens volgens mij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quidam Bekijk bericht
          Ik heb mij vandaag de eerste FE lens voor mijn Sony A7 II aangeschaft nl. de Sonnar T 55mm 1.8 ZA. Mijn eerste indrukken zijn bijzonder positief. Mijn oudere A-lenzen kan ik blijven gebruiken met de adapter LA-EA4.
          Ja, je leest overal dat wanneer je de 55/1.8 gebruikt je dan pas het potentieel van de A7-series ziet...
          Het enige kleine minpuntje zou de minimum focusafstand zijn die vrij lang zou zijn maar voor de rest optisch super goed...

Comment

Ik heb mij vorige week de Zeiss Loxia 2/35 gekocht en ben er momenteel zeer tevreden van.
            De lens is wel enkel manuele focus, maar met de A7 gaat dat zo makkelijk dat ik er nog geen problemen heb mee ondervonden.

De kleuren en scherpte zijn ongelooflijk. https://www.facebook.com/media/set/?...0994782&type=3
            http://ianvanlanduyt.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Het enige kleine minpuntje zou de minimum focusafstand zijn die vrij lang zou zijn maar voor de rest optisch super goed...
              Inderdaad de minimale scherpstelling is 0,5m, dus vrijveel. Deze lens is minder geschikt voor macro.

Comment

Als ik maar 2 lenzen mocht hebben hield ik de 16-35mm en de 55mm.
                De 2.8 35 en de 24-70mm gebruik ik net iets minder maar zo slecht zijn ze echt niet.
                Voor kort tele of macro zijn oudere lenzen ook prima, alhoewel ik zelf wel zeer tevreden ben over de Zeiss 2.0 100mm macro planar, ik heb die met een Nikon adapter en het werkt perfect.
                Last edited by Spanjaart; 22 juli 2015, 18:57.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Als ik maar 2 lenzen mocht hebben hield ik de 16-35mm en de 55mm.
                  De 2.8 35 en de 24-70mm gebruik ik net iets minder maar zo slecht zijn ze echt niet.
                  Voor kort tele of macro zijn oudere lenzen ook orima, alhoewel ik zelf wel zeer tevreden ben over de Zeiss 2.0 100mm macro planar, ik heb die met een Nikon adapter en het werkt perfect.
                  De 16-35mm en de 55mm zal het inderdaad worden als ik voor Sony A7xx kies.

Die worden op alle fora als beste combo aangeprezen...

Comment

Bedankt voor de reacties aan iedereen!

Comment

Ik heb enkel de Sony fe 35mm f2.8 en vooral omdat die zo compact is. Is me wel wat prijzig voor wat het is maar wel heel tevreden van scherpte en rendering.

Voor alle andere opnamen gebruik ik manuele Minolta lenzen.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Comment

Ik heb de 70-200mm 4.0 te koop op 2dehands.be, Zoekertje 245732182

Comment

Hallo,

Even dit terug oprakelen:.
                          Ben onlangs eigenaar geworden van een A7 en ben op zoek naar een goede prime om te vervolledigen.

Keuze gaat tussen een 35mm of een 55mm. Van beide zou het de goedkoopste versie worden dus respectievelijk: 35mm (f2.8) of 55mm (f1.8).

Deze zou wrs mijn hoofdlens gaan worden (dus standaard op de camera). Ik heb echter een beetje schrik om in de 55mm te investeren wegens te dicht op het onderwerp (ik zou deze lens namelijk willen gebruiken in de stad etc. Als er dan veel kleine straatjes zijn is de 35mm meer geschikt denk ik?) en neig daarom meer richting de 35mm.

Alhoewel het diafragma van de 55mm wel verder open kan heb ik toch ook al pareltjes gezien van de 35mm lens.

Iemand ervaring met beide? Mag deze lenzen zijn of andere merken, maar wel de maten.
                          Wat werkt het beste in de stad? Ik ga binnenkort naar Tokyo en daar is er een grote combi van grote/brede straten en tegelijk ook kleine smalle steegjes.

Laat maar weten!

Comment

Ik zou dan toch een 28mm en een 55mm nemen. Eventueel is een oude 50mm ook heel interessant voor weinig geld en ee n adaptertje.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik zou dan toch een 28mm en een 55mm nemen. Eventueel is een oude 50mm ook heel interessant voor weinig geld en ee n adaptertje.
                              Dus jij zou eerder voor de Sony FE28mm F2 gaan dan voor een Sonnar T * FE 35 mm F 2.8 ZA? Is ongeveer een verschil van € 350,00

Of zou een Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA ook een oplossing kunnen zijn? Deze is dan weer de duurste.

Comment

Working...
                              X