Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO II of Sigma 10-20mm F/3.5 EX DC HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO II of Sigma 10-20mm F/3.5 EX DC HSM

Dag Allemaal,

Ik zoek een ultra groothoeklens voor mijn NIkon D3200. Ik ben amateur maar zoek een lens om wijd te kunnen fotograferen.
    De lens zal vooral op vakantie gebruikt worden (landschappen).

Ik weet dat een groot diafragma in principe niet nodig is bij landschapsfotografie.

Volgens reviews is de tokina 11-16 2.8 DXII een zeer goede lens voor DX formaat. Maar deze kost 599€ (nieuw).

De Sigma kan ik voor 250€ tweedehands kopen. Deze zal vermoedelijk minder goed zijn als de Tokina.

Wat raden jullie aan? Extra investering voor betere kwaliteit of is de Sigma als amateur voldoende?

Bedankt
    Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

Re: Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO II of Sigma 10-20mm F/3.5 EX DC HSM

de sigma is zeker niet slecht (heb zelf de oudere versie gehad op een d7100 en die viel mee
    dus t'zal er zeker niet op verslecht zijn hé, de extra millimeter 10 ipv 11 leverd meer verschil dan je zou denken!
    en dat is bovendien een mooie 2dehands prijs voor die lens
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Dag Michael,

Zelf heb ik Tokina 11-16 en ben hier héél tevreden over. Voor deze aankoop ook veel reviews gelezen en bekeken...
      Deze kost nu misschien iets meer dan de sigma... maar ik vind dat je het ook moet bekijken als een investering en is eigenlijk belangrijker dan je fototoestel: Die lens blijft bij jou... de body zal door de tijd slijten, of vervangen worden.
      Just my humble opinion,
      David

Comment

bij dxo staan ze ongeveer gelijk, + de sigma iets breder (daar gaat het toch om bij UWA)
        http://www.dxomark.com/Lenses/Compar..._0_842_0_757_0

als je die sigma aan die prijs kan kopen, dan is dit sowieso een goede investering
        portfolio en workshops:

Comment

Ik heb besloten om toch voor de sigma te gaan. Aangezien ik de lens maar af en toe zal gebruiken zag ik het niet zitten om een "dure" investering te maken.

Ik hoop ze snel geleverd te hebbe.

Comment

Jehebt gelijk Michael! Ik heb zelf de sigma, zelfs 'maar' de 3.5-6.3 en die doet prima het werk voor landschap en stadsfotografie ... buiten wel te verstaan. De Tokina is zonder twijfel beter (zeker voor binnen) maar zowel de prijs als de extra mm hebben mij ook laten besluiten voor een 2de hands sigma te gaan. Compromissen zijn soms ook nodig. Ik ben er heel erg tevreden mee in elk geval! Succes ermee!!
            NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuckyShoot Bekijk bericht
              Jehebt gelijk Michael! Ik heb zelf de sigma, zelfs 'maar' de 3.5-6.3 en die doet prima het werk voor landschap en stadsfotografie ... buiten wel te verstaan. De Tokina is zonder twijfel beter (zeker voor binnen) maar zowel de prijs als de extra mm hebben mij ook laten besluiten voor een 2de hands sigma te gaan. Compromissen zijn soms ook nodig. Ik ben er heel erg tevreden mee in elk geval! Succes ermee!!
              Op welk vlak is de Tokina binnen beter?
              Ik zou ook voor de Sigma willen gaan (wel de f/3.5-versie), maar ik wil er ook interieurfotografie mee willen doen (op statief weliswaar). Is er meer vervorming bij de Sigma of is ie minder scherp?
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

Comment

De Sigma die ik had besteld had de 3.5 moeten zijn voor 250€, maar ik kreeg uiteindelijk de 4-5.6 geleverd. Oeps foutje van de leverancier, product verkeerd gecodeerd, er bestaat geen 3.5 aan 250€.
                Dus heb ik mijn geld teruggevraagd.

250€ is echt wel mijn limiet voor een UWA lens aangezien ik ook voor een meer tele lens zou willen gaan.
                Daar twijfel ik tussen een prime 85mm 1.8 (portret) of iets anders, mss zoom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael.hossain Bekijk bericht
                  De Sigma die ik had besteld had de 3.5 moeten zijn voor 250€, maar ik kreeg uiteindelijk de 4-5.6 geleverd. Oeps foutje van de leverancier, product verkeerd gecodeerd, er bestaat geen 3.5 aan 250€.
                  Dus heb ik mijn geld teruggevraagd.

250€ is echt wel mijn limiet voor een UWA lens aangezien ik ook voor een meer tele lens zou willen gaan.
                  Daar twijfel ik tussen een prime 85mm 1.8 (portret) of iets anders, mss zoom?
                  hoe? die was toch tweedehands?? desnoods idd een 10-20 f4-5.6 als het budget zo zit, heb toen indertijd ook gedaan
                  voor die zoomlens misschien een nieuw draadje starten anders wordt het hier verwarrend :-)
                  portfolio en workshops:

Comment

Ja het was een tweedehands lens op Kamera Express; Die worden geleverd zoals de nieuwe lenzen.

Comment

Working...
                    X