Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 23 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji 23 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    Net even ook mijn rekening gecontroleerd, en deze morgen ook 400€ mogen ontvangen.
    Ook voor de aankoop van een 18-135mm en 23mm
    18-135mm van bij Mediamarkt.be
    23mm van bij Bol.be

Heb wel voor de aankopen alles goed gechecked bij het Fuji Promo Team en hun goedkeuringen bij de claims gevoegd, hoogst waarschijnlijk is dat ook de reden dat mijn claims zonder problemen goedgekeurd zijn...
    Gelijk ik in #88 reeds vermelde.
    Bij Bol zou het anders kunnen uitdraaien.
    Het is niet voor niets dat na "die mail" de prijs zo'n slordige 140€ omhoog ging.
    Goed om te horen dat het ook goed is verlopen voor je.
    Last edited by w00ha; 14 augustus 2015, 10:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Gelijk ik in #88 reeds vermelde.
      Bij Bol zou het anders kunnen uitdraaien.
      Het is niet voor niets dat na "die mail" de prijs zo'n slordige 140€ omhoog ging.
      Goed om te horen dat het ook goed is verlopen voor je.
      De prijsstijging bij Bol had op zich niets te maken met de mailings, want zodra ik mijn bestelling geplaatst had stond deze op de site 140€ hoger.
      Waarschijnlijk ergens een laatste exemplaar die nog aan die prijs stond...
      Last edited by Infernoken; 2 oktober 2015, 13:33.
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik heb vandaag mijn geld op mijn rekening gekregen.

Ik heb de aankoop gedaan bij KameraExpress.
        Bij KE beweerden ze dus voet bij stuk dat ik geen recht had op korting omdat die nummers al doorgegeven waren... hmmm.. in Nederland.
        Zo was het ... en het is niet anders... volgens hun althans.

De promoties van Fuji België staan daar los van...
        Ik heb dus mijn korting van 100 euro gekregen.

De 23 1.4 bij KE is 849 euro (normale prijs) en met die korting via Fuji Nederland 749 euro.
        Lens doorgegeven bij Fuji Belgie en nu nog eens 100 euro korting...
        Dat maakt dat ik de lens heb voor 649 euro... een koopje!

Opvallend is het hoeveel kennis ze hebben bij KE
        Als je na drie telefoontjes nog altijd tegen de feiten in een negatief antwoord krijgt ... tja dan is je vertrouwen en vooral de geloofwaardigheid in de winkel naar beneden

Last edited by Funcky; 14 augustus 2015, 21:15.
        Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Zou niet teveel wijzen richting de uiteindelijke verkopers, uiteindelijk was de actie nogal onduidelijk waar het nu wel of niet kon...

Stond laatst ook nog bij een Fuji X-dealer en die was ook 100% overtuigd dat de cashback enkel bij hun gold, zoals ook op de Fuji website te lezen stond.

Beste systeem zou eigenlijk zijn zoals in Nederland, waar de dealer reeds de cashback claimt en zo de eindklant van dit soort risico's gevrijwaard blijft.

Uiteindelijk is het niet leuk voor de mensen die nu een lens kochten en er pas later achter kwamen dat hun claim niet gold.
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Versta me nu niet verkeerd, want ik gun het iederéén.
            Als Funcky extra cashback heeft ontvangen, dan zou Geert_B die bij CB ook moeten krijgen. (zie #86)
            In Geert zijn mail van Fuji staat "...niet gedaan bij een kwalificerende verdeler...", als reden.
            Maar KE stond ook niet in hun lijst.
            Bij KE stond er expliciet bij dat die 100€ reeds afgetrokken was in hun prijs en dat stond daar klaar en duidelijk in.
            Bij CB stond deze in actie, maar CB sprak niet van de Fuji actie.
            Ik en nog andere hebben een bevestiging gekregen van Fuji Be dat CB winkel wel in aanmerking komt.
            Als Fuji de claim van Funky heeft goedgekeurd, dan zitten we met een, hoe noemen ze dat, precedent ?
            ( Versta me niet verkeerd he Funky, maar als ik Geert was zou ik dit toch bij Fuji melden)
            Bij Fuji gaat er toch wat mis met hun programma's.
            Toen ik mijn claim indiende, kreeg ik een bevestiging dat ik 300€ claimde. En dat heb ik zo op een zondag afgerond.
            De dag erna heb ik gebeld om te vragen hoe dat zat, want ik had recht op 400€.
            Een foutje in het programma meneer, u heeft idd recht op 400€, was het antwoord.
            Mijn claim werd onmiddellijk als aanvaard bevestigd.
            Nu, 30 dagen later krijg ik een mail die leeg is met een header "claim processed"...daar stond niks in, gewoon blanco.
            Daarmee kijk ik op mijn Rek. en de 400€ was gestort. Allemaal rare toestanden van 'n professionele verdeler.

Als Geert dit nog volgt, ik zou toch eens bellen naar Fuji waarom jij uit de boot valt en je mag mijn mail over CB ook gebruiken.
            Last edited by w00ha; 15 augustus 2015, 20:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
              Zou niet teveel wijzen richting de uiteindelijke verkopers, uiteindelijk was de actie nogal onduidelijk waar het nu wel of niet kon
              Toch wel hoor.
              Indien deze verkoper niet 100% zeker was moet hij ook de moeite niet doen om zijn gelijk te krijgen.
              Als ik een mail krijg van Fuji met Validated... geen reden meer om dat tegen te spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Versta me nu niet verkeerd, want ik gun het iederéén.
                Als Funcky extra cashback heeft ontvangen, dan zou Geert_B die bij CB ook moeten krijgen. (zie #86)
                In Geert zijn mail van Fuji staat "...niet gedaan bij een kwalificerende verdeler...", als reden.
                Maar KE stond ook niet in hun lijst.
                Bij KE stond er expliciet bij dat die 100€ reeds afgetrokken was in hun prijs en dat stond daar klaar en duidelijk in.
                Bij CB stond deze in actie, maar CB sprak niet van de Fuji actie.
                Ik en nog andere hebben een bevestiging gekregen van Fuji Be dat CB winkel wel in aanmerking komt.
                Als Fuji de claim van Funky heeft goedgekeurd, dan zitten we met een, hoe noemen ze dat, precedent ?
                ( Versta me niet verkeerd he Funky, maar als ik Geert was zou ik dit toch bij Fuji melden)
                Bij Fuji gaat er toch wat mis met hun programma's.
                Toen ik mijn claim indiende, kreeg ik een bevestiging dat ik 300€ claimde. En dat heb ik zo op een zondag afgerond.
                De dag erna heb ik gebeld om te vragen hoe dat zat, want ik had recht op 400€.
                Een foutje in het programma meneer, u heeft idd recht op 400€, was het antwoord.
                Mijn claim werd onmiddellijk als aanvaard bevestigd.
                Nu, 30 dagen later krijg ik een mail die leeg is met een header "claim processed"...daar stond niks in, gewoon blanco.
                Daarmee kijk ik op mijn Rek. en de 400€ was gestort. Allemaal rare toestanden van 'n professionele verdeler.

Als Geert dit nog volgt, ik zou toch eens bellen naar Fuji waarom jij uit de boot valt en je mag mijn mail over CB ook gebruiken.
                Ni te veel klagen da ik van u was.... Straks mag je u 400 euro nog terugstorten ... Wegens foutje in systeem

Comment

Neen effe serieus nu.
                  Als wH00ha zijn Geld gekregen heeft en Geert heeft alles gedaan volgens de vereisten van Fuji... Dan heeft hij ook recht op de cashback. Zo simpel is het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Ni te veel klagen da ik van u was.... Straks mag je u 400 euro nog terugstorten ... Wegens foutje in systeem
                    Heb je bij KE al verteld dat je die cashback hebt ontvangen?
                    Ben eens benieuwd wat hun reactie mag wezen.

Comment

• Re: Fuji 23 1.4

Neen effe serieus nu.
                      Als wH00ha zijn Geld gekregen heeft en Geert heeft alles gedaan volgens de vereisten van Fuji... Dan heeft hij ook recht op de cashback. Zo simpel is het.
                      Ik kom dus ook voor andere op, als ik vind dat ze ergens benadeeld zijn

De reden dat ik jou als VB aanhaal is om het volgende:
                      KE, MM, BOL en CB zijn allemaal winkels met NL roots.
                      Ze hebben wel BE winkels en on-line shops voor Be Klanten.

Geen enkele van die winkels is in hun "in aanmerking komende lijst vermeldt"

- CB is een NV (Boomsesteenweg) die hier een maatschappelijke zetel heeft en alleen aan BE klanten verstuurd.
                      - Fuji BE bevestigd bij mij en nog andere mensen het volgende (quote uit mijn mail):

Wij kunnen bevestigen dat deze aankoop via Coolblue of Bol.com in aanmerking komt voor onze promotie.
                      Gelieve er wel op te letten dat u de lens apart aankoopt en niet als onderdeel van een kit.
                      Wat de lijst van deelnemende verkopers betreft kunnen we u zeggen dat u uw aankoop ook kan doen in andere winkels en bij online verdelers van Fujifilm-producten op voorwaarde dat de aankoop in België of via een Belgische website is gebeurd.

Bij al die winkels was er een promo of actie vermeld.
                      Enkel alleen bij KE stond er klaar en duidelijk bij als men verder klikte wat die 150€ voordeel inhield.
                      Dat was hun normale winkelkorting en de fuji actie samen, met de vermelding dat die laatste reeds in hun prijs was verrekend.

Als Fuji BE daar nu geen punt van maakt bij KE en ook bij Infernoken die bij MM en BOL heeft gekocht, waarom dan bij CB wel?

Als ik me niet vergis had je 14dagen om je claim recht te zetten, die zijn nu wel voorbij.

En nog een bedenking heb ik, als je de volgende lijst bekijkt:

Alleen bij CB en Cameranu staat "Officiële Dealer" bij met de vermelding van hun aanbod.
                      Als je daarop klikt staat er dat ze Dealer zijn in NL!
                      Zou dat misschien het verschil maken?

Ik probeer het te begrijpen, maar het is aan Geert om te bellen(als het nog niet te laat is).
                      De antwoorden op de emails kunnen niet verkeerd worden geïnterpreteerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Enige nadeel van een electronisch diafragma is dat je deze niet contactloos kan sturen, dus gebruiken op een balg
                        voor bv. macro of andere speciaaltjes kan niet.
                        Ik ben niet mee

Comment

Toch wel hoor.
                          Indien deze verkoper niet 100% zeker was moet hij ook de moeite niet doen om zijn gelijk te krijgen.
                          Als ik een mail krijg van Fuji met Validated... geen reden meer om dat tegen te spreken.
                          Alee Funcky, je weet toch zelf dat dit niet klopt. 2 Keer genieten van dezelfde korting op 1 product. Als het een lens is die via de NL invoerder werd verkregen dan had je recht op de NL Summer Deals (korting onmiddellijk verrekend in de verkoopprijs). Als het een Belgisch-Luxemburgse lens is dan kwam je in aanmerking voor de BE-LU Cashback actie (zelfde korting als in NL maar via papierwerk terug te storten). Als ik een gok moet doen dan had je recht op de NL Summer Deals omdat KE in principe hun Fuji producten via de NL invoerder aankoopt en ze stonden ook niet op de lijst van de deelnemende handelaars voor de BE actie. Die lijst was duidelijk. Fuji BE heeft dan een fout gemaakt en jou nogmaals de korting gegegeven (die je al gekregen had via NL / KE). Als je persé iemand wil beschuldigen (die je trouwens al de korting gaf waar je recht op had) zou ik eerst eens bij Fuji navragen of het een B of NL lens was en wie je te veel korting gaf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                            Alee Funcky, je weet toch zelf dat dit niet klopt. 2 Keer genieten van dezelfde korting op 1 product. Als het een lens is die via de NL invoerder werd verkregen dan had je recht op de NL Summer Deals (korting onmiddellijk verrekend in de verkoopprijs). Als het een Belgisch-Luxemburgse lens is dan kwam je in aanmerking voor de BE-LU Cashback actie (zelfde korting als in NL maar via papierwerk terug te storten). Als ik een gok moet doen dan had je recht op de NL Summer Deals omdat KE in principe hun Fuji producten via de NL invoerder aankoopt en ze stonden ook niet op de lijst van de deelnemende handelaars voor de BE actie. Die lijst was duidelijk. Fuji BE heeft dan een fout gemaakt en jou nogmaals de korting gegegeven (die je al gekregen had via NL / KE). Als je persé iemand wil beschuldigen (die je trouwens al de korting gaf waar je recht op had) zou ik eerst eens bij Fuji navragen of het een B of NL lens was en wie je te veel korting gaf...

Ja die vind ik echt het beste... het zal nog mijn schuld zijn.
                            3 keer naar Fuji gebeld.. drie keer een andere persoon gehad van Fuji en drie keer hetzelfde antwoord gehad dat ik er duidelijk recht op had en dit alvorens ik mijn claim ingevuld had.
                            2 maal een mail verstuurd.. tweemaal hetzelfde antwoord dat ik duidelijk recht had op de korting.
                            Nadat ik mijn claim ingevuld had heb ik een eerste bericht gekregen van Fuji dat alles goed verliep en gevalideerd was en een poosje daarna een bericht dat dit bedrag gestort.
                            Dit allemaal terwijl ik telkens duidelijk vermelde dat ik al kortingen gekregen heb via KE Antwerpen.
                            En dan komt u even verkondigen dat Fuji zich vergist heeft

Hoe dikwijls moest ik dan bellen naar Fuji volgens jou ?

Die persoon van KE (Mike denk ik) is niet diegene die me korting geeft.. je moet dat zo niet stellen. Kortingen komen van KE Nederland en niet van één persoon.. en hoe of wat die kortingen ook zijn of verlopen is mijn zorg niet.
                            Wat ik wel had kunnen doen is een andere persoon aan de lijn vragen bij KE antwerpen.

En dan zou ik nog moeten navragen aan Fuji wie mij die korting gegeven heeft ??? Waarom zou ik in de pot blijven roeren terwijl ik de promotie verkregen heb
                            Denkt u misschien dat ik een idioot ben ?

Het is beter dat je hier eigenlijk niets vermeld en alles voor jezelf houd.

Mijn bedoeling is .. als ik mijn korting krijg en anderen via CB... dan moet bijvoorbeeld Geert ook zijn korting krijgen en moet hij uitzoeken wat er fout is gegaan.
                            Als er hier één iemand moet bellen dan is het Geert.. en hij mag mij contacteren via PM indien nodig.
                            Maar bedankt voor de complimenten...
                            Last edited by Funcky; 16 augustus 2015, 20:01.

Comment

De éné review zegt .. beter gebruiken op F2 en een andere beweert dan weer dat deze zeer goed te gebruiken is op 1.4
                              Je hebt kritische, zeer kritische gebruikers en dan heb je ook nog die zoiets opschrijven als: de D70 valt tegen als ik hem vergelijk met een 1D. Bij FM kijk ik altijd naar de cijferbeoordeling. Veel hoge waarderingen met een aantal lage: goed, maar er zijn missers, Veel dezelfde beoordelingen, maar een hoger gemiddelde als geval 1: gemiddeld produkt. Er zijn zoveel rare testers: Nikkor 24-70 testen vol open en zeer hoge iso, lange tijd en dan licht op het afstandsvenstertje en dan opmerken dat er licht lekt, maar of dit een reëele situatie is?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is beter dat je hier eigenlijk niets vermeld en alles voor jezelf houd.
                                Dat zal ik met zeer veel plezier doen na het lezen van uw waardevol antwoord en ook omdat je het zo mooi vraagt.
                                Je bent immers een zeer verstandig mens om KE incompetentie, enz toe te bedelen (daar ging het om) omdat ze je de korting gaven waar je recht op had maar niet vertelden dat je nog een 2de keer dezelfde korting kon krijgen in B. Dat is een grote fout van hen.
                                En dat heeft niets met Geert te maken.

Comment

Working...
                                X