Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 23 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji 23 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
    Wat ik mij nog afvraag, gebruiken jullie met deze primes ook een polarisatie filter ?
    Hangt er van af, een polarisatiefilter kan altijd handig zijn en heeft in feite niets te maken met welk soort objectief
    je deze gebruikt, enige nadeel is dat er nogal wat verschillende filtermaten zijn, dus zoals Pieter zegt, koop je het best een polarisatiefilter op een middelmatige groothoek, gewoon omdat dat het beste werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Tussen al dat heen en weer sleuren ivm de cashback.
      Ik ben zeer tevreden van mijn aankoop.
      Al wat de Fuji-fans-boy's-liefhebbers zeggen over hun geliefkoosde merk is oprecht.
      Heerlijk toestel en objectief is dit

Hier mijn eerste combo om van start te gaan
      Super spul van Fuji, en tegenwoordig van de meest moderne objectieven die er bestaan,
      metaal, electronisch diafragma en scherpstelling in de objectieven werken met rechtstreeks gestuurde lineaire
      motoren
      Enige nadeel van een electronisch diafragma is dat je deze niet contactloos kan sturen, dus gebruiken op een balg
      voor bv. macro of andere speciaaltjes kan niet.
      Trouwens Nikon maakt ook de overstap naar electronisch gestuurd diafragma, afwijkingen door een lipje dat niet mooi
      meer recht staat zijn daarmee verleden tijd.
      Bij mijn weten is Fuji wel de enige fabrikant die bijna al zijn lenzen uitrust met lineaire AF motoren, dus geen draaiende
      beweging meer omzetten naar een lineaire beweging, maar rechtstreeks de lensgroep bewegen.
      Dat kan je trouwens merken bij manuele scherpstelling, als je aan de scherpstelling draait, stuur je daar eigenlijk ook die drie motoren mee, off camera gebeurd er dus niets, zeer mooi systeem dat ook totaal geen AF correctie nodig heeft, maar dat heeft dan weer te maken met het feit dat je AF vanaf de sensor wordt gestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        enige nadeel is dat er nogal wat verschillende filtermaten zijn, dus zoals Pieter zegt, koop je het best een polarisatiefilter op een middelmatige groothoek, gewoon omdat dat het beste werkt.
        Ik heb een CPL en een ND in 72mm en gebruik een step-up ring voor de kleinere diameters. De filters kosten iets meer, maar ik kan ze nu wel gebruiken van 10 tot 200mm (als ze niet vast blijven zitten op een lens of ring )
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Ik heb een CPL en een ND in 72mm en gebruik een step-up ring voor de kleinere diameters. De filters kosten iets meer, maar ik kan ze nu wel gebruiken van 10 tot 200mm (als ze niet vast blijven zitten op een lens of ring )
          Inderdaad een probleem met step-up ringen, en zeker als het smalle ringen zijn zoals bv. 72 naar 77mm moet je er rekening mee houden dat je deze
          in omgekeerde volgorde terug demonteerd, en dan nog....
          Om dat tegen te gaan,leg ik een 1mm O ring in de schouder van de draad, kan ook met een elastiekje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Bij mijn weten is Fuji wel de enige fabrikant die bijna al zijn lenzen uitrust met lineaire AF motoren, dus geen draaiende
            beweging meer omzetten naar een lineaire beweging, maar rechtstreeks de lensgroep bewegen.
            Inderdaad de enige en dat niet alleen voor AF maar ook voor OS, maar ze gebruiken ook stappenmotoren voor AF zoals we sinds enige tijd bij andere fabricanten ook zien
            3-voudig http://fujifilm-x.com/xf-lens/en/dri..._control03.jpg
            4-voudig http://www.fujifilm.eu/typo3temp/pic...45beabbb9c.jpg
            de werkelijkheid http://fujifilm-x.com/xf-lens/ja/dri..._control02.jpg
            Last edited by Silver Roller; 30 juni 2015, 13:30.

Comment

Ik heb er mij nog niet in verdiept... interessant.
              Merci om te delen.
              Pieter
              --

Comment

Kon ik toch heel moeilijk weerstaan om de 18-135mm te kopen.
                Op het verleden gebaseerd weet ik dat ik meestal 'n travel-lens gebruik.
                Op de Nikon D70 stond ook meestal de Tamron 28-300mm op.
                En op de D700 was dat de 800 gr zware 28-300mm VR.

De Fuji 18-135mm heeft niet dat bereik en ze overlappen nogal met de 18-55mm.
                Maar toch voor die 200€ cashback en het feit dat die beter is als die 2 bovenstaande kon ik dat niet laten

En nu on topic...
                Als ik de 23mm 1.4 nu ook bestel heb ik nog eens 200€ cashback...Dat kan ik toch ook niet laten liggen (zei ik tegen de vrouw... )
                De 18-135mm ga ik subiet krijgen.
                AC heeft de 23mm 1.4 ook op stock.

Dat is 499€ voor de 135mm en 609€ voor de 23mm.
                En bij AC weet ik dat de claims OK zijn.

Btw: ben eens benieuwd over de rest van de claims via andere websites.

Edit: De 18-135mm doet het uitstekend. Mooi bereik, scherper als ik had verwacht en zeer bruikbaar voor casual macro's.
                Beste travel lens die ik tot nu toe heb gehad.
                Opm.: Zonnekap zit niet echt vast ivm de 18-55mm. Exemplarisch of normaal?
                Last edited by w00ha; 2 juli 2015, 15:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Edit: De 18-135mm doet het uitstekend. Mooi bereik, scherper als ik had verwacht en zeer bruikbaar voor casual macro's.
                  Beste travel lens die ik tot nu toe heb gehad.
                  Opm.: Zonnekap zit niet echt vast ivm de 18-55mm. Exemplarisch of normaal?
                  Inderdaad een heel veelzijdige lens en kwaliteit op het intussen gebruikelijke Fuji-niveau.
                  Ik heb ze destijds getest voor ik de x-t1 kocht maar ik dacht dat de 18-55 met zijn groter diafragma voor mij beter geschikt zou zijn. Je kan niet elke lens kopen he (alhoewel...)

Dat van die zonnekap is een beetje zoals met de diafragma- en zoomringen: bij de ene lens draait het al wat soepeler dan bij de andere. Ik heb zo een iets moeilijker draaiende zonnekap op mijn 10-24... misschien gaat het na een tijdje wel vlotter.
                  Pieter
                  --

Comment

Gisteren avond heeft de 23mm 1.4 plaatsgenomen om eens in low light te testen.
                    Toch wel 'n oppermachtig gevoel om in zo'n licht-condities te kunnen werken.
                    Ik bedoel dus, met de sluiter op 1/60 of 1/125 binnen zowel buiten (1/30) te fotograferen waar ik vroeger al 'n statief voor nodig had.
                    Maar ook dank zij de zeer fraaie NR van de fuji's in het algemeen op hoge ISO.

( dat ze overdag vlijmscherp is met 'n sweet-spot vanaf 2.8 to 8 is ook wel geweten, dacht ik )

Comment

Even een Update:

Geachte hr.
                      Referentienummer claim: 40971
                      Bedankt voor uw interesse in de actie Fujifilm Cashback June 2015 - Belgium.
                      Helaas is uw claim om de volgende reden afgewezen:
                      Spijtig genoeg werd uw aankoop niet gedaan bij een kwalificerende verdeler voor deze promotie.

=> Dus de aankoop bij Coolblue was geen slim idee.
                      Dus enkel de dealers die in hun lijst staan worden door hun aanvaardt voor de cashback
                      BD0723BE

Comment

Even een Update:

Geachte hr.
                        Spijtig genoeg werd uw aankoop niet gedaan bij een kwalificerende verdeler voor deze promotie.

Dus enkel de dealers die in hun lijst staan worden door hun aanvaardt voor de cashback
                        Daar had ik al angst voor.

Ik heb deze morgen nog naar CB gebeld ivm stof op mijn X-T1. Gaat vandaag terug.
                        Ook nog eens extra aangehaald dat ik 2 lenzen heb gekocht bij A&C en niet bij hun.
                        Daar hadden ze wel begrip voor dat ik daar 250 € voordeel mee had ivm de cashback van Fuji Belgium.
                        In principe moet ik 400€ terug krijgen voor mijn claim.

Comment

Even een Update:

Geachte hr.

Is echt wel enorm slechte communicatie van Fuji, ik kan mijn claims nog niet indienen omdat ik 30 dagen moet wachten na mijn laatste aankoop...
                          Fuji Promo Team België heeft mij zelf tot 3x toe bevestigd dat mijn aankopen golden voor de cashback, als ik hetzelfde tegenkom en geen cashback krijg zal ik toch wat commotie maken.
                          Nikon D300 & een beetje glas...
                          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
                            Is echt wel enorm slechte communicatie van Fuji, ik kan mijn claims nog niet indienen omdat ik 30 dagen moet wachten na mijn laatste aankoop...
                            Fuji Promo Team België heeft mij zelf tot 3x toe bevestigd dat mijn aankopen golden voor de cashback, als ik hetzelfde tegenkom en geen cashback krijg zal ik toch wat commotie maken.
                            2. Aankopen moeten zijn gedaan bij erkende wederverkopers of internetsites zoals vermeld in de lijst In aanmerking komende wederverkoper op deze website.

Deze zin is waar Fuji imo nogal wat duidelijker had mogen zijn. Het woordje "zoals" had "enkel" moeten zijn.

Commotie maken heeft geen zin denk ik.

12. Als een claim wordt geweigerd omdat er niet is voldaan aan de voorwaarden van het aanbod, is er geen discussie mogelijk: de beslissing van Fujifilm is definitief.

Voor Bol zou dat net anders kunnen uitdraaien, omdat die vaak artikelen verkopen die ze van andere Belgische winkels voort verkopen.
                            Vaak staat er dan ook bij "dit artikel wordt verkocht door...ect"

Comment

Update:
                              Op 2/8 heb ik mijn claim ingediend.
                              Vandaag heb ik 400€ op mijn rekening mogen ontvangen
                              Dit voor de aankoop van 18-135mm en de "23mm".
                              Beide aangekocht bij A&C.

Comment

Net even ook mijn rekening gecontroleerd, en deze morgen ook cashbacks mogen ontvangen.
                                Last edited by Infernoken; 2 oktober 2015, 13:34.
                                Nikon D300 & een beetje glas...
                                Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
                                X