Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera + breedhoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera + breedhoeklens

    Betreft: aankoop Camara met groothoeklens.

    Bedoeling: Foto´s binnenhuis voor vastgoedkantoor.

    Er werd mij aangeraden om een Canon body EOS 1200 + de groothoeklens van Canon 10-18 mm te kopen

    Prijs ongeveer voor de body + lens 560€

    Is dit de goede keuze?

    Voor mij mag dit ook een ander merk zijn.

  • #2
    Re: Aankoop camera + breedhoeklens

    lijkt me zeker geen slechte combinatie.

    Vergeet ook niet om een statief aan te schaffen mss, wel risico van sterretjes als je met de lichten van de woning aan gaat werken bij langere sluitertijd.
    Ook rekening houden met vervorming als je op de breedste stand gaat werken.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera + breedhoeklens

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      Ook rekening houden met vervorming als je op de breedste stand gaat werken.
      Als je op immo-sites kijkt is dat geen probleem voor die gasten, hoe wijder hoe groter het lijkt, hoe liever. Het hoeft de werkelijkheid niet teveel te tonen

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop camera + breedhoeklens

        Voordat je de groothoek lens koopt, zou ik gewoon een body met kitlens kopen(zeer goedkoop) en eventueel later een groothoek kopen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop camera + breedhoeklens

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Voordat je de groothoek lens koopt, zou ik gewoon een body met kitlens kopen(zeer goedkoop) en eventueel later een groothoek kopen.
          waarom?? groothoek heeft ie sowieso nodig....
          canon 1200d + 10-18 van canon is zeker geen miskoop om mee te starten,
          het enige dat ik kan bedenken dat bij bv. nikon beter is, is het grotere dynamisch bereik,
          dit is vooral handig voor binnenshuis te fotograferen, tenzij je met HDR kunt werken natuurlijk, dan valt dit te omzeilen....
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop camera + breedhoeklens

            Ik denk dat je zo'n groothoekcombinatie bij andere merken voor die prijs niet gaat vinden.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop camera + breedhoeklens

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              waarom?? groothoek heeft ie sowieso nodig....
              Hoe weet je dat? De groothoek werd hem alleen maar aangeraden, wie weet door welke deskundige. Voor gewone interieurfoto's heb ik nooit mijn Sigma 10-20 en nu mijn 15-30 gebruikt.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop camera + breedhoeklens

                je wil de ruimte toch mooi groot presenteren als vastgoedmakelaar?
                daarom moet je zo'n lens niet altijd op't uiterste gebruiken, maar beetje breder toont toch altijd nét dat ietsje meer?
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop camera + breedhoeklens

                  Als je een extreme breedhoeklens wil, dan is er nog de Canon 11-24 die je dan moet combineren met een full-frame (6D, 5D MKIII of 1DX).
                  Maar een 1200D + de EF-S 10-18 IS STM is véél goedkoper en die 10mm zal op een 1,6x crop camera ook al wel breed genoeg zijn.

                  Een bijkomend voordeel van de EF-S 10-18 is dat er beeldstabilisatie in zit, die kan voor dat doel ook heel handig zijn, je hebt dan minder snel een statief nodig.
                  Als vastgoedmakelaar heb je niet telkens een hele dag tijd om foto's te maken van een woning, dan is de combinatie die ze hebben aangeraden zeker geen verkeerde keuze (met statief doe je er doorgaans langer over om een foto te maken).

                  Je moet ook foto's maken van de buitenkant van de woningen, koop er ook maar een andere lens bij, vanop een wat grotere afstand met een langere brandpuntsafstand is er minder perspectiefvervorming.
                  De 18-55 IS STM is daarvoor een goede keuze, als het budget wat groter is, dan kan je eventueel kiezen voor de EF-S 18-135 IS STM (je zal die camera ook wel eens voor iets anders gebruiken, dan is de 18-135 heel erg handig).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X