Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens "gratis" huren op Bol.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens "gratis" huren op Bol.com

heb hetzelfde gedaan met mijn trouwjurk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Essentieel is dat de TS sowieso niet van plan is de lens te kopen.
      Waar lees je dat ?

Eerst moet hij de lens wel degelijk kopen (en betalen ook) bij Bol.com, dat hij ze niet wil houden is juist zijn dilemma en zijn vraag naar onze mening. Ik denk niet dat zo'n lens kan besteld worden met uitgestelde betaling bij Bol.com.

Net zoals iemand die 3 gelijkaardige lenzen bestelt (lees : koopt, betaalt) om de verschillen te testen ook al vooraf weet dat hij er hoogstens ééntje zal houden ... en desnoods ze alle 3 kan terugsturen ook.

Mij gaat het om het verschil in perceptie tussen de gevolgen voor de 2 " fatsoenlijk " teruggestuurde lenzen en die ene ' onfatsoenlijk ' teruggestuurde lens, gevolgen voor de lenzen en volgende kopers. De 2 eerlijk geteste lenzen zijn aanvaardbaar om verder verkocht/gekocht te worden en die ene oneerlijk geteste lens zou dat niet zijn ???

Dat er iets ' krom ' zit met de motieven is voor iedereen duidelijk, ook TS zit daar mee en gelukkig maar, dat kan ons alleen maar vrolijk maken dat het niet helemaal om zeep is met de mensheid.

Maar de vraag is : maakt het een jota uit voor de lens, voor de firma, voor de volgende koper wetende dat het terugzenden van artikelen een courante zaak is en zelfs als verkoopsargument commercieel wordt uitgespeeld ?

Ik ga uit van behoorlijk omgaan met de lens en test/gebruik in normale, veilige omstandigheden (dus niet mee gaan duiken, niet naar de bruine kroeg, niet naar het strand, e.d.).
      Last edited by Empe; 4 april 2015, 13:01.

Comment

Hallo,
        Alles kopen via het net waar men het personeel uitbuit een koerier voor een hongerloon uw pakje aan huis moet brengen, dit alles voor een paar euro's goedkoper.
        En dan binnen een paar jaar klagen dat de winkel waar men degelijke uitleg kreeg is verdwenen.
        Dit is blijkbaar nog niet genoeg, we gaan de webshop ook nog eens misbruiken.
        Uiteindelijk betalen we allen de prijs hiervoor !!!
        groetjes
        Paul Dhondt
        Secretaris
        Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Topicstarter stelt het gewoon heel cru voor en heeft zelf wel zijn bedenkingen, maar :

- wat is het objectief verschil als hij die lens op afstand aankoopt, deze thuis op zijn camera zet en een uur, een halve dag, hele dag, hele week uittest en dan besluit dat de lens hem toch niet bevalt en die dus terugstuurt ??? Stel dat hij wil kiezen tussen een Canon, een Tamron of een Sigma van een bepaald type lens ?

Vraag is niet of het moreel aanvaardbaar is maar wat het verschil is tussen thuis of buitenshuis testen en de lens terugsturen of thuis/buitenshuis ' gebruiken ' en dan de lens terugsturen ?
          En wat verschil zou het uitmaken voor een volgende koper van zo'n teruggestuurde lens, in het geval van terugsturen na testen omdat de lens niet bevalt (of zelfs zonder reden) of zonder testen ?

Tenzij die lens in een aparte, verzegelde verpakking zit, kan die zonder opgave van reden geretourneerd worden. En dan gaat het echt wel om de verpakking van de lens of de lens zelf, niet de doos. Zaken met verzegeling : video's, computer cd's, ... dus waarom zou men een lens niet kunnen verzegelen ?

Zegel verbreken om te testen mag altijd, maar dan vervalt de wettelijke terugnameplicht bij afstandkopen. Voldoet de lens niet (niet scherp, schimmel, af werkt niet, ... ) dan is dat garantie.

Laat elke lens verzegelen dan is er geen terugzendgarantie, zoals ze doen bij video cassette's, dvd's, computerprogramma's, ..... zegel verbroken ? gekocht is gekocht. Probleem met lens ... dat is dan garantie en we zullen het probleem verhelpen.
          doelbewust misbruik maken.....
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

Comment

Hello,

bij ons in Duitsland kunt u Olympus gratis testen,inclusive toestel.
            Test en wow:

Greets Carsten
            It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
            (Duke Ellington)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              En dit doet terzaken? Ik daag u dan ook uit om 1 methodiek te zoeken waaruit blijkt dat belerend preken gedragsverandering met zich meebrengt.
              Nog nooit van "kopieergedrag" gehoord ?
              Last edited by DominiekC; 4 april 2015, 14:45.
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Primitief Bekijk bericht
                Hallo,
                Alles kopen via het net waar men het personeel uitbuit een koerier voor een hongerloon uw pakje aan huis moet brengen, dit alles voor een paar euro's goedkoper.
                En dan binnen een paar jaar klagen dat de winkel waar men degelijke uitleg kreeg is verdwenen.
                Dit is blijkbaar nog niet genoeg, we gaan de webshop ook nog eens misbruiken.
                Uiteindelijk betalen we allen de prijs hiervoor !!!
                groetjes

Bol.com is een bedrijf,
                De koerier is een werknemer verdient er per uur niet meer of minder aan als je de lens terugstuurt of niet.
                Verder is het tenslotte dankzij dat heen en weer gestuur dat hij zijn werk heeft.

Dat je hun service op die manier zou gebruiken, stoort mij niet echt. (t.o.v. Bol.com)

Het inkomstenverlies hierbij voor Bol.com is veel kleiner,
                dan dan het potentieel verlies van de vakhandel die je de lens had kunnen verhuren, dat laatste is jammer.
                Zij hadden je nog wat extra uitleg kunnen geven.

Ik denk dat je trouwens altijd best een 3tal lenzen koopt, om te testen, zo is dat met die schoenen toch ook?

Ik moet niet hebben van Bol.com.
                Zij hebben de detailhandel kapotgemaakt.
                De vijand bestrijden met zijn eigen wapens zeg ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  heb hetzelfde gedaan met mijn trouwjurk.
                  grt,bouk.
                  Heb je dan je partner of de jurk terug gestuurd?

Comment

Working...
                  X