Hallo iedereen,
Ben net nieuw hier, en heb wel al heel wat gelezen en opgezocht.
Maar raak er niet 100% uit. Mss dat er hier mensen zijn die me (willen en kunnen) verder helpen.
Ik heb een zoontje vaan een paar maand oud, en wil deze natuurlijk gaan fotograferen.
Om dit te doen zou ik graag een prime lens aankopen.
Echter weet ik niet goed de welke.
Wat ik al gevonden heb is:
- Nikkor af-s 35mm F1.8
- Nikkor af-s 50mm F1.8 of Nikkor af-s 50mm f1.4
- Nikkor af-s 85mm F1.8
Vaak gaat het tussen deze lenzen.
De sigma art zou ook geschikt zijn, maar deze valt buiten budget.
Dus de keuze zou echt tussen deze exemplaren gaan. Aangezien het budget.
Ook heb ik reeds al wat gelezen en opgezocht, dat de 50mm F1.8 niet echt zou moeten onderdoen voor de F1.4
Omdat wanneer je op F1.4 zou fotograferen, je nooit het hele gezicht scherp zou krijgen.
De F1.8 zou reeds op F2 al niet meer moeten onderdoen voor de F1.4 variant, die meer dan het dubbel is in aanschaf.
Dus moest mij de 50mm aangeraden worden, zou ik dan eerder opteren voor de 50mm af-s F1.8 .
Maar past nu de 35mm, 50mm, of de 85mm het best voor mij.
Wegens omstandigheden heb ik nu niet voldoende budget om gelijk meerdere prime's aan te kopen. Wel zou ik binnen circa 6 maand nog 1 van bovenstaande bijkopen.
Maar zoek nu de lens waar ik het beste mee geholpen kan worden.
Spijtig genoeg heb ik geen tele om dit uit te proberen.
Heb onlangs een Nikon D5100 gekocht met kitlens. Deze kitlens heb ik gelijk kunnen ruilen mits opleg met een vriend zijn tamron 17-50mm.
Omdat deze zijn materiaal van de hand deed. Na bij mijn eerste uitstap is 1 van mijn rugzakken gestolen, waar de lens in zat.
Dus om een lang verhaal kort te maken heb ik nu enkel maar een body en geen lens en aardig wat euro's armer.
Informatie die kan helpen om mij raad te geven:
Toestel:
- Nikon D5100
- Wat ik ga fotograferen: Mijn zoon van een paar maanden, met af en toe een persoon bij.
- Voorlopig enkel binnen maar binnen een paar maandjes buiten ook.
- 6 maand voor de volgende aankoop van nog een prime.
In een winkel testen is ook een mogelijkheid, maar dat is dan vaak in een grotere ruimte en kan ik niet fotograferen wat ik zou willen fotograferen.
Dus leek het mij het beste deze vraag hier los te laten tussen de mensen met veel ervaring. Die weten waar ze over spreken.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Met Vriendelijke Groeten.
Ben net nieuw hier, en heb wel al heel wat gelezen en opgezocht.
Maar raak er niet 100% uit. Mss dat er hier mensen zijn die me (willen en kunnen) verder helpen.
Ik heb een zoontje vaan een paar maand oud, en wil deze natuurlijk gaan fotograferen.
Om dit te doen zou ik graag een prime lens aankopen.
Echter weet ik niet goed de welke.
Wat ik al gevonden heb is:
- Nikkor af-s 35mm F1.8
- Nikkor af-s 50mm F1.8 of Nikkor af-s 50mm f1.4
- Nikkor af-s 85mm F1.8
Vaak gaat het tussen deze lenzen.
De sigma art zou ook geschikt zijn, maar deze valt buiten budget.
Dus de keuze zou echt tussen deze exemplaren gaan. Aangezien het budget.
Ook heb ik reeds al wat gelezen en opgezocht, dat de 50mm F1.8 niet echt zou moeten onderdoen voor de F1.4
Omdat wanneer je op F1.4 zou fotograferen, je nooit het hele gezicht scherp zou krijgen.
De F1.8 zou reeds op F2 al niet meer moeten onderdoen voor de F1.4 variant, die meer dan het dubbel is in aanschaf.
Dus moest mij de 50mm aangeraden worden, zou ik dan eerder opteren voor de 50mm af-s F1.8 .
Maar past nu de 35mm, 50mm, of de 85mm het best voor mij.
Wegens omstandigheden heb ik nu niet voldoende budget om gelijk meerdere prime's aan te kopen. Wel zou ik binnen circa 6 maand nog 1 van bovenstaande bijkopen.
Maar zoek nu de lens waar ik het beste mee geholpen kan worden.
Spijtig genoeg heb ik geen tele om dit uit te proberen.
Heb onlangs een Nikon D5100 gekocht met kitlens. Deze kitlens heb ik gelijk kunnen ruilen mits opleg met een vriend zijn tamron 17-50mm.
Omdat deze zijn materiaal van de hand deed. Na bij mijn eerste uitstap is 1 van mijn rugzakken gestolen, waar de lens in zat.
Dus om een lang verhaal kort te maken heb ik nu enkel maar een body en geen lens en aardig wat euro's armer.
Informatie die kan helpen om mij raad te geven:
Toestel:
- Nikon D5100
- Wat ik ga fotograferen: Mijn zoon van een paar maanden, met af en toe een persoon bij.
- Voorlopig enkel binnen maar binnen een paar maandjes buiten ook.
- 6 maand voor de volgende aankoop van nog een prime.
In een winkel testen is ook een mogelijkheid, maar dat is dan vaak in een grotere ruimte en kan ik niet fotograferen wat ik zou willen fotograferen.
Dus leek het mij het beste deze vraag hier los te laten tussen de mensen met veel ervaring. Die weten waar ze over spreken.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Met Vriendelijke Groeten.
Comment