Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

    Hallo,

    ik ben steeds meer bezig met fotografie.
    Momenteel bezit ik :
    - Body Nikon D5100
    - Basislens Tamron 18-270mm met beeldstabilisatie
    - Nikon 50mm 1.8f
    - Nikon groothoek 12-24mm

    Zeker over de groothoek en de 50mm ben ik zeer tevreden. Echter vind ik "relatief" dat de Tamron wat minder presteert.
    De scherpte is absoluut belangrijk en ik moet natuurlijk wel vooruitgang kunnen maken.
    Ik wil voor een nieuwe basislens (scherper en/of lichtgevoeliger) gerust 1000 euro à 1400 euro voorzien.

    Vragen:
    1) Wat is een mooi alternatief voor deze Tamron 18-270 dat de kwaliteit omhoog brengt als basislens ?
    2) Heeft het überhaupt zin om op deze body te investeren voor een betere lens dat mijn kwaliteit omhoog brengt ?

    ELK advies is welkom. Is die Nikon 18-70 2.8 misschien een mooie basislens ?
    Last edited by photoshopper73; 26 februari 2015, 13:45.

  • #2
    Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

    Mocht een 18-70 f2.8 bestaan, had ik deze al lang gekocht.
    Een standaard zoom heb je mijn inziens niet direct nodig gezien je over een breedhoek en een 50 mm beschikt.
    Ik denk dat je best uitkijkt voor een 70-300 VR of zelfs een 70-200 f4, een stuk duurder deze laatste maar je zal het verschil snel merken.
    Investeren in goed glas is hoedanook altijd zinvol.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

      Sorry, ik bedoelde uiteraard de Nikkor 24-70 2.8, die bestaat toch ? Kostprijs ongeveer 1400 euro meen ik.
      Is dat geen prachtige basislens als alternatief voor mijn Tamron voor zowel binnen als buiten ?

      Misschien is de 24-120 f4.0 een beter allroundalternatief (en met 950 euro ook goedkoper)?
      Last edited by photoshopper73; 26 februari 2015, 15:15.

      Comment


      • #4
        Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

        Dan zou ik gaan voor een 17-55(0) 2.8m dat is de basislens voor een DX camera en 17-55 * 1.5 is niet voor niks ongeveer 24-70.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

          Als je interesse zou hebben in een Nikkor 17-55mm f/2.8, ik heb er één te koop staan. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

            Een 17-55 is veel beter op je dx toestel. Heb ik ook nog gehad. De 24-120 is echt een erg goed objectief maar eerder geschikt voor full frame hoewel je eigenlijk wel al een 12-24 hebt. Mooie aanvulling. Als je een 24-120 koopt zou je eventueel al 2 lenzen hebben mocht je ooit interesse tonen voor een full frame want je 50mm prime is hiervoor ook geschikt. Ik vrees dat die 24-70 f2.8 voor op je toestel ook wel erg zwaar zal zijn.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • #7
              Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

              Hallo,
              de 17-55 kost ongeveer 1200 euro op het eerste zicht. Wat is het argument om mijn Tamron 18-270 met veel groter bereik aan de kant te schuiven. Enkel lichtgevoeligheid of ook aanzienlijk sterkere scherpte ??
              Ik vind het nogal absurd om slechts 3x optische zoom te hebben voor een dergelijk groot bedrag, dus waar zit het verschil in kwaliteit met mij Tamron ?
              Zit er in het Sigma-gamma geen beter alternatief ?

              Comment


              • #8
                Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door photoshopper73 Bekijk bericht
                Hallo,
                Zit er in het Sigma-gamma geen beter alternatief ?
                beter niet maar véél goedkoper en toch erg goed....
                je vroeg of het überhaupt zin had om in een lens te investeren ipv een body
                lens is meestal een langdurige investering (als je een ff lens koopt zeker)
                is dus te zien of je nog van plan bent om naar ff over te stappen

                je wilt de 18-270 vervangen? en wat wil je fotograferen met die andere lens?
                want zo'n mega-zoom vervang je niet zomaar qua zoombereik maar wel makkelijk qua kwaliteit van beeld
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Welk Nikonobjectief kopen ter vervanging van Tamron 18-270 ?

                  Ik denk dat e Nikon 28-300 je in scherpte al zeker vooruit zal helpen. Een 70-200 F4 daarentegen biedt je wel een supersnelle focus ( moest dat belangrijk voor je zijn) en levert ontzettend scherpe beelden + lichtsterk.
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment

                  Working...
                  X