Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300mm f/4L IS USM met canon EF extender 1.4x. |||

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 300mm f/4L IS USM met canon EF extender 1.4x. |||

Hallo allemaal,

Ik heb een canon eos 700d, ik ben op zoek naar een goede lens voor vogelfotografie, iemand heeft mij een canon 300mm f/4L IS USM met extender 1.4x ||| aangeraden.
    Zou dit mogelijk zijn samen met een canon eos 700d om degelijke foto's van vogels te maken?

Alvast Bedankt.

Re: Canon 300mm f/4L IS USM met canon EF extender 1.4x. |||

Die combinatie werkt wel, maar de 70-300 L IS is scherper (en kost ongeveer even veel), en die kan je ook combineren met een Kenko 1,4x teleplus MC4 DGX, dat werkt ook heel goed.
    De Canon 300mm f4 L IS zal op dit ogenblik een van de oudste Canonlenzen zijn, de beeldstabilisatie is ook nog van de eerste generatie.

Je kan eventueel ook kiezen voor een Tamron of Sigma 150-600 (de Sigma is misschien nog niet leverbaar voor Canon).
    De Canon 100-400 L IS II is een heel stuk duurder, maar waarschijnlijk heeft die wel de beste beeldkwaliteiten (en de snelste autofocus).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Als je echt graag vogels wil schieten is dat zelfs te kort. Ik heb dezelfde combinatie, maar dan met een Kenko 1.4x PRO 300 teleconverter.
      Echt nog te weinig mm's zelfs op een crop camera.

Is een 300mm prime scherper ingezoomd in post dan een 600mm zoom volledig in beeld? Ik vrees ervoor.

Bovendien is er net een patent verschenen van een mogelijke nieuwe 300mm f4 van Canon. Dus ik zou precies niet investeren in de oudere. Tenzij je deze in praktische nieuwstaat kan vinden voor minder dan 800 euro. (zoals ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
        Als je echt graag vogels wil schieten is dat zelfs te kort. Ik heb dezelfde combinatie, maar dan met een Kenko 1.4x PRO 300 teleconverter.
        Echt nog te weinig mm's zelfs op een crop camera.
        Hoe meer mm's hoe beter natuurlijk maar als je met 400 mm op een crop camera niets klaarmaakt ligt dat waarschijnlijk aan de fotograaf :-) Ik heb al heel wat moois op een dergelijk combinatie vastgelegd zien worden en dat geldt eveneens voor de (veel duurdere) combo full frame + 500 mm F/4 + 1.4 extender die effectief ongeveer hetzelfde bereik heeft als een crop camera + 400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          Hoe meer mm's hoe beter natuurlijk maar als je met 400 mm op een crop camera niets klaarmaakt ligt dat waarschijnlijk aan de fotograaf :-) Ik heb al heel wat moois op een dergelijk combinatie vastgelegd zien worden en dat geldt eveneens voor de (veel duurdere) combo full frame + 500 mm F/4 + 1.4 extender die effectief ongeveer hetzelfde bereik heeft als een crop camera + 400 mm.
          Dat ga ik niet ontkennen. Ik heb zelf ook al mooie dingen geschoten met mijn combinatie, en ik ben er bovendien heel tevreden van.

Maar toch mis ik vaak nog een paar 100 mm. Omdat je dan niet hoeft te croppen in post, of althans niet zo veel.
          Scherpte en detail gaan drastisch achteruit bij croppen alsook de hoeveelheid noise die duidelijker wordt naarmate je meer digitaal inzoomt.

Soms kan je ook gewoon niet dicht genoeg komen zonder het ecosysteem te veranderen. En dan ben je meer met een langere lens.

Maar het is wel gemakkelijker om te starten met iets korters om daarna langer en langer te gaan als je het gewoon begin te worden.

Comment

Working...
          X