Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• converter

hoi iedereen
    ben in bezit van nikon d5200 met een Nikkor AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR lens
    nu zou ik willen vragen of er een converter bestaat voor deze combinatie
    en of er ook nadelen zijn
    en of ik veel bereik zou winnen

groetjes

Re: converter

Oorspronkelijk geplaatst door ritse1 Bekijk bericht
    hoi iedereen
    ben in bezit van nikon d5200 met een Nikkor AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR lens
    nu zou ik willen vragen of er een converter bestaat voor deze combinatie
    en of er ook nadelen zijn
    en of ik veel bereik zou winnen

groetjes
    Met die convertor zou je al snel aan minimaaldiafragma F8 zitten , ik zou dit zeker niet aanraden om maar te zwijgen van het kwaliteitsverlies dat je zal hebben.

Comment

Convertors zijn voor primes en lichtsterke zooms en daar valt de 70-300 niet onder. Bij heel veel licht werkt het wel(op een D300/700) maar geen echt succesnummer.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij dergelijke lenzen en body heb je met croppen net zoveel of meer winst als met een converter.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

het is mogelijk de kenko 1.4 te gebruiken, echter het resultaat is erg slecht.
          Je kan inderdaad beter gaan croppen, dan hou je veel meer kwaliteit over.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

iedereen bedankt voor reacties
            conclusie is niet doen en verder kijken mischien de tamron 600mm

Comment

na lang zoeken was het beslist de tamron 600mm ,maar nu kreeg ik te horen dat die objectief eigelijk te zwaar is voor die body(nikon d5200) en dat er na een tijd helemaal scheef getrokken wordt door het gewicht van die objectief :-(
              dus nu ben ik helemaal bij nul

iemand nog raad

Comment

na lang zoeken was het beslist de tamron 600mm ,maar nu kreeg ik te horen dat die objectief eigelijk te zwaar is voor die body(nikon d5200) en dat er na een tijd helemaal scheef getrokken wordt door het gewicht van die objectief :-(

iemand nog raad
                Met een zwaar objectief moet je nooit je objectief optillen door aan je camera te trekken maar moet je eigenlijk je objectief optillen met je camera er aan vast. Als je daar rekening mee houdt is er geen enkel bezwaar om je D5200 op een zwaar objectief te gebruiken.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

Comment

iemand nog raad
                  Gewoon bij de statiefgondel vastnemen gaat heel gemakkelijk. Ik vind het nog steeds een fantastische lens.

Comment

iemand nog raad
                    dat is iemand die er totaal niets van af weet, zever in pakjes noem ik dat
                    wat moet men dan van volgende lens zeggen?
                    The biggest zoom lens in production. The mighty Sigma 200-500mm F2.8 APO EX DG and the only lens 500mm F2.8 lens on the market. - This thing

vanaf een 300mm is je camera uit balans dat je met een statief of monopod gaat werken
                    en automatisch ga je uw toestel met lens erop aan de statief gondel of met de lens vast nemen
                    het zwaartepunt ligt heel anders

Comment

maar er zit wel een versteviging in bij duurdere modellen naar't schijnt zodat die beter voorzien zijn voor de zwaardere objectieven

Comment

maar er zit wel een versteviging in bij duurdere modellen naar't schijnt zodat die beter voorzien zijn voor de zwaardere objectieven
                        dan nog , met dat type lens neem je nooit de camera vast en laat je de lens los bengelen aan je camera om het zo te zeggen
                        je gaat die automatisch ondersteunen met je hand
                        en het zijn vooral de lenzen die verstevigingen hebben en niet zo zeer de vatting van je camera
                        de duurdere lenzen hebben een vatting van metaal, de goedkope kitlenzen meestal in kunststof
                        ik blijf erbij iemand die zo'n zever in pakjes uitkraamt heeft het horen luiden maar weet de klepel niet hangen

Comment

Working...
                        X