Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Portretlens

    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    volmondig mee eens! een beetje uniformiteit in de fotografie zou geen kwaad kunnen, dit zou makkelijker zijn voor iedereen, maar vooral voor beginners!
    hierbij zou het dan ook duidelijker worden dat de mm's in tele veel minder verschil opleveren in beeldhoek dan met een groothoek!
    Tja, maar als we eerst 100 jaar rechts gereden hebben is het ook weer een overgang om links te gaan rijden. Het zou in een klap alle informatie die eerder geplaatst is onleesbaar maken. En dat om luie beginners te plezieren?? Want ijverige beginners zijn er zo achter hoor.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Portretlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Tja, maar als we eerst 100 jaar rechts gereden hebben is het ook weer een overgang om links te gaan rijden. Het zou in een klap alle informatie die eerder geplaatst is onleesbaar maken. En dat om luie beginners te plezieren?? Want ijverige beginners zijn er zo achter hoor.
      tja, daar heb je dan ook weer gelijk in!
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: Portretlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
        Een portretlens is een lens die de minste vervorming geeft aan een foto.
        Hoe kunnen er dan prachtige portretfoto's gemaakt worden met een fisheye? Ik geloof dat er nog één op BD staat.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Portretlens

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Hoe kunnen er dan prachtige portretfoto's gemaakt worden met een fisheye? Ik geloof dat er nog één op BD staat.
          Op die toer kun je ook zeggen dat je prachtige portretten kunt maken met een 2.8 400mm, het feit dat er maar 1 op BD staat (misschien wel meer hoor) zegt wel genoeg denk ik.
          Als je een groothoek in de tuin zet en er gaat toevallig een vinkje voor zitten noem je het ook niet gelijk een lens voor vogelaars.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Portretlens

            Heb enige tijd gewacht om te reageren maar de lens zou ik gebruiken op een FF. Nu na alles hier te hebben gelezen wacht ik nog even af om me iets aan te schaffen.
            Nu mijn voorkeur gaat momenteel naar een 85mm maar waarom geen Sigma?
            Bulke41 vermelde ineen reactie dat de Sigma niet te best scoort in de test en nu heb ik ook al gelezen dat de Sigma beter scoort dan de Zeiss.
            Wat er nu juist is zou je niet meer weten je zou alles moeten kunnen uit proberen.
            Allemaal toch bedankt voor de vele reacties.

            Comment

            Working...
            X