Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-35mm f1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 18-35mm f1.8

Hallo iedereen

Na veel denkwerk en punten tegen elkaar afwegen, ben ik tot het besluit gekomen niet voor een telezoom te gaan (toch geen dure versie) maar mijn pijlen te richten op wat meer "standaard" zoom. Mijn oog viel op de sigma 18-35 f1.8. Zijn er mensen hier die al ervaringen hebben met deze lens? Wat zijn de pro's en cons wat betreft scherpte, contrast, kleuren,... ? En wat in vergelijking met bijvoorbeeld de sigma 17-50 f2.8 die de helft zo duur is? Hoe gaat de vergelijking hier op? Zijn er nog andere alternatieven op de markt in deze prijsklasse (ongeveer €800)?

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies!

Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: sigma 18-35mm f1.8

De 18-35mm is wat zwaarder om mee te nemen en het bereik wat kleiner, Daar tegenover staat een geweldige scherpte en mooie bokeh die je met primes moeilijk kunt evenaren omdat ze er bijna of helemaal niet zijn in dit bereik.
    Gezien je andere objectieven een aanrader, je zou alleen nog een 1.4 50mm er tussenin moeten bijkopen (of de AFS 60m micro).
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

voor wat wil je deze lens gebruiken?
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Wel, voorlopig heb ik enkel de 85mm die ik gebruik. Ik heb ook wel m'n 150mm macro maar die gebruik ik enkel voor macro. Die 85mm is echt een supergoeie lens, daar niet van, maar loop vaak tegen z'n "beperkingen" op. Door z'n eerder lange brandpuntsafstand kom ik vaak wat te kort aan de brede kant. Een wijd landschap, groepsfoto, binnenfoto's zijn hier heel moeilijk, vaak niet mogelijk mee. Dus ben ik op zoek naar een meer standaard lens, die dit werk wel aan kan! "Ideaal" zou misschien wel de nikon 17-55 f2.8 zijn, maar die zit toch wel boven mijn budget.

Dus ik zou hem vooral gebruiken als lens voor dagelijks gebruik. Reizen, landschap, binnenfoto's, groepsfoto's, straatfotografie,...

@Spanjaart: Jij raadt de lens dus aan? Heb je deze zelf in je bezit of? Altijd leuk te horen hoe iemand de lens zelf ervaart. Op het internet vind je vaak de technische uitleg waarom een lens al dan niet goed is, maar een gebruikerservaring is toch nog iets helemaal anders!

Alvast bedankt!

Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

alternatief voor de 17-55 van nikon
          is de sigma of tamron versie die véél goedkoper zijn en toch zeer goed van kwaliteit
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            Wel, voorlopig heb ik enkel de 85mm die ik gebruik. Ik heb ook wel m'n 150mm macro maar die gebruik ik enkel voor macro. Die 85mm is echt een supergoeie lens, daar niet van, maar loop vaak tegen z'n "beperkingen" op. Door z'n eerder lange brandpuntsafstand kom ik vaak wat te kort aan de brede kant. Een wijd landschap, groepsfoto, binnenfoto's zijn hier heel moeilijk, vaak niet mogelijk mee. Dus ben ik op zoek naar een meer standaard lens, die dit werk wel aan kan! "Ideaal" zou misschien wel de nikon 17-55 f2.8 zijn, maar die zit toch wel boven mijn budget.

Dus ik zou hem vooral gebruiken als lens voor dagelijks gebruik. Reizen, landschap, binnenfoto's, groepsfoto's, straatfotografie,...

@Spanjaart: Jij raadt de lens dus aan? Heb je deze zelf in je bezit of? Altijd leuk te horen hoe iemand de lens zelf ervaart. Op het internet vind je vaak de technische uitleg waarom een lens al dan niet goed is, maar een gebruikerservaring is toch nog iets helemaal anders!

Alvast bedankt!

Groetjes
            Roeliee
            Ik heb de lens een tijdje gehad, alleen weggedaan omdat ik stopte met Nikon DX, de 18-35 ART is de heilige graal onder de standaardzooms voor DX. Het bereik is natuurlijk aan de korte kant, maar de lens maakt betere foto's dan betaalbare primes. De 35mm ART is een klein stukje beter, maar dat verschil is zelfs nauwelijks te zien.
            Er zijn enkele mooie filmpjes van Sigma op internet die met deze lens geschoten zijn.
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik denk er toch meer en meer aan om dit objectief te nemen! De reviews zijn lovend en het ziet er mij een heel leuk "speeltje" uit!

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik heb de lens een tijdje gehad, alleen weggedaan omdat ik stopte met Nikon DX, de 18-35 ART is de heilige graal onder de standaardzooms voor DX. Het bereik is natuurlijk aan de korte kant, maar de lens maakt betere foto's dan betaalbare primes. De 35mm ART is een klein stukje beter, maar dat verschil is zelfs nauwelijks te zien.
              Er zijn enkele mooie filmpjes van Sigma op internet die met deze lens geschoten zijn.
              https://www.youtube.com/watch?v=0sQoVhX4xlw
              Heb je soms foto's uit je eigen archief als voorbeeld?

Comment

Ik heb de lens alleen getest met een Nikon D7100 en dat was uitstekend, maar niets om te bewaren of te publiceren. Maar het verschil met bijvoorbeeld een 1.4 35mm ART lens is vrij gering. In dezelfde periode had ik meer interesse in Micro Four Thirds en Fuji om mee op stap te gaan; een stuk compacter en ook heel bruikbaar.
                Vroeger gebruikte ik Nikon DX als licht alternatief voor FX, vooral omdat ik voor groothoek ook erg blij was met de Sigma 8-16mm, maar met de komst van systeemcamera's heb ik nikon DX zo ver uitgefaseerd dat ik alleen nog een good old D300 heb.
                Maar gebruik je een DX toestel dan is de 18-35 optisch een wereldwonder. Ga je er de hele dag mee lopen sjouwen en neem je nog meer glas mee dan zijn er lichtere oplossingen waarmee je ook mooie foto's maakt
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X