Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 70-200 f2.8 is ii usm kopen als upgrade of toch maar niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ef 70-200 f2.8 is ii usm kopen als upgrade of toch maar niet?

Hallo iedereen,

Als hobbyfotograaf maak ik jaarlijks 1000-en sportfoto's van jeugdvoetbal. (Voor de geďnteresseerden: kijk maar eens op http://www.voetbalhorizont.be)
    Ik gebruik daarvoor een Canon 7D met de Canon EF 70-200 F2.8 IS USM versie 1 die ik op 20 juni 2007 gekocht heb tijdens een actie bij konijn voor een goeie 1700 euro..
    Intussen is versie 2 van die lens al een tijdje uit en ik lees in reviews dat ze minder soft is bij 2.8, een opening die ik veel gebruik om sluitertijden zo kort mogelijk te houden en de acties te 'bevriezen', én dat de autofocus nog verbeterd is. Die nieuwe versie zegt me dus wel iets
    Momenteel weet ik iemand die een versie 2 te koop aanbiedt van 11 mei 2012. Er heeft altijd een lenscoat en een BW-filter opgestaan, dus er is geen enkele beschadiging aan de buitenkant. Reden van verkoop is de upgrade naar de nieuwe 100-400 van Canon.
    Vandaar deze topic om even raad te vragen en gebruikerservaringen van de versie 2. Vinden jullie de prijs goed? De prijs is 1600 euo, incl. een B+W UV filter (MCR). Begin november was er op BD iemand die ook die lens aanbood, aangekocht in juni 2014, en die vroeg ook 1600 euro, maar ik was te laat. En welke prijs zou ik nog voor mijn versie 1 lens kunnen vragen? Ze is in uitstekende staat!
    Alle tips, bemerkingen, ... zijn meer dan welkom om me al dan niet over de streep te trekken

Alvast bedankt!

Ronny
    Last edited by fotomanneke; 14 december 2014, 16:10. Reden: nog een typfoutje gevonden ;)
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: Canon ef 70-200 f2.8 is ii usm kopen als upgrade of toch maar niet?

Het verschil in scherpte tussen de oude en de nieuwe versie is vooral van f2,8 tot f4 heel goed zichtbaar.
    Als je geregeld op f2,8 fotografeert, dan zal je heel tevreden zijn over de verbetering van versie "II" ten opzichte van de eerste.
    De autofocus van de eerste was ook al goed, de nieuwe is nog wat beter.

Ik heb zelf ervaring met de volgende 70-200 lenzen: Sigma 70-200 f2,8 EX, Canon 70-200 f2,8 L IS, Canon 70-200 f4 L IS, en nu gebruik ik de 70-200 f2,8 L IS II.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het verschil in scherpte tussen de oude en de nieuwe versie is vooral van f2,8 tot f4 heel goed zichtbaar.
      Als je geregeld op f2,8 fotografeert, dan zal je heel tevreden zijn over de verbetering van versie "II" ten opzichte van de eerste.
      De autofocus van de eerste was ook al goed, de nieuwe is nog wat beter.

Ik heb zelf ervaring met de volgende 70-200 lenzen: Sigma 70-200 f2,8 EX, Canon 70-200 f2,8 L IS, Canon 70-200 f4 L IS, en nu gebruik ik de 70-200 f2,8 L IS II.
      Bedankt voor je reactie, Black Bandit.
      De verbetering zit dus inderdaad in de range van diafragma's die ik voor 99,9% gebruik.
      Ik ben nu héél erg geneigd om de knoop door te hakken, maar heb nog een beetje schrik dat ik een goede, nieuwgekochte lens inruil voor een lens die mogelijk niet 100% in orde is, je weet maar nooit, nietwaar. Mits ik een mooie prijs van mijn versie 1 kan krijgen, is het misschien beter een nieuwe versie 2 te kopen, kwestie van zeker te zijn. En daar zitten dus de twijfels.
      Grts
      Ronny
      Last edited by fotomanneke; 10 december 2014, 18:01.
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
        Bedankt voor je reactie, Black Bandit.
        De verbetering zit dus inderdaad in de range van diafragma's die ik voor 99,9% gebruik.
        Ik ben nu héél erg geneigd om de knoop door te hakken, maar heb nog een beetje schrik dat ik een goede, nieuwgekochte' lens inruil voor een lens die mogelijk niet 100% in orde is, je weet maar nooit, nietwaar. Mits ik een mooie prijs van mijn versie 1 kan krijgen, is het misschien beter een nieuwe versie 2 te kopen, kwestie van zeker te zijn. En daar zitten dus de twijfels.
        Grts
        Ronny
        Maak een duidelijke afspraak dat je de lens kan testen in jouw omstandigheden...en hak dan de knoop door.Je bespaart al snel wat euro's tweedehands.En acties zijn er momenteel niet dus....Ik gebruik ook de nieuwe (heb ze nieuw aangekocht met actie en kan ze beroepshalve inbrengen,anders had ik ze ook tweedehands gekocht.)Wat je nog kan krijgen van de oude is wat er iemand wil voor betalen...maar een 900 euro moet wel kunnen denk ik....
        Grt. Jo

Comment

Vinden jullie de prijs goed?
          Ik zie nergens een prijs staan voor de II-versie die je over wilt nemen .....

Comment

Inderdaad, Hapa, stom van mij om dat vergeten te melden. De prijs is 1600 euro, incl. een B+W UV MCR filter. De lens staat trouwens ook hier op BD (had ik eerst overgekeken). Ik heb ze momenteel laten reserveren en ga morgenavond eens kijken...

Comment

Inderdaad, Hapa, stom van mij om dat vergeten te melden. De prijs is 1600 euro, incl. een B+W UV MCR filter. De lens staat trouwens ook hier op BD (had ik eerst overgekeken). Ik heb ze momenteel laten reserveren en ga morgenavond eens kijken...
              De prijs lijkt me reëel. Er loopt overigens een cashback-actie waarbij je 300 Euro retour ontvangt op een 70-200 II. Per saldo kost het objectief je dan "slechts" 1700-1750 Euro, maar helaas is die actie alleen van toepassing als je een Canon 7D II koopt.
              Last edited by hapa; 11 december 2014, 17:13.

Comment

Vind ik een toplens. Heb ze ook, gebruik ze niet veel maar kan het niet over mijn hart krijgen om ze te verkopen. Telkens als ik ze dan toch gebruik sta ik ervan te kijken hoe goed ze wel is.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Update: ik heb ze gekocht! Ook de testen die we ter plaatse hebben uitgevoerd met een calibratielatje toonden aan dat de nieuwe versie nog scherper is bij f/2.8 dan de vorige versie, terwijl die tenslotte ook al haarscherp is! Binnenkort staat er dus een versie 1 van de lens hier bij BD in de rubriek 'Aangeboden'
                  Last edited by fotomanneke; 14 december 2014, 16:16.

Comment

Proficiat! Veel plezier ermee!
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Vandaag het nieuwe objectief gebruikt bij sport-fotografie. Omdat het heel de dag zwaarbewolkt was, waren de lichtomstandigheden alles behalve ideaal, dus dan heb je ineens een test onder slechte omstandigheden. Ik was blij verrast van de scherpte bij f/2.8 : de vorige versie was al scherp, maar dit is toch echt nog een dimensie hoger! Om bij het weinige licht toch nog wat actie zoveel mogelijk te 'bevriezen' heb ik altijd op f/2.8 (heel soms op 3.2) gewerkt, op het einde van de namiddag wel met een hogere ISO wat meer ruis geeft, maar het valt al bij al zeker goed mee! En ook het sneller scherpstellen is me zeker opgevallen. Kortom: een tevreden bezitter!

Bedankt aan degenen die hier gereageerd hebben en me goede raad hebben gegeven!

Ronny

PS voor de geďnteresseerden: de foto's vind je op http://www.voetbalhorizont.be in de rubriek 'Fotoalbum' en daar 'Kerstvakantie 2014 : Kessel'
                      Last edited by fotomanneke; 22 december 2014, 21:20.

Comment

Working...
                      X