Ik heb een 2-de handse Sigma 120-300 f2,8 gekocht. Zo goed mogelijk op scherpte getest bij de verkoper, maar toch nadien problemen om er scherpe foto's mee te maken. De lens is van 2012 en heeft nog een maand garantie. De reviews van deze lens zijn algemeen lovend. Ook vol open een uitstekende scherpte. Volgens de aanwijzingen van enkele gerenommeerde sites (testkaart, mirror lockup en afstandsbediening enz.) , ben ik gaan testen op front-of backfocus. Zowel bij 5 meter als bij 20 meter, krijg ik het net voor mekaar door -20 in te stellen. Bij de Nikon D7100 is dit het einde van de schaal. Een kanjer van een backfocus, dus. Op deze wijze ingesteld, is de verwachte scherpte er wel degelijk. Dit is al een serieuze opluchting. Het is een dijk van een lens.
Concreet enkele vragen:
Blijf ik best gewoon bij de Fine-tuning of moet ik iets doen. Zo ja, kan er bij de fabrikant van de lens ic. Sigma aan gesleuteld worden en maak ik dus best gebruik van de garantie die er nog is en is deze garantie overdraagbaar? Ik heb natuurlijk het aankoopfactuur van de eerste eigenaar, van wie ik de lens heb, maar is dat voldoende?
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee, die mij kan verder helpen, waarvoor dank.
Concreet enkele vragen:
Blijf ik best gewoon bij de Fine-tuning of moet ik iets doen. Zo ja, kan er bij de fabrikant van de lens ic. Sigma aan gesleuteld worden en maak ik dus best gebruik van de garantie die er nog is en is deze garantie overdraagbaar? Ik heb natuurlijk het aankoopfactuur van de eerste eigenaar, van wie ik de lens heb, maar is dat voldoende?
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee, die mij kan verder helpen, waarvoor dank.
Comment