Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio objectief

    Beste

    Even getest met mijn 15-85 mm hoeveel meter ik nodig heb op om een model volledig op beeld te hhebben. Dit blijkt rond de 5 meter te zijn. Dus denk ik erover om een 50 mm 1.8 te kopen. Heeft deze veel vervorming voor studio fotografie Op een cropcamera?

    Alvast bedankt voor de reacties
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: studio objectief

    hangt er vanaf hoe dichtbij je model komt maar denk niet dat het een probleem zal zijn voor een fullbody
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: studio objectief

      Er is niks mis met een 50mm op een 1.6 crop als portretlens.
      Maar als het niet gaat om de lichtsterkte, wat lukt er dan niet met jouw 15-85? Met studiobelichting zullen de resultaten even goed zijn. Je kan er toch ook mee op 50mm werken, en als je nog dichterbij wil (of het model is nog groter) dan kan je nog tot 35mm zakken voor full body shots.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: studio objectief

        Dat is waar, het is omdat ik denk ik automatisch naar onder de 50mm zal zakken denk ik en dit is niet goed voor vervorming wss? daarom zou ik deze 50mm aan kopen

        of valt de vervorming op 35mm x1.6 crop ook mee voor studiofotografie?

        zo ja dan is het inderdaad nutteloos om deze te kopen

        groeten



        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Er is niks mis met een 50mm op een 1.6 crop als portretlens.
        Maar als het niet gaat om de lichtsterkte, wat lukt er dan niet met jouw 15-85? Met studiobelichting zullen de resultaten even goed zijn. Je kan er toch ook mee op 50mm werken, en als je nog dichterbij wil (of het model is nog groter) dan kan je nog tot 35mm zakken voor full body shots.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: studio objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          of valt de vervorming op 35mm x1.6 crop ook mee voor studiofotografie?
          Volgens mij moet dat voor full body shots kunnen. Beneden de 35mm zou ik niet gaan, tenzij voor speciale effecten.
          Om te vermijden dat je ongewild een te kort brandpunt selecteert, kan je misschien proberen om de maximale afstand aan te houden die de kamer/ruimte/opstelling toelaat.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: studio objectief

            Voor studiowerk gebruik ik een 50mm f1.4. Op een cropcamera vind ik dit prima. Alles hangt er inderdaad vanaf hoeveel ruimte je hebt, een ruimte van 2 x 3 m is wenselijk, bij voorkeur groter. Voor groepsportret of full body durf ik zelfs richting 35 mm gaan zonder vertekening te hebben. Nogmaals, alles hangt af van de beschikbare ruimte die je hebt. Een 50 mm prime is wel een goede aanwinst en raad dit zeker aan, zeker om je creatieve grenzen te verleggen...
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment

            Working...
            X