Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de waarde van een tweedehands Canon EF-S 55-250 IS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is de waarde van een tweedehands Canon EF-S 55-250 IS?

Hallo,

Ik heb een oude Canon EF-S 55-250 zoomlens (+ zonnekap) die ik door overstap naar full frame niet meer kan gebruiken.
    Zou hem graag tweedehands verkopen. Iemand een idee wat deze nog waard is? Heb hem een 6-tal jaar geleden gekocht maar heel weinig gebruikt.

Dank jullie wel!

Re: Wat is de waarde van een tweedehands Canon EF-S 55-250 IS?

misschien de helft van de toenmalige nieuwwaarde?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

met 50 Euro mag je je hand dichtknijpen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        met 50 Euro mag je je hand dichtknijpen.
        grt,bouk.
        Da's toch wa weinig zunne ... de NP van de optisch identieke IS II ligt rond de 160 ... ik zou niet onder de 80 verkopen ... maar je moet wel geduld hebben tegenwoordig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          .. de NP van de optisch identieke IS II ligt rond de 160 ... ik zou niet onder de 80 verkopen ... maar je moet wel geduld hebben tegenwoordig
          OK...we verdelen het verschil.
          komen we op 65 Euro.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat dit een nuttig topic is voor veel mensen op welgekende 2ehands-websites.

Als ik zie dat sommige (toch regelmatig) tot 60euro meer dan de huidige nieuwprijs durven vragen,.. amai zenne

Ik vind een prijs tot 80euro incl zonnekap toch wel redelijk.
            Life through a lens..

Comment

wat de huidige waarde zou zijn weet ik niet. Maar ik betaal voor een niet L lens nooit meer als 60% nieuwprijs en dan ist wel met de doos en alles erbij. INdien met nog garantie kan er nog wel wat bij. Maar vermits de jouwe al 6 jaar oud is en er reeds een nieuw model van uit is zou ik persoonlijk eerder richting bouk zijn eerste schatting gaan. Meer vragen kan maar dan zal je zeker geduld moeten hebben.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                Maar ik betaal voor een niet L lens nooit meer als 60% nieuwprijs en dan ist wel met de doos en alles erbij.
                Ik heb al mijn lenzen voor 60-75 procent van de nieuwprijs verkocht, ook mijn 28-135 en niet-L primes. Ze waren in 2007 aangekocht.
                Uiteraard heb ik ook bieders die vooral op zoek zijn naar de allerlaagste prijs, maar die laat ik graag aan een ander. Er zijn genoeg verkopers die er vooral snel vanaf willen.

Het helpt natuurlijk als je in de eerste plaats zorgt dat al je materiaal in perfecte staat is, ook na een aantal jaren gebruik.
                Daarnaast communiceer ik ook altijd heel uitgebreid met geinteresseerden, zodat ik een beeld heb van hun verwachtingen omtrent het materiaal dat ze van mij eventueel zullen kopen. Alles kan altijd uitgebreid worden getest, en soms ga ik samen met iemand een uurtje fotograferen om tijdens het gebruik wat toelichting te geven - allemaal vrijblijvend. Er zijn ook tweedehandsverkopers die je niet verder laten dan de voordeur en gewoon de doos overhandigen en het geld in ontvangst nemen...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden: de helft van de nieuwprijs is een goed startpunt.
                  Een beetje geduld bij het verkopen, helpt. Een beetje onder je vraagprijs zakken eveneens
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

de nieuwe versie met 2 jaar garantie kost nu 159 euro : deze lens : Canon EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS II
                    max. 75 euro. ( en persoonlijk geef dat er nog niet aan )

Comment

Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden! Geeft me al een veel beter beeld van wat realistisch is

Comment

Working...
                      X