Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35mm dx 1.8 of Sigma 17-50mm 2.8 of toch iets anders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 35mm dx 1.8 of Sigma 17-50mm 2.8 of toch iets anders?

Hoi,

Ben dus onlangs gestart met een opleiding fotografie met mijn huidige toestel een Nikon D3200 + 18-55mm kitlens.
    Ik zou nu graag deze kitlens willen vervangen door een degelijkere lens en na uren van leesplezier heb ik
    een shortlist bekomen met daarop de Nikon 35mm dx 1.8 en de Sigma 17-50mm 2.8 EX DC OS.

Mijn vrees is nu een beetje dat ik fotografie veel te leuk ga vinden (Daar begint het al stevig naar uit te zien)
    en dat ik op een gegeven moment de overstap naar een full frame toestel zou willen maken (ken jezelf :P). Nu dit zal zeker
    niet voor morgen zijn gezien ik echt wel tegen de beperkingen van mijn huidig toestel wil oplopen voordat ik deze stap
    zou overwegen. Als ik de overstap zou doen dan zal ik waarschijnlijk ook wel genoodzaakt zijn om er een centje mee bij
    te verdienen (Lees, zelf bedruipende hobby).

Maar met dit in het achterhoofd allemaal en omdat ik alle opties wil open houden wil ik dus vermijden dat ik nu
    een arsenaal aan dx lensen begin op te bouwen waar ik dan later eventueel helemaal niets meer mee ben.

Het idee is dus van nu één relatief goede lens aan te schaffen en het daarmee te rooien totdat duidelijk wordt waar deze
    hobby naar toe leidt. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Sigma, ik zou bv. graag ook wel eens een paar landschapsfoto's
    willen maken en mij lijkt deze lens voor portret werk ook iets handigere dan de Nikon 35mm. Uiteraard ook wel dubbel zo duur...

Mijn vraag is dus nu of deze mini shortlist rekening houdend met wat hierboven staat steek houdt en of de Sigma
    inderdaad de betere keuze is van deze twee? Indien niet... laat maar horen

Re: Nikon 35mm dx 1.8 of Sigma 17-50mm 2.8 of toch iets anders?

kitlens vervangen door betere lens = inderdaad die 17-50 f2.8 (zou zeer goede lens zijn, beter dan mijn tamron)
    misschien 2de hands? voor 200 à 250 euro ongeveer ben je er vanaf...
    en nog een 50mm prime erbij, die is zowel voor ff als voor dx
    want zonder lenzen die ook op ff werken zal de overstap duurder zijn in één keer
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Re: Nikon 35mm dx 1.8 of Sigma 17-50mm 2.8 of toch iets anders?

Ok, dan gaat het idd de Sigma worden. Goeie tip die 50mm prime, bedankt!

Comment

Working...
      X