Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    ...en de kogel is door de kerk. De 18-55 is in mijn bezit.
    .... 55 ???????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      .... 55 ???????
      De 18-55 IS STM die ik nog had liggen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

@bouk: ik heb je naam al op het toestel geschreven

@Silver Roller: ja, er worden nog te weinig 18-135 STM exemplaren aangeboden, dus zijn de verkopers nog niet bereid om stevig onder de prijs te gaan. Ik heb bij 4 mensen onderhandeld, maar niet genoeg van de prijs gekregen.

@Black B@ndit: dat kwam goed uit - nu staat body + lens samen te koop en dat zal misschien meer interesse wekken. Met een lens erbij heb ik ook geen haast meer om te verkopen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          @Silver Roller: ja, er worden nog te weinig 18-135 STM exemplaren aangeboden, dus zijn de verkopers nog niet bereid om stevig onder de prijs te gaan. Ik heb bij 4 mensen onderhandeld, maar niet genoeg van de prijs gekregen.
          Enige toelichting dan misschien betreffend mijn PM tip voor een 18-135 STM nieuw in de doos http://link.marktplaats.nl/m849603587 ... te hebben voor 200 + port of verzenden (iemand uit de grensstreek kan dit voor 4+1,5 verzekering via DHLforyou ) ... mogelijk interessant om te weten voor andere geinteresseerden ... enfin zie liever dat iemand van BD van zijn surplus af is he

Comment

Leuk al die meningen, maar ik zie niemand de vraag stellen waarvoor je het precies wilt gebruiken.
            Ik kan van bijna elke lens op die manier wel een goede toepassing benoemen, maar ook waarom je ze juist NIET moet gebruiken.

Het klopt dat prime lenzen kwalitatief beter zijn (dat is inherent) en dat er qua zooms ook nog kwalitatief betere lenzen zijn.
            De vragen zijn:
            Waar ga je het voor gebruiken?
            Wat is het budget?
            Wat voor soort foto's maak je/fotograaf ben je?

Als je bijvoorbeeld veel reist en onderweg bent, is het bv niet heel prettig om kilo's lenzen mee te moeten slepen.
            Je zult dus een compromis moeten maken.

Persoonlijk vind ik Tamrons vaak wat soft (even in z'n algemeen gesteld).
            Aan de andere kant ken ik mensen die ontiegelijk blij met die lens zijn, omdat hij heel divers is.
            Dat een superzoom per definitie al geld weggooien is, vind ik een rare uitspraak.
            Dat hangt namelijk nogal af voor welke toepassing of is ontiegelijk persoonlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b_force Bekijk bericht
              Leuk al die meningen, maar ik zie niemand de vraag stellen waarvoor je het precies wilt gebruiken.
              Ik kan van bijna elke lens op die manier wel een goede toepassing benoemen, maar ook waarom je ze juist NIET moet gebruiken.
              Het is doorheen het draadje wel voldoende aan bod gekomen hoor.

Kort gezegd: ik zocht een tijdelijke oplossing om met de 30D verder te kunnen totdat ik naar een mirrorless systeem overstap. Dus... gemiddelde kwaliteit volstaat en het moet liefst zo weinig mogelijk kosten. Ik ben vrij snel van de 18-270 afgestapt in het voordeel van de Canon 18-135 STM omdat die echt wel optisch goed is in verhouding tot zijn prijs en bereik. Maar omdat ik geen tweedehands exemplaar vond dat goedkoop genoeg was als tijdelijke oplossing, heb ik voor de 18-55 STM gekozen. Prijs heeft dus in zekere zin de doorslag gegeven.

Tijdsdruk leidt tot impulsieve beslissingen. Nu kan ik nog verder fotograferen met een degelijke SLR - weliswaar met beperkt bereik - totdat ik een beslissing neem over het nieuwe systeem waar ik mee doorga.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
              X