Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Vooreerst: excuses voor het eventueel ter sprake brengen van meermaals doodgeslagen onderwerpen.
    De zoekfunctie is blijkbaar niet mijn beste vriend want ik krijg exact 0 resultaten voor "18-270". (Het zal uiteraard aan mij liggen...)

Gisteren heb ik mijn laatste lens verkocht. Mijn teergeliefde 24-70.
    Nu zit ik dus met een 30D body waar blijkbaar zelfs de straatstenen geen interesse meer in hebben. Dus ik dacht... ik zoek een 2dehands superzoom, zodat het toestel hier nog meer ligt te doen dan alleen stof vergaren en een groeiende stapel papieren op hun plaats houden.

Ik fotografeer al lang genoeg en heb al bijna alles in mijn handen gehad dat op een EF past, dus ik weet wat voor compromissen ik mag verwachten. Maar de Tamron 18-270 is een lens waar ik hooguit 10 foto's mee heb gemaakt, dus ik stel mijn vraag aan de mensen met praktijkervaring hier: is die lens mijn geld waard? En indien ja, zouden jullie er meer dan 200 euro voor neertellen?

Wat ik nodig heb, denk ik, is een referentie voor de 18-270. Is ze in beeldkwaliteit bijvoorbeeld vergelijkbaar met de behoorlijke 18-55 kitlenzen van Canon?

Of anders... welk alternatief kennen jullie, dat even goed of beter is, maar niet meteen veel meer moet kosten?
    Of nog anders... is de goedkoopste oplossing de beste: geen lens meer kopen en de 30D zijn job als presse-papier laten doen?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Re: Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Ik stel het heel qru: investeren in een superzoom is geld over de brug gooien, geen denken aan dus!!

Comment

http://www.photozone.de/canon-eos/41...0_3563vc_canon indien niet bekend ... zelf geen praktijkervaring met de 18-270 ... maar ooit wel (eventjes) 18-200 en 28-300 (veel-oudere) broertjes gehad (bij aankopen voor de verzameling) en die waren best bruikbaar

Alle versies van de 18-55 zijn beter ... vanaf de IS versies zelfs VEEL beter ... een tweedehandse 18-135 STM is de betere keuze

En tweedehands zeker niet duurder, gezien de actuele nieuwprijzen:

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Presse papier is zonde

Comment

Ik was zelf teleurgesteld in de 18-270 die ik gekocht had voor mijn Nikon D3100. Daarom de boel maar weer verkocht.

Ik zou het dus niet doen, tenzij je die voor pakweg 100 EUR op de kop kan tikken.

Comment

wel een voordeel, de lens is lekker compact.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Merci, Silver Roller.
            Ik was er mij niet van bewust dat de constructie van de STM versie van de 18-135 zo sterk gewijzigd was.
            Lijkt mij inderdaad nog het meest zinvolle alternatief.
            Pieter
            --

Comment

Hoi,

ik heb de lens op mijn D90.

Ik gebruik ze eigenlijk enkel op vakantie omdat het zo handig is

Met voldoende licht kan je er wel behoorlijke foto's uit krijgen.

mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

@in2lapland:
                Ik deel je mening in zekere zin, maar in dit specifieke geval gaat het om het al dan niet verder gebruiken van de 30D.
                De bedoeling is om op termijn (en dat kan bij mij kort zijn) naar een mirrorless systeem over te schakelen, waar ik dan wel weer wil investeren in degelijk glas.

@moons83: totaal ontevreden - dat is duidelijk.

@bouk:
                Compact, inderdaad. En in zijn soort misschien toch nog een van de betere varianten. Ik heb natuurlijk ook niet de megapixels ter beschikking om het oplossend vermogen van de lens tot de limiet te drijven. Met 270mm kom je al een heel eind; 135mm is... tja... de helft
                Pieter
                --

Comment

@jeevanhoof:
                  Inderdaad, een vakantielens. Meer dan dat heb ik misschien ook niet nodig. Bij nader inzien voel ik mij wellicht toch meer aangesproken door die 18-135 van Canon, als ik die voor een prijsje kan vinden...
                  Pieter
                  --

Comment

Ik kwam tot de vaststelling dat mijn handtekening aan een update toe was...
                    Pieter
                    --

Comment

Mag ik eens vragen waar jullie vooral gaan zoeken achter fotografie-koopjes? Vooral lenzen dan :-D
                      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                      Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                        Mag ik eens vragen waar jullie vooral gaan zoeken achter fotografie-koopjes? Vooral lenzen dan :-D
                        Het verkoopforum hier is al een goeie start.
                        Voor de rest: tweedehands-sites, eBay, gewoon googlen op goed geluk...
                        Pieter
                        --

Comment

Er staat er hier zelfs eentje te koop: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...is-498324.html
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Geen STM, Bart.
                            Anders zou ik niet twijfelen...
                            Pieter
                            --

Comment

Het moet lukken dat ik met een amateur fotograaf heb zitten praten op een terras over zijn lens (de Tamron 18-270)
                              Hij had die op tafel liggen en we hebben wat zitten experimenteren en praten.

Hij zei ook dat de lens eigenlijk ondermaats is voor het betere werk maar wel voldoet voor point-and-shoot werk. Het voordeel is dat em zo compact is.
                              Lens zou blijkbaar ook veel last hebben op breedhoek.

Aanbevelen? nee, vergelijkbaar met kitlens?, nee.

Comment

Working...
                              X