Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik denk dat ik een Tamron 18-270 wil - verklaar mij gek!

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Aanbevelen? nee, vergelijkbaar met kitlens?, nee.
    Alweer een bevestiging. Thanks.
    Ik gebruik de 18-55 kitlens graag als referentiepunt omdat ik die al meermaals heb gebruikt bij kennissen. Dat niveau wil ik wel, anders vind ik het de moeite niet waard.

Zoals ik al zei: het doel is te herbeginnen met mirrorless - wellicht Fuji. Dat wordt ook een investering, dus moet ik nu afwegen of de 30D het waard is om er nog een degelijke 18-135 op te zetten, of dat ik de komende periode overbrug met de Pana FZ150 die mijn vrouw gebruikt. Als ik de 30D kwijtraak voor een beetje geld, dan zou ik dat meteen doen. Maar nu gewoon opzij leggen, is zo zonde...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Als je die 30D nu nog tijdelijk wil gebruiken, dan zou ik geen geld uitgeven aan nieuwe lenzen, tweedehands is dan een betere oplossing omdat je dan bijna even veel terug krijgt als je ze weer verkoopt.
      De 18-135 die hier te koop staat (ik heb niet gecontroleerd of ze al verkocht is) is niet de STM versie, maar volgens de reviews is de STM optisch ook niet zoveel beter.
      Het is dan eigenlijk alleen de STM motor die een verbetering is, maar die is dan weer speciaal ontwikkeld om te filmen (de zeer stille werking van de STM scherpstelmotor is dan een voordeel).
      Bij een 30D speelt dat geen rol, je kan op die camera net zo goed een "oudere" 18-135 gebruiken in plaats van de STM.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        .......
        Nu zit ik dus met een 30D body waar blijkbaar zelfs de straatstenen geen interesse meer in hebben....
        het is dat mijn 30D nog steeds prima werkt, anders had ik hem zeker van je over genomen.
        vind het zo'n goed toestel en ben er zo aan gewend, dat ik zeker geen nieuwere Canon ga kopen.
        mocht mij 30D het begeven, komt er gewoon weer een andere 30D.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Bij een 30D speelt dat geen rol, je kan op die camera net zo goed een "oudere" 18-135 gebruiken in plaats van de STM.
          Ik doe het ook niet voor de STM hoor. Dankzij Silver Roller heb ik de versies vergeleken op Photozone en andere locaties, en het blijkt dat de lensconstructie helemaal veranderd is in de STM-versie, met betere optische prestaties tot gevolg. Misschien moet ik toch een testje wagen met de niet-STM versie. Ik zou al tevreden zijn met resultaten op het niveau van de 28-135. Die had ik als allrounder, maar 28 is gewoon niet breed genoeg op een APS-C.

Edit: Zoals je zegt, is tweedehands de enige verstandige optie. Het geld voor een nieuwe lens kan ik beter houden om aan een Fuji te spenderen.
          Last edited by Pieter G.; 3 oktober 2014, 09:31.
          Pieter
          --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            het is dat mijn 30D nog steeds prima werkt, anders had ik hem zeker van je over genomen.
            vind het zo'n goed toestel en ben er zo aan gewend, dat ik zeker geen nieuwere Canon ga kopen.
            mocht mij 30D het begeven, komt er gewoon weer een andere 30D.
            grt,bouk.
            Zoals de zaken nu vooruitgaan, zit de kans erin dat je de mijne alsnog zal kunnen overnemen als de tijd komt...
            Pieter
            --

Comment

Sigma 18-250, Tamron 18-250 of 18-270 kan je best leuke dingen mee doen hoor.
              Gewoon rekening houden met de beperkingen van die lenzen. Dus niet volopen gebruiken, niet bij weinig licht gebruiken, niet meteen geschikt voor actiefoto's wegens gewoonlijk niet al te snelle AF.
              Maar zelf heb ik aan dat soort lenzen al heel wat plezier beleefd in het verleden, en ook nu met Nex en 18-200 zijn best knappe prenten te maken (en film, maar dat is net meteen voor 30D van toepassing hé ).
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Je bent gek

Nee serieus, persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een bridge-camera aan te schaffen, eventueel zelfs een superzoom.
                Voor de prijs van een bridge kun je tegenwoordig geen enkele dslr-lens kopen.
                Je gaat natuurlijk beperkt zijn bij weinig licht, maar dat ga je met een 18-270 zeker ook zijn.

Ik heb als aanvulling op mijn FF een sony-bridge gekocht (+- 350 euro) en die heeft al zijn dienst bewezen.
                Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                  Je bent gek

.
                  eindelijk iemand die doet wat TS vraagt, ik was er al even op aan het wachten
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                    Je bent gek
                    Nee serieus, persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een bridge-camera aan te schaffen, eventueel zelfs een superzoom.
                    Wat het eerste betreft, ben ik eindelijk verlost, net als Lazy Charles. Bedankt daarvoor.
                    De bridge heb ik ook al in huis: een Pana FZ150. Nauwelijks iets mee te doen qua scherptediepte, maar het volstaat voor een aantal dingen.
                    Ik vind het gewoon jammer om een 30D op de schroothoop te gooien aangezien er niemand in geinteresseerd blijkt te zijn. Daarom zou ik liever 1 algemeen inzetbare lens tweedehands erbij nemen. Zo leeft het toestel nog wat langer, en kan ik nog even afwachten hoe het aanbod aan APS-C mirrorless toestellen evolueert. Mijn oog is gevallen op de 18-135 STM, maar tweedehands zijn die niet zo makkelijk te vinden voor een prijs die voldoende lager ligt dan nieuwprijs zonder btw...
                    Pieter
                    --

Comment

waarom geen goedkope prime,
                      top beeldkwaliteit ipv veel zoom voor weinig beeldkwaliteit?
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        waarom geen goedkope prime,
                        top beeldkwaliteit ipv veel zoom voor weinig beeldkwaliteit?
                        Ja en nee. Ik zie mij niet met 1 prime aan de slag gaan, en als ik het met 1 lens zou moeten doen, zou het een 20 of een 24 moeten zijn.
                        De enige goedkope primes die ik ken, zijn de oude 35/2 en de 50/1.8. Al de rest is gewoon duurder dan een 18-135. (Die staat nu bovenaan mijn lijstje, maar is 2dehands niet zo makkelijk te vinden.)
                        Pieter
                        --

Comment

De 18-135 STM is er nog niet zo lang, dan is het normaal dat die nog niet massaal tegen lage prijzen te koop aangeboden wordt.

(Ik heb hier nog wel een 18-55 IS STM liggen, die is optisch ook heel goed, maar ik gebruik ze niet meer sinds ik de 18-135 STM heb gekocht.)
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            (Ik heb hier nog wel een 18-55 IS STM liggen, ...)
                            Heb ik al aan gedacht, maar dat beperkt mijn bereik dan weer. Ik heb graag een stukje tele. Op full frame had ik mijn 28-135 gewoon gehouden, dat was makkelijker geweest. Maar op een crop kan je niets allround noemen als het niet begint beneden de 24mm.
                            Pieter
                            --

Comment

...en de kogel is door de kerk. De 18-55 is in mijn bezit.
                              Als ik de 30D kan verkopen, zal ik niet twijfelen. Maar nu is het niet meer van moeten, en kan ik rustig afwachten hoe Sony en Fuji mekaar spiegelloos bekampen...
                              Pieter
                              --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                ...
                                Als ik de 30D kan verkopen, zal ik niet twijfelen....
                                zet hem maar in de kast.
                                als de mijne het begeeft neem ik hem graag over.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X