Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor all round gebruik?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor all round gebruik?

Ik zou eventueel één van deze lenzen willen aanschaffen voor op een canon 450d
    - sigma-18-250mm-f3-5-6-3-dc-macro-os-hsm-canon 360€
    - tamron-16-300mm-f3-5-6-3-di-vc-ii-pzd-canon 600€
    - Canon EF 70-200mm F4.0 L IS USM (2de hands)
    - Canon EF 70-300mm F4.0-5.6 IS USM 450€

De sigma heb ik al kunnen uittesten en die leek me redelijk goed te werken, de tamron is een nieuwere lens met iets meer bereik
    maar is dat de meer prijs van 240 waard?
    Zijn er eventueel nog andere suggesties voor een all round lens van max 500€?

alvast bedankt
    Last edited by elkristo; 27 augustus 2014, 13:21.

Re: Welke lens voor all round gebruik?

Ik heb de Tamron (voor Nikon) nu enkele weken en als je op zoek bent naar all round, dan kan ik je hem zeker aanbevelen! De sigma ken ik niet, dus kan wel geen vergelijk maken tussen de twee.

Comment

als je niet echt uit bent op kwaliteit maar op gemak, zijn beide wel goed.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb zelf de sigma, en die zou ik niet aanraden, onder de 30mm heeft deze enorm veel last van barrel distortion...
        In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

Comment

Ik heb zelf de sigma, en die zou ik niet aanraden, onder de 30mm heeft deze enorm veel last van barrel distortion...
          Klopt, maar dat zal die tamron evenzeer hebben vrees ik... Da's nu eenmaal een van de nadelen van zo'n superzoom lenzen...
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Wat is de reden dat je naar deze lenzen kijkt? En wat heb je al in huis?

Comment

Ik heb thuis de Sigma al een tijdje in gebruik en ben er toch niet helemaal tevreden mee.
              Als je dingen zoals bokeh wil bekomen dan schiet de lens net te kort....

Comment

Ik heb thuis de Sigma al een tijdje in gebruik en ben er toch niet helemaal tevreden mee.
                Als je dingen zoals bokeh wil bekomen dan schiet de lens net te kort....

Comment

momenteel heb ik
                  - Canon EF 50mm F1.8 II
                  - Canon EF 24-70mm F2.8 L USM
                  maar ben op zoek naar iets meer zoom
                  Volgend jaar denk ik na om mijn 450d te vervangen, mss door een 6d
                  Ik neem vooral protret foto's en voor de rest wat all round

Comment

momenteel heb ik
                    - Canon EF 50mm F1.8 II
                    - Canon EF 24-70mm F2.8 L USM
                    maar ben op zoek naar iets meer zoom
                    Volgend jaar denk ik na om mijn 450d te vervangen, mss door een 6d
                    Ik neem vooral protret foto's en voor de rest wat all round
                    Dan vrees ik dat je serieus teleurgesteld zal zijn over de kwaliteit van een van deze lenzen...
                    Misschien moet je dan gaan voor een 70-200 als aanvulling op je huidige arsenaal.

Wil je echt een all-roundlens, (met die 6d in je achterhoofd) ga dan voor een 24-105...

Speelt kwaliteit van de foto's geen zo'n grote rol, dan zou ik voor de tamron gaan...
                    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Ik zie dat je er ineens twee Canonlenzen bij hebt gezet in het begin. In dat geval is het wat mij betreft simpel als je tussen die vier wil kiezen: de Canon 70-200 f4 IS. Dat is een ontzettend scherpe lens, supersnel en toch niet te zwaar. Ik heb die ook, en voor portret en allround is die echt heel erg goed. Ik gebruikte hem eerst op mijn croptoestel, maar nu op mijn 6D is die nog fijner in gebruik, zowel qua brandpunt als qua bokeh vol open. Wat mij betreft een no-brainer.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Ik zie dat je er ineens twee Canonlenzen bij hebt gezet in het begin. In dat geval is het wat mij betreft simpel als je tussen die vier wil kiezen: de Canon 70-200 f4 IS. Dat is een ontzettend scherpe lens, supersnel en toch niet te zwaar. Ik heb die ook, en voor portret en allround is die echt heel erg goed. Ik gebruikte hem eerst op mijn croptoestel, maar nu op mijn 6D is die nog fijner in gebruik, zowel qua brandpunt als qua bokeh vol open. Wat mij betreft een no-brainer.
                        Akkoord, al vind ik ik een lens die begint op 70mm (x1.6 FOV) niet direct 'allround'. Of hebben we het hier over 'allround' in de zin van grote variatie in gefotografeerde onderwerpen?
                        Voor mezelf zou ik nog liever een stukje beeldkwaliteit opofferen voor de reach van de 70-300, maar die afweging moet ieder bewust voor zichzelf maken.

Misschien kan de topic starter verduidelijken waarom nu ineens de 70-x00 lenzen in aanmerking komen?
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

als je ook voor gebouwen (vb citytrips) je lens wilt meepakken (wat ik bij allround reken) is zo'n lens vanaf 70mm niet breed genoeg (zeker niet op een cropframe).

Comment

als ik ooit een full frame camera koop, zal het handig zijn om mijn lenzen te erop te kunnen gebruiken
                            ik zie regelmatig 2de hands canon 70-200 f/4 lenzen staan voor rond de 400€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elkristo Bekijk bericht
                              als ik ooit een full frame camera koop, zal het handig zijn om mijn lenzen te erop te kunnen gebruiken
                              ik zie regelmatig 2de hands canon 70-200 f/4 lenzen staan voor rond de 400€
                              Toplens, en een koopje voor dat geld.
                              Ook het idee om full frame in het achterhoofd te houden, kan ik bijtreden.
                              Maar je beperkt jezelf enorm als je een 70-200 als enige lens meeneemt. We zoeken tenslotte tot nader order naar een "allround" lens. Het is een ideale partner voor een tweede lens die het kortere bereik dekt - ik denk aan maximaal het equivalent van 45-50mm (en voor de meesten onder ons liefst een stuk wijder/korter). Dat kortere bereik kan concreet in een paar varianten, afhankelijk van je fotovoorkeuren:
                              - een zoom die wijd genoeg begint: bv. 17-55 op een APS-C of 24-70 op FF
                              - een lichtsterke prime: bv. 14 tot 28mm op een APS-C of een 24, 28, 35 of 50mm op FF

Denk er ook aan, in functie van waar je wil fotograferen en hoe, dat zelfs de kleinste van de 70-200 varianten van Canon nog altijd een grote witte toeter op je toestel is. Ik heb mij daar jaren niks van aangetrokken en was eraan gewend, maar tegenwoordig verkies ik om iets minder op te vallen bij het nemen van foto's. (Zou dat de toenemende leeftijd zijn?)
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                              X