Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji XF 18-135mm f3.5-5.6 R LM IOS WR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji XF 18-135mm f3.5-5.6 R LM IOS WR

Hallo,

Vandaag de Fuji XF18-135mm f3.5-5.6 erbij gekocht.
    De bedoeling is een allround lens te hebben voor die momenten als je uitrusting beperkt moet zijn.
    De eerste indruk is alvast erg positief.
    De scherpstelling gebeurt snel en accuraat en de stabilisatie doet uitstekend zijn werk.

Hier enkele voorbeelden - met de lens op de X-T1:

Hier is een meer uitgebreid album:

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Re: Fuji XF 18-135mm f3.5-5.6 R LM IOS WR

Meer moet dat niet zijn Jacques.
    Last edited by Guest42; 28 augustus 2014, 16:21.

Comment

Bedankt...ziet er niet slecht uit.... zou wel iets goedkoper mogen vind ik

Comment

Da's verschieten zeg... mooie kwaliteit hoor.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Hallo,

Het vervolg test Fuji 18-135mm ... In het album van het starttopic zijn inmiddels 17 nieuwe foto's toegevoegd.

Voorlopige conclusies:
          - zelfs helemaal open presteert deze lens prima, ook aan de beeldranden. Bij de nieuwe foto's zijn er een aantal om dit aan te tonen.
          - scherpstelling gaat snel - een panning met ogenblikkelijke scherpstelling is geen probleem.
          - binnen kan ik zonder problemen tot op 1/10sec foto's maken (lager heb ik nog niet geprobeerd). De stabilisatie doet zijn werk prima.
          - op 135mm is met 1/60sec ook prima te werken
          - de lens is een stuk groter dan de meeste andere Fuji-lenzen (diameter 67mm tegen 62mm voor de 55-200mm)
          - voor mij heeft deze lens een prima bereik dat voor het merendeel van de vakantie-en andere huis-keuken-en-tuinfoto's voldoende is
          - in het album staan foto's op f22.0 - oordeel zelf maar ...
          Kortom, voor mij zeker een aanrader als allround lens!
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

Het vervolg test Fuji 18-135mm ... In het album van het starttopic zijn inmiddels 17 nieuwe foto's toegevoegd.

Voorlopige conclusies:
            - zelfs helemaal open presteert deze lens prima, ook aan de beeldranden. Bij de nieuwe foto's zijn er een aantal om dit aan te tonen.
            - scherpstelling gaat snel - een panning met ogenblikkelijke scherpstelling is geen probleem.
            - binnen kan ik zonder problemen tot op 1/10sec foto's maken (lager heb ik nog niet geprobeerd). De stabilisatie doet zijn werk prima.
            - de lens is een stuk groter dan de meeste andere Fuji-lenzen (diameter 67mm tegen 62mm voor de 55-200mm)
            - voor mij heeft deze lens een prima bereik dat voor het merendeel van de vakantie-en andere huis-keuken-en-tuinfoto's voldoende is
            Prachtig album.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Prachtige foto's

Comment

Heel mooi, vraagt naar meer !
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ben zelf zwaar aan het twijfelen tussen deze en de 55-200 om mee te pakken naar Azië.

Vooral de weather seal zou in veel situaties handig zijn aangezien in India regen en stof wel veel aanwezig zijn, maar de 55-200 zou voor mij een nuttiger bereik zijn aangezien ik de 14 23 56 primes al meeheb.

Wel fijn om foto's te zien die met die lens getrokken zijn, hoewel de scherpte volopen in de hoeken wel niet denderend is (maar dat weet ge wel als ge zo'n allround zoom koopt).
                  flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Beste Jaja,

Mooie foto's
                    Hoe beoordeel je de kwaliteit van deze lens in verhouding tot de kitlens xf 18-55 ? De WR is sowieso een voordeel, het bereik ook, lichtsterkte is dan weer iets minder. Ik ben van plan om de xf 18-135 als kit te kopen, samen met een paar primes en niet de traditionele kitlens omdat die elkaar gaan overlappen in gebruik.

Hallo,

Voorlopige conclusies:
                    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Hallo Thunder,

Beide lenzen zijn moeilijk te vergelijken denk ik ...
                      Persoonlijk schat ik de 18-55 f2.8 hoger in dan de 18-135mm als het om pure kwaliteit gaat.
                      Maar eerlijk gezegd, tot nu toe is daar op de foto's niet zoveel van te zien.
                      Uiteraard is de f2.8 van de 18-55 een sterke troef, maar op 55mm zakt dat ook al naar f4.0.
                      En de WR van de 18-135mm kan zijn nut hebben, maar is voor mij zeker geen issue.

De grote troef van de 18-135mm is het bereik.
                      Persoonlijk kom ik met 55mm vaak te kort voor mijn soort fotografie, en zeker als het gaat om stedentrips en vakantie.
                      Voor die doeleinden heb ik de 18-135mm er bij gekocht - naast de 18-55mm en de 55-200mm.

Voor mijn stedentrips heb ik dan met de Fuji 18-135mm en de Samyang 10mm voldoende lenzen bij.
                      En als het dan toch lichtsterk moet zijn, dan kan ik de Fuji 35mm f1.4 ook nog meesmokkelen

Het heeft dus vooral te maken met je eigen lensnoden en soort fotografie.

Maar, momenteel ben ik de 18-135mm voor zowat alles aan het uitproberen.
                      In dit album (performance Tom Lanye) heb ik de 18-135mm ook gebruikt in een zeer slecht verlichte zaal.
                      https://www.flickr.com/photos/jajabd...7646330688788/

Gevolg: op de wat langere brandpuntsafstanden onvoldoende sluitersnelheid om scherpe foto's te hebben van een bewegende performer.
                      Ik heb dan steeds 3 stops onderbelicht en daarna deze onderbelichting via de RAW-conversie weer opgehaald.
                      En dat is erg aardig gelukt denk ik ..

Voor mij persoonlijk is de 18-135mm een echte aanrader - met een zeer goede beeldstabilisatie.
                      Ik hoop dat dit wat verduidelijkt ...

Groeten,
                      jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Thunder Bekijk bericht
                      Beste Jaja,

Mooie foto's
                      Hoe beoordeel je de kwaliteit van deze lens in verhouding tot de kitlens xf 18-55 ? De WR is sowieso een voordeel, het bereik ook, lichtsterkte is dan weer iets minder. Ik ben van plan om de xf 18-135 als kit te kopen, samen met een paar primes en niet de traditionele kitlens omdat die elkaar gaan overlappen in gebruik.

Comment

Gevolg: op de wat langere brandpuntsafstanden onvoldoende sluitersnelheid om scherpe foto's te hebben van een bewegende performer.
                        Ik heb dan steeds 3 stops onderbelicht en daarna deze onderbelichting via de RAW-conversie weer opgehaald.
                        En dat is erg aardig gelukt denk ik ..

Groeten,
                        jaja
                        Heb je het hier over 3 volledige stops Jacques?
                        Last edited by jaja; 26 augustus 2014, 12:11. Reden: Oeps, in je eigen bericht willen antwoorden - sorry ...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo enero,

Ja hoor, 3 volledige stops ...
                          Meer kan je niet onderbelichten bij de X-T1 ...
                          Het is dan ook heel handig dat je de de "live preview" in de elektronische viewfinder kan uitzetten zodat je toch perfect ziet wat je aan het doen bent (net als in de studio).

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Heb je het hier over 3 volledige stops Jacques?

Comment

Hallo enero,

Het is dan ook heel handig dat je de de "live preview" in de elektronische viewfinder kan uitzetten zodat je toch perfect ziet wat je aan het doen bent (net als in de studio).

Jaja
                            Ja Jacques, dat toestel heeft enorm veel mogelijkheden. Met die live preview in de elektronische zoeker op uit zie je perfect op de display wat je aan het doen bent.
                            En als de zoeker aanstaat vind ik persoonlijk ook zeer interessant dat je het histogram in de rechter onder hoek ook even te zien krijgt.
                            Enfin voor mij ook een pracht van een toestel.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En vanaf 1 september tot 30 september een cashback van 100 euro op alle losse fuji lenzen...... (zie Art&Craft, zij hebben het al op hun website staan)
                              't wordt tijd dat ik de knoop ga doorhakken...

18-135 + 10-24 + 35 nu voor 300 euro minder
                              Fuji X - Less became more

Comment

Working...
                              X