Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 135mm f2.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 135mm f2.0

Ik zou sparen tot je iets kan kopen wat echt naar je goesting is, anders zit je binnenkort met hetzelfde gevoel als nu. Ik zou in jouw geval sparen voor een lichtsterke lens met de mm's die jij nodig hebt. Als je iets goed koopt, heb je dat voor de rest van je leven (body verander je wel eens, maar een goede lens niet zo gauw), ofwel bewaart dat redelijk goed zijn waarde. Ik zou zeker ook IS nemen, dat heb je weer een stop uitgespaard.
    Met de niet-aankoop van flits en body heb je al weer wat geld uitgespaard. Je zou versteld kunnen staan wat een goede lens op jouw 550D kan bereiken - probeer eventueel eens met een geleende lens. Bij mij wat het verschil groot tussen enerzijds mijn tokina 24-200 en anderszijds mijn sigma 17-70, canon 70-300 en sigma 100. Een goede lens doet veel.
    Succes!

ps: hoe weet je eigenlijk dat een f/4 niet sterk genoeg is voor de binnenpiste en een f/2.8 wel? ik hoop dat je het al getest hebt, of zal testen voordat je ze koopt. De 2.8 is een stop sterker, doet zeker wel wat, maar een lichtsterke lens heeft ook een bepaalde hoeveelheid licht nodig.
    Last edited by plastronneke; 18 augustus 2014, 11:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door plastronneke Bekijk bericht
      Ik zou sparen tot je iets kan kopen wat echt naar je goesting is, anders zit je binnenkort met hetzelfde gevoel als nu. Ik zou in jouw geval sparen voor een lichtsterke lens met de mm's die jij nodig hebt. Als je iets goed koopt, heb je dat voor de rest van je leven (body verander je wel eens, maar een goede lens niet zo gauw), ofwel bewaart dat redelijk goed zijn waarde. Ik zou zeker ook IS nemen, dat heb je weer een stop uitgespaard.
      Met de niet-aankoop van flits en body heb je al weer wat geld uitgespaard. Je zou versteld kunnen staan wat een goede lens op jouw 550D kan bereiken - probeer eventueel eens met een geleende lens. Bij mij wat het verschil groot tussen enerzijds mijn tokina 24-200 en anderszijds mijn sigma 17-70, canon 70-300 en sigma 100. Een goede lens doet veel.
      Succes!

ps: hoe weet je eigenlijk dat een f/4 niet sterk genoeg is voor de binnenpiste en een f/2.8 wel? ik hoop dat je het al getest hebt, of zal testen voordat je ze koopt. De 2.8 is een stop sterker, doet zeker wel wat, maar een lichtsterke lens heeft ook een bepaalde hoeveelheid licht nodig.
      Buiten met de 50mm heb ik nog nooit met een lichtsterke(re) lens gefotografeerd, dus eigenlijk weet ik dat helemaal niet.. Het is gewoon de naam 70-200 f2.8 IS dat het doet denk ik haha. Als het weer wat grauwer is dan bereik ik echt niets met mijn 18-200... Ben bang dat dit met andere f4 ook zo zal zijn, ik kan ook geen andere lenzen testen, zou niet weten waar!

Comment

denk dat je niet te bang moet zijn om de 70-200L F4 te kopen, zeker tweedehands loop je weinig tot geen risico, bevalt de lens niet dan kun je hem vaak voor hetzelfde of minimaal minder weer doorverkopen. Dus als je dit eens wil proberen dan raad ik dit van harte aan,.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

In een goed verlichte binnenpiste is de 70-200l f4 is goed te doen. Ik weet niet van waar je bent, maar als je van limburg bent(regio bilzen) mag je mijn 70-200f4 eens komen proberen.

Comment

Ik kan de 100mm f/2 zeker aanraden, heb em zelf.

Snel, scherp, lichtsterk, klein en vrij lang op crop. Je wint 2 stops tegenover die 70-200mm f4, maar het is natuurlijk ook moeilijker om dan iets in focus te krijgen uiteraard...

Een goedkopere 135mm f/2, die in kwaliteit zeker niet erg moet onderdoen. Ik heb de mijne gekocht voor 250 tweedehands, maar je zal deze helaas niet vaak zien verschijnen.

Comment

Working...
            X