Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang lens 7.5 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Samyang lens 7.5 mm

Hallo,
    ik zag deze lens op internet winkel, heeft iemand ervaring met deze super groot hoek lens ? te gebruiken met mijn Lumix GX7.
    Dank voor uw aandacht
    Koenny

Re: Samyang lens 7.5 mm

Het is een fisheye, zeer scherp en ook nog compact. MF is zeer goed te doen.
    Eventueel ook vrij behoorlijk "recht" te zetten als je het fisheye effect niet wilt.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Wel bedankt "Spanjaart"
      Kan ik deze lens gebruiken op mijn systeem camera, cropfactor 2 ?

Comment

Als je lens aankoopt met de correcte vatting (voor mft, m43 of micro four thirds) dan zit je goed.
        Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
        Canon G7X Mark II

Comment

heb deze een paar maanden geleden aangeschaft bij een winkel in NL, betaalde 269,- bij Select Light (zie marktplaats) , uitstekende levering, staat nu nog voor dit bedrag.

Doet het perfect op Micro 4/3, heb hem zelf op Olympus, maar ook op een Panasonic GF3, dus werkt als een tierelier, geeft een beeldhoek van haast 170 graden dus je moet oppassen dat je ellebogen er niet opkomen.

Scherpstellen welliswaar handmatig, maar na anderhalve meter is alles scherp, dus erg handig in gebruik, wel even de juiste oneindig stand bepalen, vaak is dit niet wat de lens zelf aangeeft maar 1 mm ervoor (of ietsje meer), heb dit zelf getest en de lens voorzien van een dun streepje, waar ik hem op koet zetten voor oneindig scherp.
          Zeker een aanrader.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

heel leuk speeltje om erbij te hebben.
            gaat wel snel vervelen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dank voor de reactie's
              beste Closeupshooter, ik vindt de online winkel niet in NL, kan je me helpen?
              ik hoop dat het de goede vatting is want van mtf, m43 en micro four thirds heb ik geen verstand
              groeten
              raf

Comment

staat voor 299,- maar als je bestelt en inlogt enzovoorts dan staat ie voor de aanbiedingsprijs.
                gewoon Micro 4/3 vatting, kan niet missen.

succes
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
                X