Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breedbeeldconvertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: breedbeeldconvertor

    Ik weet niet waar je naar verwijst en of je alle posts gelezen hebt, maar voorzetlensjes halen uiteraard niet de kwaliteit als dat je ze zonder zal nemen.

    feitelijk zal je op zoek moeten gaan naar een groothoek objectief!
    sigma 8-16
    sigma 10-20
    canon 10-22
    tamron 10-24
    je zult zelf moeten onderzoeken met welk objectief jij het beste het denkbeeldige beeld kunt creeren.

    Comment


    • #17
      Re: breedbeeldconvertor

      Hallo,
      Ik heb alle postjes gelezen en weet dus ondertussen inderdaad dat de voorzetlensjes niets zullen worden, maar doelde met mijn vraag over de types breedbeeldlens (vb 10-17) van 10euro (die waarschijnlijk niet vindbaar zijn)
      Waarschijnlijk zou ik een tweedehands objectief kopen aangezien ik dan kan kijken in hoeverre deze goed is voor de foto's van wagens. Eigen wagen kan ik dan als testobject gebruiken.
      Om hiervan fotos te nemen met de huidige 17-55 moet ik al vaak te ver achteruitgaan wat niet altijd mogelijk is.
      Misschien even nog de vraag welk merk beter is of zijn ze allemaal ongeveer even goed? En welk diafragma ik nodig heb (huidige 17-55 haalt te weinig voor binnenfoto's : max 4.5).

      Comment


      • #18
        Re: breedbeeldconvertor

        Waar Jessey die €10,- vandaan haalt, weet ik niet. Daarvoor heb je zelfs geen lenskap (of misschien net een namaak uit China).
        Ikzelf ben dik tevreden van mijn Canon EF-s 10-22mm; af en toe vind je ze tweedehands. Hou daarom onze "Aangeboden" in het oog!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #19
          Re: breedbeeldconvertor

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Ik weet niet waar je naar verwijst en of je alle posts gelezen hebt, maar voorzetlensjes halen uiteraard niet de kwaliteit als dat je ze zonder zal nemen.

          feitelijk zal je op zoek moeten gaan naar een groothoek objectief!
          sigma 8-16
          sigma 10-20
          canon 10-22
          tamron 10-24
          je zult zelf moeten onderzoeken met welk objectief jij het beste het denkbeeldige beeld kunt creeren.
          Als aanvulling op dit lijstje:
          Canon heeft net een nieuwe 10-18mm uitgebracht voor 270 euro, een stuk goedkoper dan alle bovenstaande. Alle reviews op internet zijn heel positief hierover, het zou voor zijn prijs onklopbaar zijn.
          Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
          www.500px.com/sennevdb________________________________________________

          Comment

          Working...
          X