Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 55-250 isIi. vs stm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 55-250 isIi. vs stm

    Ik lees vooral dat de stm variant stil is bij b.v filmen door de stepping motor.

    Maar wie kan me meer vertellen of het prijs verschil het verder waard is gezien de beeld kwaliteit?
    Is deze lens hier ook veel beter in? Hij heeft iets verbeterde stabilisatie.
    Maar als het geluid van de is2 voor mij geen probleem is, is de stm zijn meer prijs dan waard?

    Wil een leuke lens met tele bereik voor naast mijn kitlens .
    Heb ook een 18-200 tamron, maar die is meer voor als ik geen lenze wil wisselen.
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Re: canon 55-250 isIi. vs stm

    De beeldkwaliteit van de STM is ongeveer gelijk op 55mm, vanaf 135mm is de STM een klein beetje beter dan de oudere versie.



    De verschillen zijn niet enorm groot, je zal dat niet altijd zien aan de foto's.
    De oudere versie had volgens de tests al niet veel last van CA (paars-blauwe randjes bij grote contrastverschillen), dat is toch nog wat beter bij de STM versie.

    De STM is dus een verbeterde 55-250, maar of dat verschil voor jou groot genoeg is, dat is iets waarover je zelf zal moeten beslissen.
    Het is een heel goede lens voor die prijs, ook al is ze duurder geworden.
    Het prijsverschil zit in het aangepaste optische ontwerp (15 lenselementen in plaats van 12), het is dus niet zomaar een aanpassing, het is eigenlijk een compleet andere lens geworden.
    De STM scherpstelmotortjes zijn heel stil, en het scherpstellen gaat snel (toch bij de 18-55 en de 18-135 STM, daar heb ik ervaring mee, de 55-250 heb ik nog niet gebruikt).


    In vergelijking met de Tamron 18-200 is de 55-250 (oud en nieuw) optisch een heel stuk beter.
    Als je de Tamron 18-270 (een test van de 18-200 met dezelfde camera staat er niet bij) eens bekijkt, dan zie je dat die enorm veel last heeft van CA (zoveel dat het in bijna elke foto een probleem zal geven), en optisch is die alleen maar goed in het midden van het beeld in het "brede" deel van het zoombereik (de randen zijn dan al heel slecht), naarmate je meer inzoomt op het onderwerp wordt de beeldkwaliteit in het midden van het beeld ook nog een heel stuk slechter.
    Dat is ook het geval bij de Tamron 18-200 die je nu hebt, daarom zal de 55-250 (met of zonder STM) zichtbaar scherpere resultaten geven in dat bereik.
    Last edited by Black B@ndit; 9 augustus 2014, 07:57.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X