Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breedbeeldconvertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • breedbeeldconvertor

    Ben van zin om een breedbeeldconvertor te kopen, nu weet ik echter niet voor welke lens ik dit zou doen, ik beschik nu over een 18-55 3.5-5.6 lens (58mm lensgrootte) en een 70-300 4-5.6 (62mm lensgrootte) .
    Maar voor welke van de 2 lenzen zou ik best een convertor aanschaffen? Is vooral bedoeld om gebouwen en wagens te fotograferen.
    En welk merk is er beter (merk lens1 = canon, lens2 = tamron) hoeft niet het objectief te overtreffen qua kwaliteit, maar toch minstens even goed zijn?

    alvast dank

  • #2
    Re: breedbeeldconvertor

    "minstens even goed zijn"
    Dat gaat niet lukken!!

    M.a.w. investeer uw geld wijs en bekijk eens welke groothoek objectieven in het straatje passen.

    Comment


    • #3
      Re: breedbeeldconvertor

      Je kunt volgens mij beter een groothoeklens aanschaffen.
      Ik heb nog nooit gehoord van breedbeeld converter.

      Comment


      • #4
        Re: breedbeeldconvertor

        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        Ik heb nog nooit gehoord van breedbeeld converter.
        Ik wel, beter nog, op onze Sony videocamera staat die er regelmatig op. De 0.75 factor maakt dikwijls het verschil.

        Voor een DSLR ga je echter best voor een echte groothoeklens.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: breedbeeldconvertor

          bij canon hebben ze recent een nieuwe groothoek-lens op de markt gebracht (dacht rond de 270euro)
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: breedbeeldconvertor

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            bij canon hebben ze recent een nieuwe groothoek-lens op de markt gebracht (dacht rond de 270euro)
            Eens met bulke41, ik ken een dergelijke breedbeeldconverter niet maar je gaat ongetwijfeld veel kwaliteit inleveren. Onlangs heeft Canon de Canon 10-18mm STM lens op de markt gebracht. Een groothoeklens die verrassend goed presteert en gewoon ontzettend betaalbaar is, prijzen rond de € 270. Voor dat geld kun je geen betere lens vinden en de aanschaf van een converter is waarschijnlijk gewoon weggegooid geld.

            Comment


            • #7
              Re: breedbeeldconvertor

              al bedankt voor de feedback allemaal, zal eens uitkijken voor die canon 10-18, en dan natuurlijk ook een nieuwe rugzak (heb nu de wolfskin photopack voor tijdens kampeertochten, maar met camera , 18-55 en 70-300 lens zit het gedeelte voor de camera zelf al behoorlijk vol...)

              Comment


              • #8
                Re: breedbeeldconvertor

                Een breedbeeld convertor voor een bridgetoestel (met vaste lens) acht ik nog mogelijk; om op een dSLR te plaatsen om van een andere lens een breedhoek te maken acht ik niet echt mogelijk.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: breedbeeldconvertor

                  Die dingen werken, maar absoluut niet goed. Er zijn duizenden filmpjes te vinden op YouTube. Conclusies zijn steevast hetzelfde: er treedt enorm veel chromatic abberation op en de vignetting in de hoeken is heel prominent. Crop de vingetting eraf, en je staat weer bij dezelfde foto als zonder de convertor maar dan met slechtere beeldkwaliteit. Verspil er dus inderdaad je geld niet aan en ga voor een mooie wide-angle lens.

                  voorbeeld van dergelijk filmpje:
                  Just a short comparison of two 58mm wide angle lens adapters for my 550D kit lens. These are all over ebay and super cheap.**UPDATE**. I often receive the sa...
                  www.500px.com/sennevdb________________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Re: breedbeeldconvertor

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Een breedbeeld convertor voor een bridgetoestel (met vaste lens) acht ik nog mogelijk; om op een dSLR te plaatsen om van een andere lens een breedhoek te maken acht ik niet echt mogelijk.
                    What's the difference?

                    BOL verkoopt de onmogelijkste dingen......
                    Last edited by Keeskanon; 7 augustus 2014, 22:09.

                    Comment


                    • #11
                      Re: breedbeeldconvertor

                      Bedankt voor de link. Je kunt het inderdaad zo gek niet bedenken... Nu, voor een Pana bridge wist ik toevallig dat er vanalles bestond, maar voor een dSLR draai je er toch gewoon een ander lensje op? Enfin, dacht ik toch, tot nu...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: breedbeeldconvertor

                        Voor 10 euro heb je al een prime 28mm 1.8 primelens.

                        Nikkor AF-S 28mm f/1.8G objectief - Het Nikkor AF-S 28mm f/1.8G objectief biedt een groot perspectief en is zeer scherp geprijsd bij Cameranu!


                        Vriendelijke groet, jessey
                        Last edited by jessey; 8 augustus 2014, 04:49.

                        Comment


                        • #13
                          Re: breedbeeldconvertor

                          Jessey, 28mm kun je toch niet meteen 'breedhoek' noemen? TS heeft al 18mm in zijn arsenaal, dus het zou breder moeten...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: breedbeeldconvertor

                            Klopt lesc maar je hebt ook een fisheye
                            10 -17 mm van Tokina voor die prijs

                            Vriendelijke groet, jessey

                            Comment


                            • #15
                              Re: breedbeeldconvertor

                              En geven deze dan goede foto's of zijn ze kwalitatief niet zo goed hiermee?
                              Natuurlijk rekening houdend met de beperkingen van de body (eos 1100D)
                              PS de 10euro van de nikkor ziet er bij mij uit als 600euro...
                              Last edited by johny89; 8 augustus 2014, 19:37. Reden: linkje bekeken van jessey

                              Comment

                              Working...
                              X