Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300 of canon 75-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 70-300 of canon 75-300

Collega's

Ik heb hier een vraagje ik heb momenteel beide lenzen in mijn bezit. Maar eentje gaat er weg. Nu is mijn vraag welke van beide zou ik het beste bijhouden wetende dat ze beide geen stabilisatie hebben. Ik weet het op dit moment niet en zou graag wat meer jullie inzichten horen
    Tnx

Re: Tamron 70-300 of canon 75-300

Wel een manier om te achterhalen welk objectief moet blijven is je archief te doorlopen:
    - selecteer fotos genomen met beide objectieven die eruit springen
    - noteer de brandpuntsafstanden
    - noteer overige relevante info
    zet dat op een rijtje en relatieveer......

Comment

Wat de beeldkwaliteit betreft zijn het allebei geen hoogvliegers...

Verkoop ze allebei, en leg nog wat bij om een (tweedehands) Tamron 70-300 VC of een Canon 70-300 IS te kopen, dat is volgens mij de beste oplossing.
      Die hebben allebei een betere beeldkwaliteit dan de oude Tamron en Canon modellen, de autofocus is sneller, en ze hebben beeldstabilisatie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Het is niet de bedoeling om ze beide te verkopen 1 van beide houd ik zoiets maar weet niet goed welke van beide ik dan het beste houd

Comment

De Canon was ooit mijn eerste telezoomlens, die was redelijk tussen 75 en 200mm, tussen 200 en 300mm werden de foto's minder scherp en werd het contrast minder.
          De Tamron heb ik ooit even mogen gebruiken van iemand van onze fotoclub, en ik was ook niet echt onder de indruk van de beeldkwaliteiten.

Ik denk niet dat er hier veel zijn die beide lenzen werkelijk gebruikt hebben, en dan is het bijzonder moeilijk om een keuze te maken.
          Ik zou het zelf eigenlijk ook niet weten, vooral omdat ik met de Tamron maar heel weinig ervaring heb (maar op die paar foto's zag ik al genoeg).

Als low-budget telezoomlens voor een EF-S compatibele Canon (1,6x cropfactor) is de EF-S 55-250 IS eigenlijk een veel betere keuze dan de twee die je nu al hebt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X