Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie sportlens voor beperkt budget?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goeie sportlens voor beperkt budget?

Hallo,

Weet er iemand een goeie lens voor een Nikon-mount, die geschikt is voor sport onder de € 300,00? Het liefst van de merken Nikon of Tamron.

Mvg,
    CHP16.

Re: Goeie sportlens voor beperkt budget?

Voor dat budget zal je geen goeie lens vinden. Het ligt eraan wat jij goed vind natuurlijk, maar je zal geen foto's maken zoals je die bijvoorbeeld hier ziet verschijnen. Die lenzen zullen altijd te traag zijn.
    ______
    www.vue.photo

Comment

denk dat het zelfs op de tweedehands markt moeilijk wordt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CHP16 Bekijk bericht
        Hallo,

Weet er iemand een goeie lens voor een Nikon-mount, die geschikt is voor sport onder de € 300,00? Het liefst van de merken Nikon of Tamron.

Mvg,
        CHP16.
        leg er iets bij en koopt u een tweedehands sigma 70-200 hsm versie
        een tamron raad ik zeker niet aan kwestie sportfotografie, die autofocus is nogal traag zeker de oudere modelen.
        die zijn voor sport zeer goed, snelle autofocus
        wel even testen dat je een goed exemplaar kwestie juist focussen.
        maar voor onder de €300 ga je niets degelijk vinden
        tel eerder rond de €400 a €500 voor een goede tweedehands lens

Comment

Of je kan eerst de 70-300 proberen. Het enige probleem is dat je in donkere situaties het moeilijk gaat krijgen.
          Nieuwprijs van deze lens is 560 euro. Maar dan heb je wel een hele goede lens.

Voor onder de 300 euro word hem echt niet, krijg je hooguit de standaard lenzen voor.(nieuwprijs dan)
          1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            denk dat het zelfs op de tweedehands markt moeilijk wordt.
            grt,bouk.
            Als je een body met een scherpstelmotor hebt, lukt dat wel mits goed zoeken op sites en in winkels die wat 2de hands, ik heb me zo een 24-70 f2.8, een 80-200 f2.8 en een 50f1.8 voor 580Eur gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Als je een body met een scherpstelmotor hebt, lukt dat wel mits goed zoeken op sites en in winkels die wat 2de hands, ik heb me zo een 24-70 f2.8, een 80-200 f2.8 en een 50f1.8 voor 580Eur gevonden.
              das wel erg goedkoop.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                das wel erg goedkoop.
                grt,bouk.
                De oudere lenzen zonder scherpstelmotor zijn vaak een heel stuk goedkoper dan de zelfde variant met scherpstelmotor. En het is ook het resultaat van een jaar lang zoeken en je niet laten verleiden om toch meer uit te geven dan je budget toelaat.

Comment

Een tweedehands Sigma 70-200 2.8 lijkt me inderdaad de beste keuze - en die duiken wel courant op in de tweedehandsverkoop, omdat ze vrij populair zijn en mensen dikwijls later upgraden naar een Nikon 70-200.

EDIT - en zolang je een 'HSM' versie koopt heeft die een ingebouwde motor en is dus bruikbaar op de instapmodellen van Nikon (wel een wat zware lens om op een D3000 of zo te zetten)
                  Last edited by Laurens; 26 juli 2014, 21:47.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    De oudere lenzen zonder scherpstelmotor zijn vaak een heel stuk goedkoper dan de zelfde variant met scherpstelmotor. En het is ook het resultaat van een jaar lang zoeken en je niet laten verleiden om toch meer uit te geven dan je budget toelaat.
                    ik vermoed dat de topicstarter een body zou kunnen hebben zonder ingebouwde autofocusmotor
                    als zijn budget al beperkt is dan zou het wel eens goed kunnen zijn dat hij een body heeft van de lagere reeksen van nikon
                    dus opletten met zomaar een lens te kopen, zeker als je die voor sport gaat gebruiken, dan kan je zeker autofocus gebruiken

Comment

Working...
                    X