Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringenset....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tussenringenset....

Hey,

Ik heb een macrolens maar heb toch al zeer goede resultaten gezien voor de grotere insekten met een telelens met een tussenringenset.

Nu is mijn vraag is dit ook te vinden voor Sigma lenzen ? Ik werk met een Nikon Body (610).

Heb al gezocht maar helaas nog niet gevonden? Iemand enig idee of link ?

Groeten Vince

Re: Tussenringenset....

Ik heb zelf geen macrolens maar wel een Kenko tussenringenset (voor Canon).
    Die tussenringenset moet aangepast zijn aan de body, en vermits de lens ook is aangepast aan de body kan die zonder problemen op die set bevestigd worden.
    Ook voor Nikon is dat geen probleem. Zie http://www.ephotozine.com/article/ke...nikon-af-17024
    Zie ook flickr

Comment

Beste Vincent, ik bezit een tussenringenset van Kenko, eigenlijk bijna combineerbaar met elke lens, waarbij het merk van die lens eigenlijk geen rol speelt. Deze tussenringenset werkt automatisch: scherpstelling en diafragma zijn gekoppeld met de lens. Er bestaan ook sets van Marumi, Dorr, enz...
      Let wel op: de goedkope zijn soms van kunststof gemaakt en ik heb al gelezen dat bij sommige goedkope merken inwendig verf durft afschilderen. Ik ben van de set van Kenko uiterst tevreden, is wel een van de duurste...
      Ik gebruik die tussenringen met mijn macrolens 105mm maar ook met een 50mm.

Comment

Ik heb eentje eens gekocht van het merk Meke en die werkt met mn macrolens van Nikon maar als ik die probeer op mn 70/200 van APO DG HSM sigma lukt dit niet ....
        Daarom dat ik wel zou weten of dit dan met de Kenko wel zou lukken, maar wie kan mij hierover zekerheid geven, want lol ik zou toch geen tweede miskoop willen doen.
        Alvast bedankt voor de reakties en mocht iemand 100 % zeker zijn dat dit ook met de Sigma werkt laat het me weten aub.
        Dank u !!!

Comment

Het is algemeen bekend dat tussenringen eigenlijk niet geschikt zijn voor zoomlenzen (waarom gaat technisch mijn petje wat te boven), meestal worden ze gebruikt met vaste brandpuntsafstanden.
          Zelf kan ik het niet testen aangezien ik de Sigma waarvan U spreekt niet bezit.

Comment

ik heb deze set: http://www.amazon.de/gp/product/B004...?ie=UTF8&psc=1
            en die werkt toch perfect op m'n 18-55mm kitlens van m'n 450d.

Maar om op TS te antwoorden. In principe moet het werken. Als uw sigma op uw camera werkt moet je er ook een tussenring kunnen tussenplaatsen aangezien de draad hetzelfde blijft.

Comment

Waarom test je het eerst niet even uit in de winkel voor je de set koopt?

En als je het online koopt, dan heb je toch altijd minstens 14 dagen de tijd om het terug te sturen als het niet werkt. (Dat staat zo vermeld in de wet en elke online winkel moet zich hieraan houden!)
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

ik heb 2 macro objectieven zo wel de oude 105 mm en de nieuwe 150 mm van sigma en ik gebruik ook de tussen ringen set van kenko werkt perfect.

Ik zou gewoon de raad opvolgen van Rudy Mas

Comment

Ok dank jullie, ik zal me wagen en als backup niet goed geld terug garantie Thanks

Groeten Vincent

Comment

Working...
                  X