Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede telelens voor sony alpha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede telelens voor sony alpha

Ik ben op zoek naar een goede telelens voor een sony alpha.
    Ik heb momenteel een Tamron AF 70-300 1/4-5.6 Ik ben hierover echter niet tevreden.
    Kan er iemand mij een alternatief voorstellen dat wel mooie en vooral scherpe beelden maakt?
    Ik heb een beeldstabilisator op mijn camera van Sony. Is het raadzaam om er ook voor de zorgen dat de lens een stabilisator heeft?

Re: goede telelens voor sony alpha

U vertelt er jammer genoeg niet bij wat het doel is - dus pogen we in een paar lijnen samen te vatten welke richting u kan denken.
    Kort overlopen:
    Een betaalbare lens is de 70-300 (duurdere variant, de goedkopere is inderdaad niet geweldig) van Tamron (nieuw +/- 300€), de 70-300G van Sony (500€ 2de hands)
    Als tragere focus niet geeft - schijnt de Sony 55-300 behoorlijk te zijn - zelfs iets meer dan dat. Nieuwprijs gezien op ebay +/- 280€
    Je hebt dan voor de "prijsbewuste" 2dehandskoper nog de 100-300 apo, de big beercan 70-300, en de apo 100-400 f6.3 bij 400mm - ietsje minder dan het betere glas van nu.
    De topper zijn zowel de eerste (zilveren) als de 2e variant van de 70-400G - deftige AF, scherp tot zeer scherp, wel relatief zwaar en behoorlijk duur - reken maar tussen 1 à 2000€.
    Als je 'm kan vinden - de minolta 400f4.5 en/of de 300f2.8 met 1.4x of 2x van Minolta/Sony. De 600mm f4 daar zoekt veel volk naar - maar die is zeldzaam.
    Dan is er nog de 500mm f8 mirror - van Minolta/Sony nu uit produktie - goeie lens, maar met donuts en f8 vast, en geen AF bij te weinig licht.
    Sigma heeft ook nog wat lang glas in produktie (zowel prime als zoom, de zooms zijn wel iets minder), Tamron heeft de 200-500 en de 150-600 (die laatste is een haar beter dan de bigma tot 400mm zelfs uitstekend, naar't schijnt).
    Heb zelf de Sony 70-300G en de sigma 150-500 OS - de sigma is ok tot iets voorbij 300mm, en dan is't over & out. Sigma's zijn de enigen met OS aan boord - kan je NIET samen gebruiken met SSS of Steadyshot (sony technologie op de sensor) - als je Sigma's wil kopen met OS er op - moet je zoeken of 't er al dan niet op zal zitten (de kleine lettertjes). De tamrons voor Sony hebben nooit stabilisatie mee - gebruiken de Steadyshot (en dat is heel erg jammer - vooral voor lange lenzen is VC in de lens denk ik beter dan SSS via de sensor).
    Van de echt lange zoom-lenzen zou ik persoonlijk zoals de zaak er nu voor staat - opteren om te wachten op de Sony versie van de Tamron 150-600 ('t kan zijn dat ie al uit is, 't kan zijn dat u nog even mag wachten), als je een zoom wil, en kan leven met het feit dat je mag afknijpen tot f8 boven de 400mm.
    Google is uw vriend - en dyxum.com heeft een database.

Comment

Allereerst hartelijk bedankt voor deze uitgebreide informatie!
      Het doel van deze lens is voornamelijk voor huwelijksreportages.
      Ik werk momenteel met de kitlens van SOny, een macrolens van Tamron en de lichtsterkte 50mm 1.8 van Sony.
      Ik merk echter dat ik mijn verzameling best nog zou uitbreiden met een goede telelens, dit vooral voor portretten met een mooi bokeh en voor foto's die van wat verder genomen moeten worden.
      Begrijp ik het goed dat aangezien Tamron lensen voor Sony geen stabilisatie mee hebben, ik beter naar een Sony of Sigma lens op zoek ga?
      En kan ik wel een Sigma lens met OS gebruiken op mijn toestel of kan dat niet samen met de Steadyshot?

Comment

De Sony 55-300 is een goede optie, optisch heel goed en vergelijkbaar met de duurdere 70-300g. De 70-300g heeft wel een beter AF systeem. Voor dat geld echter zou ik niet twijfelen. De Tamron 70-300 VC kan ook, optisch iets minder(niet veel) maar AF is iets sneller.

Als je beeldstabilisatie in de lens hebt dan moet je één van beide uitschakelen. Allebei aan geeft problemen.
        Last edited by alex606; 7 juli 2014, 17:01.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hartelijk bedankt voor alle informatie. Ik weet nu waar ik naar op zoek moet

Comment

Working...
          X