Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S Nikkor 16-35 mm 1.4 G ED Serial number

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S Nikkor 16-35 mm 1.4 G ED Serial number

Heeft iemand een idee waar ik het serienummer van deze lens kan vinden
    Op al mijn ander glas heb ik de serienummers weten terug te vinden maar op deze lens vind ik er geen. Vreemd en internet biedt ook geen oplossing. Dus als iemand er eentje heeft en het weet te lokaliseren : graag ! Andere tips zijn ook welkom (softwarematig ?).

Tjerri

Re: AF-S Nikkor 16-35 mm 1.4 G ED Serial number

Serienummer staat onderaan buis van de lens, vlak boven de mount aan de andere zijde van de contacten. Is nogal onopvallend geschilderd (lichtgrijs op zwarte ondergrond).
    Bij de meeste Nikon lenzen staat het serienummer trouwens op een vergelijkbare plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chalet109 Bekijk bericht
      Serienummer staat onderaan buis van de lens, vlak boven de mount aan de andere zijde van de contacten. Is nogal onopvallend geschilderd (lichtgrijs op zwarte ondergrond).
      Bij de meeste Nikon lenzen staat het serienummer trouwens op een vergelijkbare plaats.
      Is niet het geval bij mij ...

Tjerri

Comment

Bij goedkopere uitvoeringen staat het serial nummer van Nikon objectieven vaak halverwege het objectief op een soort van stikker op de achterkant. bij de 16-35mm is dat niet zo. Daar staat het in de body gegraveerd aan de achterzijde van het objectief 180 graden gedraaid t.o.v. hoe je er normaal op kijkt als hij bevestigd zit op je camera. En dan helemaal onderaan; tussen de scheiding van bodydop en camera moet je een gegraveerd serial nummer vinden; dus geen opdruk.

Hier is een afbeelding die misschien helpt:
        Last edited by luukt; 24 juni 2014, 12:59.

Comment

Straf he, bij mij niet ...
          Nu ik heb het serienummer terug opgesnord via mijn factuur maar het blijft mij een raadsel waarom het bij mij er niet op staat ...
          Misschien ben ik de gelukkige eigenaar van een 'collectorsitem'

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Straf he, bij mij niet ...
            Nu ik heb het serienummer terug opgesnord via mijn factuur maar het blijft mij een raadsel waarom het bij mij er niet op staat ...
            Misschien ben ik de gelukkige eigenaar van een 'collectorsitem'

Tjerri
            Of misschien een bril nodig, hoe kan het serienummer anders op je factuur staan ?

Serienummer van de 16-35 staat onderaan tegen de bajonet op het zwart gedeelte gelaserd, kan je inderdaad moeilijk zien, maar het staat er.

Comment

Working...
            X