Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen testje Fujinon 56mm f1.2.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eigen testje Fujinon 56mm f1.2.

Dat Fijinon steeds top objectieven heeft gemaakt voor midden formaat, dat weet ik reeds lang, maar wat ze hier
    hebben gemaakt, dat heb ik nog nooit gezien, omzeggens niets van CA en geen vignetering, maar deze objectieven
    hebben een vast niet bewegend achterste lenselement, dat zeer groot is, en dicht tegen de sensor zit vanwege geen
    spiegel, heel appart concept, met een electronisch diafragma,
    en geen ruimte aan de achterkant waar eventeel stof zou kunnen in komen.
    En dat op een toestelletje van amper 350 gram en een objectief met ongeveer hetzelfde gewicht, niet te doen dat ding,
    daar kan mijn D800 met 85mm f1.4 een puntje aan zuigen.

Bekijk maar eens die dof, en scherpte op 100%

Zelf gemaakt voorbeeldje vol open op f1.2, JPG zo uit de camera (X-T1) , kan je HIER downloaden.

Re: Eigen testje Fujinon 56mm f1.2.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Zelf gemaakt voorbeeldje vol open op f1.2, JPG zo uit de camera (X-T1) , kan je HIER downloaden.
    Inderdaad één van de beste lenzen die er bestaan, maar de prijs is er ook naar he....999€....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

In vergelijking met de Panasonic 1.2 42,5mm is de prijs toch goed te doen?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ga je 'overlopen' van Nikon naar Fujifilm?
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
        X