Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-120 AF-S NIKKOR f/3.5-5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24-120 AF-S NIKKOR f/3.5-5.6

Ik weet dat er een nieuwe versie f/4 bestaat maar die vond ik te duur voor datgene waar ik die lens voor gebruik. Na lang zoeken via een zoekertjes site de oudere versie f/3.5-5.6 op de kop kunnen tikken voor 150€, ik denk gaan slechte deal?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: 24-120 AF-S NIKKOR f/3.5-5.6

de dingen dat ik van vernomen heb kan je beter eraf blijven
    je kan dan beter een nieuwe 24-85 kopen, die zou betere optische prestaties leveren dan die oude versie van 24-120

Comment

Ik zou ook van die lens afblijven tenzij je ze zal gebruiken voor kleine foto's voor op het web. Die lens pronkt in vele "10 slechtste Nikon lenzen".
      Ik heb wel geen idee welke goeie FX zoom je zal vinden voor 150 EUR.

Comment

Ik heb deze lens reeds meerdere jaren. Het is één van het eerste model, dus zonder VR.
        Scherpte en contrast van deze lens zijn goed. In de telekant neemt de scherpte wat af. In de stand 24 mm is ze haarscherp. De vervorming is enorm. Het ergste is dat het niet zomaar een ton- of kussenvervorming is maar een combinatie van beide. Dus moeilijk of bijna niet te corrigeren met de lenscorrectie in Lightroom.
        Deze lens is goed als reportagelens maar gebruik ze niet om bvb architectuur mee te fotograferen.
        Ik heb ook de 24-70 2.8 van Nikon. Veel beter, en toch gebruik ik regelmatig op feestjes ed die oude 24-120 omdat ik er zo graag mee werk. Nog nooit heeft er iemand gezegd dat mijn foto's onscherp zijn, integendeel.

150€ is deze lens zeker waard.

Comment

Net opgemerkt dat mijn titel verkeerd is, het is de 24-124 AF-D, niet de AF-S
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Zo heel slecht is de AFS versie ook weer niet, jarenlang als vakantielens gebruikt op de Kodak SLR-N. de AF-D heb ik weleens getest en vond ik nog minder een hoogvlieger, maar dat kan op een moderne sensor en met een ander exemplaar misschien meevallen. gewoon uitproberen zou ik zeggen.
            150 vind ik niet echt een koopje, Heb nog wel een 28-85 liggen en die doet het zo gek nog niet behalve behoorlijk wat vignettering open in de groothoekstand.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Rob, ik heb ook nog een nikkor 24-85 f/2.8-f/4 maar wilde toch een iets groter bereik. De 24-120 zal allicht vooral alleen gebruikt worden bij goede lichtomstandigheden.

Comment

Working...
              X