Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens aanschaffen

Ik ben in het bezit van een nikon d3100 met de kit lens. Maar nu wil ik een extra lens kopen, maar de welke. Ik maak graag foto's van gebouwen alsook natuurfoto's en soms wat sportfoto's (BMX, wielrennen). Welke lens kan ik me dan het beste aankopen.

Mvg steven.

Re: Welke lens aanschaffen

Wat is je budget en welke kitlens heb je nu?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

De lens die er bijzit is de af-s dx 18-55 vr. Kwa budget wil ik er eigenlijk niet teveel aan uitgeven. Ben maar een amateurtje. Denk ergens 200-300€ zoiets.

Comment

Ik denk dat je met een 18-105 al een hele stap vooruit zal zetten, tenzij je vaak in slechte weersomstandigheden foto's moet nemen of vaak in donkere ruimtes fotografeert (concerten...)
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Kwa donker ruimtes weet ik niet. Het geen ik vooral graag doe is gewoon foto's nemen van oude gebouwen zowel binnen als buiten. Maar af en toe neem ik graag foto's van BMX enzo. Beetje allround.

Comment

Als je maar max 300 euro wil uitgeven aan een lens, is dit de beste optie denk ik.

Anders moet je wat doorsparen tot 600 euro en iets kopen dat sneller focust en lichtsterker is...

Comment

Oke, dat kan ik wel doen. Miss beter direct een goede aanschaffen. Maar welke heb je dan in de prijsklasse van 600€?

Comment

Ik zou dan eens gaan kijken bij merken als sigma/tamron...

Comment

Oké ga ik zeker eens doen. Alvast bedankt voor de uitleg.

Comment

Koop een Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon, prijs tussen 300 en 350 euro.

Comment

Als je graag natuur en gebouwen fotografeerd dan is een groothoeklens ook leuk om mee te werken.
                      Een niet te dure is de Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD Nikon.
                      Deze kost ong. €450,00.
                      Paul

Comment

Je wil sport, natuur en gebouwen... sport vraagt een totaal andere lens dan natuur en gebouwen. Voor sport heb je een wat langere lens nodig, en voor natuur en gebouwen een brede lens. Breed heb je al (je kitlens), dus zou ik kijken naar iets in de range van een 70-300 of 50-200 of zoiets. Je gaat daar wel veel licht voor nodig hebben, en da's bij bmx niet altijd het geval dacht ik, of wel?
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Working...
                        X