Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon TC 14E III.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Nikon TC 14E III.

Voor de nieuwe 400mm f2.8 met electromagnetisch diafragma, brengt Nikon een nieuwe TC uit, natuurlijk ook bruikbaar voor oudere versies
    Bij deze combinatie is er geen enkele mechanische koppeling meer tussen objectief en camera, AF en diafragma worden volledig electronisch gekoppeld.
    Last edited by Guest42; 21 mei 2014, 19:27. Reden: Verkeerde uitdrukking.

Re: Nieuwe Nikon TC 14E III.

Is niet speciaal voor die lens: past op bijna iedere lens.

Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
      Is niet speciaal voor die lens: past op bijna iedere lens.

Eric
      Weet ik Eric, maar er was geen enkele TC die het electromagnetisch diafragma ondersteunde, dat bedoel ik dus.
      Ik vrees er eigenlijk een beetje voor dat in de toekomst alle nieuwe objectieven een electromagnetisch diafragma (en aangepast prijskaartje) krijgen.
      Dat die mechanische koppeling niet altijd voor 100% klopt, is een feit, maar wie ziet dat in het eindresultaat?

Comment

Zou deze TC ook betere beeldkwaliteit leveren tov de II versie?

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Zou deze TC ook betere beeldkwaliteit leveren tov de II versie?

Johan
          Nog geen testen van want is nog niet uit, maar zou veel beter bruikbaar zijn bij volle opening (volgens Nikon). Staat in ieder geval hoog op mijn vervanglijst.

Eric

Comment

Is de mechanische koppeling nog aanwezig op deze TS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
              Nog geen testen van want is nog niet uit, maar zou veel beter bruikbaar zijn bij volle opening (volgens Nikon). Staat in ieder geval hoog op mijn vervanglijst.

Eric
              Zou beter moeten zijn hé, met zo een prijskaartje.
              Wat ik persoonlijk jammer vind is dat deze terug zeer beperkt bruikbaar is op kortere brandpunten,
              als je tussen een korte Nikon een converter wil gebruiken moet je nog steeds naar een ander merk.
              Met de TC versies van Nikon is het kortste objectief dat je kan gebruiken de 105mm AF-s.
              Een oudere Soligor 1.7 x CD4 DG bijvoorbeeld, kon je ook gebruiken op een 50mm objectief of een zoom.
              Bij Nikon is het probleem, dat de lenselementen elkaar kunnen raken, met zware schade tot gevolg....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Is de mechanische koppeling nog aanwezig op deze TS
                Blijkbaar is deze neerwaards compatibel, aangezien je deze ook zal kunnen gebruiken op de 105mm macro.

Compatibele objectieven: de AF-S Teleconverter TC-14E III kan worden gebruikt met Nikon's uiteenlopende assortiment AF-S NIKKOR-objectieven waaronder: AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF ED¹, AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VRII, AF-S VR NIKKOR 200mm f/2G IF-ED, AF-S NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II, AF-S VR NIKKOR 300mm f/2.8G IF-ED, AF-S NIKKOR 400mm f/2.8E FL ED VR, AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR, AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR, AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR, AF-S NIKKOR 70–200mm f/2.8G ED VR II, AF-S VR Zoom-NIKKOR 70–200mm f/2.8G IF-ED, AF-S NIKKOR 70–200mm f/4G ED VR, AF-S NIKKOR 200–400mm f/4G ED VR II, AF-S VR Zoom-NIKKOR 200–400mm f/4G IF-ED, AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR² en de AF-S NIKKOR 80–400mm f/4.5–5.6G ED VR².
                Last edited by Guest42; 23 mei 2014, 13:37.

Comment

Ik zie nergens de 300 f4 hier tussen staan, zou wel een serieus gemis zijn !
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                  X