Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm F1.4, hoe zit dat nu met de ART versie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 30mm F1.4, hoe zit dat nu met de ART versie ?

Hoi,

Zo'n prime lens met zijn scherpte en mooie bokeh zegt me wel iets. Maar.
    Bij die Sigma schijnen er veel exemplaren tussen te zitten met een focusprobleem, je zal er maar zo een treffen. En net dit heeft me er steeds van weerhouden er een aan te schaffen.
    En nu is er dan de ART versie. heeft sigma met deze het probleem voorgoed opgelost? Ben ik bij aanschaf zeker van een goed exemplaar ? kan ik het eventueel in de winkel uitproberen en hoe doe ik dat dan het best ?

Re: Sigma 30mm F1.4, hoe zit dat nu met de ART versie ?

Lenzen uit de Art, Sport en Contempory reeks kunnen allemaal individueel worden ge-finetuned via een usb dockingstation voor die lenzen. Kost je 50 euro of zoiets.

Voor de meerderheid die geen micro adjustment heeft op de camera zelf kan het een redelijke hulp zijn.

Comment

normaliter zou je er toch mogen van uitgaan dat bij de aanschaf van een lens je achteraf geen 50€ mag bijtellen om deze te fijn tunen, dus de scherpstel problemen lijken toch niet volledig van de baan ?

Comment

Bij canon kan het ook zijn dat je dat probleem hebt hoor, alleen wordt het probleem bij sigma naar mijn mening opgeblazen door forumgebruikers enzo. Men stelt echter vrijwel overal dat de kwaliteitscontrole bij sigma iets minder streng is, maar bij de nieuwe lenzen lijkt dit probleem véél minder voor te komen.
        Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
        Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Ik heb de ART, en hij is gruwelijk scherp!
          Groet,
          Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincecanon Bekijk bericht
            normaliter zou je er toch mogen van uitgaan dat bij de aanschaf van een lens je achteraf geen 50€ mag bijtellen om deze te fijn tunen, dus de scherpstel problemen lijken toch niet volledig van de baan ?
            Nee hoor, je hebt nu de mogelijkheid om je lens af te stellen op je camera, de combinatie optimaliseren dus.

Vergelijk het met micro-adjustment in het menu op de betere camera's. Zit je met een instapmodel dan heb je die mogelijkheid niet en dan kan het wellicht helpen om te werken met zo'n dock en een sigma lens van de nieuwe reeksen.

Waarom zou Canon nou net juist op de duurdere camera modellen micro-adjustment aanbieden ? Horen hun lenzen dan niet af-fabriek perfekt te zijn ? Natuurlijk wel, maar elk merk heeft zijn tolerantiewaarden waarbinnen een lens als perfekt wordt beschouwd. Beetje front focus en je klaagt bij Canon ? Kan best, maar valt binnen onze tolerantiewaarden ... m.a.w. leer er dus mee leven (of koop een duurder model en gebruik de mogelijkheden van micro-adjustment).

Thank you for visiting the TechnologyGuide network. Unfortunately, these forums are no longer active. We extend a heartfelt thank you to the entire community for their steadfast support—it is really you, our readers, that drove

“Commerce makes progress. Fortune passes everywhere.” – Frank Herbert A few years ago I was accused of being a Sigma hater. (For the record, I did hate
            Last edited by Lalonde; 14 mei 2014, 13:25. Reden: links bijgeplaatst

Comment

Ik heb ook de art versie en die is zeer scherp. Ook geen focus problemen verder.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Ik zou Sigma niet vertrouwen en hier is een voorbeeldje waarom.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Ik zou Sigma niet vertrouwen en hier is een voorbeeldje waarom.

Wel erg kort door de bocht, een schreeuw op een forum. Je zeikt sigma precies wel graag af.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Ik heb ooit een mankement aan een objectief na zijn garantie periode binnen gebracht hij is kosteloos vervangen.

Dat noem ik service.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Wel erg kort door de bocht, een schreeuw op een forum. Je zeikt sigma precies wel graag af.
                      Heeft niets met afzeiken te maken, want ik vind hun ART serie bloedmooie en optisch zeer goede objectieven. In het pre-ART tijdperk las je op forums al over focusproblemen en dat is nu (zelfs ondanks hun USB Dock) nog steeds het geval. Er is trouwens geen reden om denigrerend te doen over posts op forums. Dat zijn mensen zoals jij en ik die problemen hebben met bepaalde objectieven en die dat melden. Echte gebruikerservaringen zeg maar. Dit in tegenstelling tot reviews waar de reviewer regelmatig betaald wordt om enkel "goed nieuws" te brengen over bepaalde objectieven.
                      Last edited by jocau; 15 mei 2014, 16:13.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Heeft niets met afzeiken te maken, want ik vind hun ART serie bloedmooie en optisch zeer goede objectieven. In het pre-ART tijdperk las je op forums al over focusproblemen en dat is nu (zelfs ondanks hun USB Dock) nog steeds het geval. Er is trouwens geen reden om denigrerend te doen over posts op forums. Dat zijn mensen zoals jij en ik die problemen hebben met bepaalde objectieven en die dat melden. Echte gebruikerservaringen zeg maar. Dit in tegenstelling tot reviews waar de reviewer regelmatig betaald wordt om enkel "goed nieuws" te brengen over bepaalde objectieven.
                        Tja, er zijn wel problemen met de focus en natuurlijk hoort dit niet. Maar als je geluk hebt of geduld hebt, heb je een uitstekend objectief. Ik had zelf ook twijfels voordat ik haar aankocht, echter ben ik erg blij met mijn exemplaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ik heb sinds kort de Sigma 35mm f/1.4 ART en ben verschoten van de kwaliteit zowel qua uiterlijk als van de genomen foto's. Ik merk geen focus problemen met mijn exemplaar.
                          Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Ik heb ook een Sigma 30mm Art en het is een fantastisch objectief. Eigenlijk het beste objectief in mijn collectie dat heerlijke kleuren geeft en prima scherp is.
                            Mijn indruk is dat Sigma heel hard gewerkt heeft om de focusproblemen op te lossen - van de nieuwe lijnen heb ik het idee dat ze veel beter werken dan de oudere modellen (waar ik geen ervaring mee heb en het is dus echt alleen maar een idee).

Ik merk wel vaak dat veel commentaren op de autofocus zijn dat ze het met name in het donker niet of slecht doen. Let op met die commentaren: ELKE lens focust slecht in slecht licht. Een autofocus systeem heeft licht nodig om te "zien" of de foto scherp is. Geen licht, geen autofocus. Dat effect heb ik bijvoorbeeld ook gezien met mijn 85mm f/1.8 die verder toch echt uitstekent focust.

Mocht je lens nou focus problemen hebben dan kan je hem altijd omruilen of voor reparatie of calibratie opsturen naar Sigma. Ik lees regelmatig dat mensen dat doen, en dat Sigma dat eigenlijk zonder problemen oplost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchiedoughnut Bekijk bericht
                              Ik heb ook een Sigma 30mm Art en het is een fantastisch objectief. Eigenlijk het beste objectief in mijn collectie dat heerlijke kleuren geeft en prima scherp is.
                              Mijn indruk is dat Sigma heel hard gewerkt heeft om de focusproblemen op te lossen - van de nieuwe lijnen heb ik het idee dat ze veel beter werken dan de oudere modellen (waar ik geen ervaring mee heb en het is dus echt alleen maar een idee).

Ik merk wel vaak dat veel commentaren op de autofocus zijn dat ze het met name in het donker niet of slecht doen. Let op met die commentaren: ELKE lens focust slecht in slecht licht. Een autofocus systeem heeft licht nodig om te "zien" of de foto scherp is. Geen licht, geen autofocus. Dat effect heb ik bijvoorbeeld ook gezien met mijn 85mm f/1.8 die verder toch echt uitstekent focust.

Mocht je lens nou focus problemen hebben dan kan je hem altijd omruilen of voor reparatie of calibratie opsturen naar Sigma. Ik lees regelmatig dat mensen dat doen, en dat Sigma dat eigenlijk zonder problemen oplost.
                              Ik zag in een ander topic dat je je 15-85 van de hand doet en je een 5D hebt aangekocht. Behoudt je je 60D of stap je over, wat betekent dat je Sigma 30mm niet meer (goed) bruikbaar is op FF?

Comment

Working...
                              X