Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM Canon

Heeft iemand ervaring met deze Sigma lens : Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM Canon

hoe is de af van deze HSM lens, en de scherpte? ik lees wat reviews van mensen die deze gebruiken en krijgt een score van 8.2

iemand ervaring hier met deze lens? is veel goedkoper dan de 100-400 van canon en ook goedkoper dan de 70-300 L

dus anders zou ik deze aanschaffen na jullie te horen
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM Canon

Niemand die deze lens gebruikt?

Comment

B en je zeker van die RF?

Ik heb de sigma 120-400 mm in mijn bezit. Maar dan voor nikon maar zonder die RF

Zal staan voor rear focus IF=internal focus

Ik ben zeer tevreden met mijn 120-400 lens. Voor zover ik snel even gekeken heb is het enige dat hij niet uit zoom.

Vriendelijke groet, jessey
      Last edited by jessey; 12 mei 2014, 14:55.

Comment

ja het is gekopieerd van fotokonijnberg

Ik zou graat wat meer zoom hebben, en dacht dus eerst aan de 100-400mm of de 70-300L beiden van canon.
        maar plots kwam ik op de 120-400 van sigma, en dit leek mij een goede lens daarmee dat ik ervaringen vroeg hier.

het is een 549 euro goedkoper dan de canon lenzen. dus lijkt mij waarschijnlijk een goed en mooi alternatief.

alle ervaringen zijn steeds welkom.

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        B en je zeker van die RF?

Ik heb de sigma 120-400 mm in mijn bezit. Maar dan voor nikon maar zonder die RF

Zal staan voor rear focus IF=internal focus

Ik ben zeer tevreden met mijn 120-400 lens. Voor zover ik snel even gekeken heb is het enige dat hij niet uit zoom.

Comment

Je hebt die RF wel hoor, staat wel niet op de lens maar is gewoon een van de eigenschappen van de lens.

Rear Focus.

't Is Konijnenberg die vaak zoiets extra's bij lenzen zet, recent nog met de nieuwe goedkope Canon 18-55 III waar ze DC in de titelomschrijving hebben bijgezet.

Comment

ah ok, en hoe zit het met de kwaliteit van de foto's? als je weet dat ik nu de canon 55-250 heb

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
            Je hebt die RF wel hoor, staat wel niet op de lens maar is gewoon een van de eigenschappen van de lens.

Rear Focus.

't Is Konijnenberg die vaak zoiets extra's bij lenzen zet, recent nog met de nieuwe goedkope Canon 18-55 III waar ze DC in de titelomschrijving hebben bijgezet.

Comment

De beeldkwaliteit van je canon 55-250 zal minstens zo goed en zelfs beter zijn dan die van de sigma, en bij jouw lens over het hele bereik.

Je hebt een goede lens voor de omstandigheden waarin je ze zal gebruiken : je zit vlakbij 2 a 3 meter, je fotografeert bij daglicht, je gebruikt wellicht een statief, de vogels kunnen je niet zien noch horen, het zijn half tamme tuinvogels eens ze gewend zijn aan de omgeving en als je ze consequent voedert, enz... en ook, denk ik, : je moet toch nog veel leren (waar is de sweetspot van de lens, op welk diafragma en welke brandpuntafstand, enz., PLUS je moet je wellicht nog inwerken in wat zeker zo belangrijk is : je foto's afwerken in Lightroom, Photoshop of gelijkaardige programma's. Je moest eens weten welke mirakels sommigen verrichten met op eerste zicht slordige foto's.

Voorbeeldje, omdat dat onlangs gepost werd : http://forum.belgiumdigital.com/f72/...ch-487353.html en zie wat Jessy's 2 aanpassingen doen met wat nabewerking (op een jpeg dan nog). Ik vermoed dat jij zo'n foto's wil en met het resultaat heel tevreden zou zijn ... maar zelfs dan ... het kopje is onscherp ...

Vergeet ook niet : het gewicht van zo'n zoomlens .
              Last edited by Lalonde; 12 mei 2014, 21:50.

Comment

Een klein voorbeeldje

Kijk hier deze foto is gemaakt met de sigma 120-400 zonder rf

Comment

Beste

bedankt voor je reactie. ik ben zelf wel streng qua scherpte etc.. anders kan je jezelf niet verbeteren. waarom ik ook de 120-400 van sigma zou willen aanschaffen is omdat ik niet 100% tevreden ben van deze 55-250mm lens.

en beter dan de sigma 120-400 zou ik toch straf vinden als je dit prijsverschil ziet van de gewone 55-250 IS II zonder STM.

Inwerken in het bewerken is inderdaad feit en van de bewerkingskwaliteiten van jessy's is super gedaan, en inderdaad het kopje en snavel is niet scherp. dus ben echt wel streng voor mezelf.

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                  De beeldkwaliteit van je canon 55-250 zal minstens zo goed en zelfs beter zijn dan die van de sigma, en bij jouw lens over het hele bereik.

Je hebt een goede lens voor de omstandigheden waarin je ze zal gebruiken : je zit vlakbij 2 a 3 meter, je fotografeert bij daglicht, je gebruikt wellicht een statief, de vogels kunnen je niet zien noch horen, het zijn half tamme tuinvogels eens ze gewend zijn aan de omgeving en als je ze consequent voedert, enz... en ook, denk ik, : je moet toch nog veel leren (waar is de sweetspot van de lens, op welk diafragma en welke brandpuntafstand, enz., PLUS je moet je wellicht nog inwerken in wat zeker zo belangrijk is : je foto's afwerken in Lightroom, Photoshop of gelijkaardige programma's. Je moest eens weten welke mirakels sommigen verrichten met op eerste zicht slordige foto's.

Voorbeeldje, omdat dat onlangs gepost werd : http://forum.belgiumdigital.com/f72/...ch-487353.html en zie wat Jessy's 2 aanpassingen doen met wat nabewerking (op een jpeg dan nog). Ik vermoed dat jij zo'n foto's wil en met het resultaat heel tevreden zou zijn ... maar zelfs dan ... het kopje is onscherp ...

Vergeet ook niet : het gewicht van zo'n zoomlens .

Comment

ah ok bedankt, en wat vind jij van de kwaliteit van de 120-400 sigma? eventueel tegenover de canon 55-250 en anders in het algemeen.

alvast bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                    Een klein voorbeeldje

Kijk hier deze foto is gemaakt met de sigma 120-400 zonder rf

Comment

Working...
                    X