Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens 18-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens 18-200mm

    Hey!

    Ik heb een Canon EOS 500D en ik wil een meer allround lens kopen om vooral op reis te gebruiken. Omdat ik voor de eerste keer een lens koop, kom ik er maar niet uit. De lenzen waartussen ik twijfel zijn:
    - Canon Ef-s 18-200mm iS F/3.5-5.6‎
    - Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Canon
    - Sigma 18-200mm II f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon

    Ik veronderstel dat die van Canon zelf de beste kwaliteit zal leveren, maar wat zijn jullie ervaringen met de andere merken? En welke zouden jullie adviseren of al zeker afraden? Want in de winkel word ik er niet wijzer uit...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Lens 18-200mm

    Wat valt er bij jouw onder allround beeld? Mischien dat je beter af bent met een 17-70mm of 24-105mm ???

    Comment


    • #3
      Re: Lens 18-200mm

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Wat valt er bij jouw onder allround beeld? Mischien dat je beter af bent met een 17-70mm of 24-105mm ???
      Ik heb zelf al een Canon lens 18-55mm die standaard bij de body zat. Eerst wou ik voor meer zoom een lens bij kopen vanaf 55mm, maar voor op reis (zeker in natuurparken e.d.) lijkt het mij niet ideaal om steeds te moeten wisselen. Vandaar dat ik voor 18-200mm wou gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Lens 18-200mm

        Je insteek om iets te zoeken vanaf 55mm spreekt mij meer aan, je steekt immers bewust een objectief afhankelijk van hoe en wat je in beeld wilt brengen.

        Comment


        • #5
          Re: Lens 18-200mm

          Mmmja, dat is wat ik aanvankelijk ook dacht. Maar als je in een stoffige omgeving bent, is het niet zo verstandig om van lens te moeten wisselen. Daarom dat ik daar vanaf ben gestapt. Of zie ik dat fout?

          Comment


          • #6
            Re: Lens 18-200mm

            Of je het fout ziet weet ik niet, als je eerst met 18-55mm je beelden schiet en daarna met de 55-xxx - of anders om - is dat 1 keer wisselen. Als je in het wisselen wat behendigheid verkrijgt, zie ik daar geen enkel probleem in. Het kan best zijn dat je in minder stoffige omgeving meer stof hapt met het wisselen dan in een stoffige.

            Comment


            • #7
              Re: Lens 18-200mm

              hmm :-) nu ben ik nog harder aan het twijfelen...
              En heb je ervaring met Sigma of Tamron? Zijn deze voldoende van kwaliteit, of niet?

              Comment


              • #8
                Re: Lens 18-200mm

                hoi,

                ik heb de Tamron 18-200n(even) gehad.
                Verwacht hier niet te veel van. Het is echt geen aanrader.

                De 18-270 heb ik ook en gebruik ik voor op vakantie.
                Met voldoende licht en de lens wat geknepen maakt deze behoorlijk goede foto's.
                Trek je ermee de studio in om aan portret fotografie te doen, dan schiet ze te kort.

                Maar voor op vakantie of dieren te fotograferen is het geen slechte lens.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: Lens 18-200mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nele_89 Bekijk bericht
                  Hey!

                  Ik heb een Canon EOS 500D en ik wil een meer allround lens kopen om vooral op reis te gebruiken. Omdat ik voor de eerste keer een lens koop, kom ik er maar niet uit. De lenzen waartussen ik twijfel zijn:
                  - Canon Ef-s 18-200mm iS F/3.5-5.6‎
                  - Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Canon
                  - Sigma 18-200mm II f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon

                  Ik veronderstel dat die van Canon zelf de beste kwaliteit zal leveren, maar wat zijn jullie ervaringen met de andere merken? En welke zouden jullie adviseren of al zeker afraden? Want in de winkel word ik er niet wijzer uit...

                  Alvast bedankt!
                  Hallo,

                  Kijk ook eens naar de Canon 55-250mm is niet duur maar wel goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens 18-200mm

                    Voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een compacte camera
                    kopen. Dat is nog kleiner en fijner op vakantie en er zijn er zat met
                    voldoende zoom.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens 18-200mm

                      Ik heb best wel wat redelijke objectieven, maar voor op vakantie met het gezin (als fotografie niet het hoofddoel is) gebruik ik ook een 18-200 van sigma. Voldoet zonder problemen voor die gelegenheden en geeft veel minder stress als het objectief defect zou raken (kost minder dan 300€).
                      www.elwee.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens 18-200mm

                        Wel raar dat je nou nog voor de 1e keer een lens moet gaan kopen. Hoe doe je dat dan in de tussentijd????
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens 18-200mm

                          Heel erg bedankt voor alle reacties, heb ik toch weer wat stof tot nadenken :-)

                          En @Spanjaart: Ik heb al wel een lens die standaard bij de body zat, maar denk aan uitbreiding :-P

                          Comment

                          Working...
                          X