Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

    Dag iedereen,

    Zijn er mensen die ervaring (goed of slecht) hebben met deze Sigmalens. Ik overweeg om deze aan te schaffen voor natuurfotografie. Ik heb al wel is horen vertellen dat de kleuren niet echt heel mooi zouden zijn met de Sigma lenzen.
    Bedankt alvast voor jullie reacties.

  • #2
    Re: Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

    Ik heb deze lens maar in de Canon uitvoering.
    Het is niet meteen de meest lichtsterke lens maar doet zeker zijn ding ! Op f8 vind ik de scherpte best, maar dat betekent natuurlijk ook weer licht verlies tov 6.3 en dan wordt het tijdens schemer wel moeilijk ...
    iso omhoog trekken is dan de enige oplossing, maar dat zorgt dan weer voor behoorlijk wat ruis op mijn camera (canon eos 50d).

    Voor de relatief beperkte prijs voor een lens met zulk een bereik vind ik het een prima lens !
    En vele duizende euro's voor een beter equivalent heb ik niet over :-)

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

      Prijs-kwaliteit is de Tamron 150-600 wellicht de iets betere optie - ietsje duurder dan de 150-500, maar ook iets scherper op de langste afstand - als je ze op 500mm naast mekaar zal leggen, wint de Tamron. Je gaat zoals hierboven gezegd is mogen afknijpen - wel bij mij was't afknijpen (tot f11/f13) op een APS-C met 20Mpix sensor zelfs nog niet voldoende goed om echt scherpe beelden te krijgen boven de 450mm. Ze zijn redelijk - maar niet scherp (in raw bekeken). Op full frame 24mpix zijn de resultaten iets beter - maar da's logisch, omdat de pixels groter zijn.
      Ga naar een winkel neem uw camera mee - en test dus beide lenzen naast mekaar uit. U zal iets meer uitgeven, maar 't is wel belangrijk dat u dat zo kan beslissen, denk ik. Smaken verschillen ook qua bediening, en handhouding.
      Bekijk ook wat beelden on line - er zijn genoeg aanbiedingen waar u kan inzoomen op de volle beelden - google is uw vriend.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Prijs-kwaliteit is de Tamron 150-600 wellicht de iets betere optie - ietsje duurder dan de 150-500, maar ook iets scherper op de langste afstand - als je ze op 500mm naast mekaar zal leggen, wint de Tamron. Je gaat zoals hierboven gezegd is mogen afknijpen - wel bij mij was't afknijpen (tot f11/f13) op een APS-C met 20Mpix sensor zelfs nog niet voldoende goed om echt scherpe beelden te krijgen boven de 450mm. Ze zijn redelijk - maar niet scherp (in raw bekeken). Op full frame 24mpix zijn de resultaten iets beter - maar da's logisch, omdat de pixels groter zijn.
        Ga naar een winkel neem uw camera mee - en test dus beide lenzen naast mekaar uit. U zal iets meer uitgeven, maar 't is wel belangrijk dat u dat zo kan beslissen, denk ik. Smaken verschillen ook qua bediening, en handhouding.
        Bekijk ook wat beelden on line - er zijn genoeg aanbiedingen waar u kan inzoomen op de volle beelden - google is uw vriend.
        Ik ben ook geïnteresseerd voor de Tamron 150-600mm. Daarom heb ik veel reviews gelezen en het lijkt dat de kleuren zijn heel goed. Qua scherpte is ook vrij goed maar, vooral vanaf 400mm, lijkt dat je moet een diafragma van minstens f/8, beter f/11 en het best f/16 (ideal) hebben. Dus veel licht.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

          Bedankt voor jullie opinie. Ik heb ondertussen de Sigma lens gekocht en kan amper wachten om aan de slag te gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150-500mm F5.0-6.3 APO RF DG OS HSM Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
            Ik ben ook geïnteresseerd voor de Tamron 150-600mm. Daarom heb ik veel reviews gelezen en het lijkt dat de kleuren zijn heel goed. Qua scherpte is ook vrij goed maar, vooral vanaf 400mm, lijkt dat je moet een diafragma van minstens f/8, beter f/11 en het best f/16 (ideal) hebben. Dus veel licht.
            Volopen op F6.3 en 600mm is die ook perfect bruikbaar en maximum scherpte wordt bij F8 behaald, ephotozine. Ik ga hem in ieder geval heel vaak volopen gebruiken net zoals ik dat met de Tamron 200-500 heb gedaan.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment

            Working...
            X