Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen voor de nikon d5300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lenzen voor de nikon d5300

Hallo,ik ben schipper op de Rijnvaart en kom dus in vele havens terecht met mooie plaatsen,zonsondergangen enzovoorts.
    Ik had een cameraatje(dus ik ben zeer zeker een leek in fotografie) maar deze is te klein voor alles en nog wat.
    Op de plaatsen waar ik kom is het meestal een eind lopen voor ik ergens kom of iets zie,de afstanden op welke ik fotos wil maken in de havens is ongeveer 150m(soms meer of minder).
    Ik ga me opgeven voor avondschool fotografie tezamen met men vrouw en zodoende verdiepen in al de technische termen en wat vandaag de dag mogelijk is op gebied van digitaal fotografie.
    Mijn vraag is wat voor soort lenzen ik het beste kopen kan voor lange afstand en panorama,moet ik me houden aan AF-DX?? lenzen of zijn er andere mogelijkheden?,is er een bepaalde lens die alles omvat(bv een 18-300mm lens)of is het beter separate lenzen te kopen.
    Ik heb een pakketje te koop gezien en vraag me af of dit een goede aankoop zou zijn?;
    Nikkor AF-S DX 18-55mm F3.5-5.6 G VR II
    Nikkor AF-S 55-200mm F4.0-5.6 G ED DX VR
    Axer super wide angle macro lens 58mm
    Nogmaals ik ben een leek dus ben me er goed van bewust dat dit niet eenvoudig is of zal zijn
    Mvg ivan

Re: welke lenzen voor de nikon d5300

Deze lenzen zijn standaard kitlenzen, m.a.w lenzen met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding die vooral aan de prijs te danken is.
    Een andere kitlens is de 18-105 die een veel handiger bereik heeft.
    Afhankelijk van je budget en de zekerheid dat je fotografie hobby ook wat mag kosten, zou ik je (ruwweg) een D3x00 met AFS-18-105 of een D7000 met AFS 16-85 aanraden.

Een andere optie is voor een high-end compact (zonder verwisselbare lenzen) te gaan.