Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke T&S voor portretfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke T&S voor portretfotografie

Momenteel gebruik ik uitsluitend primes voor portretten/model opdrachten, vooral dan de 35L en 135L. Hoewel ik zeer tevreden ben van die lenzen, wil ik nu graag een T&S aan mijn kit toevoegen om meer mogelijkheden te creëren. Ik kan echter niet kiezen tussen de 45mm en 90mm versie. Ik gebruik nu zowel 35, 50, 85 en 135 naargelang de opdracht, dus kan me uiteraard wel iets voorstellen bij die lenzen en weet ook wat mijn favorieten zijn. Maar volgens mij krijg je wel een heel ander gebruik met deze T&S lenzen dan een normale prime.. dus misschien gaat die vergelijking met vb 50mm en 85mm niet zo goed op. Ter info: worden gebruikt op full-frame body.

Voorlopig neig ik eerder naar de 45mm omdat ik nu wel graag werk met de 35L, zowel voor hoofd-schouder portretten als full-body... Het lijkt me met een brede lens ook makkelijker om die mooie onscherpte te bekomen.. En tenslotte is ze dan ineens ook inzetbaar voor architecturale fotografie (niet dat dit niet kan met 90mm, maar 45 is toch een pak bruikbaarder).

Ook het budget is quasi gelijk tussen die twee lenzen.

Meningen? Ervaringen? Advies?
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Re: Welke T&S voor portretfotografie

http://www.canonrumors.com/2014/04/n...photokina-cr2/

Ik zou misschien nog even afwachten wat er zou komen ... natuurlijk kan je zo altijd blijven wachten

Comment

Re: Welke T&S voor portretfotografie

Hoi, Merci voor die tip! Ik vroeg me idd ook al af of er geen vervanger kwam. Want hoewel de 45mm misschien zou verkiezen, zijn de reviews van de 90mm veel beter. Dus hopelijk komt er een goede update van de 45mm! Wel, zo dringend is het allemaal niet, ik doe het al zes jaar zonder T&S, zes maand zal nu ook wel nog lukken.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Working...
      X