Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze + wat is tamron/sigma/.. waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze + wat is tamron/sigma/.. waard?

Hallo allemaal,

Na mijn canon eos 500D als eerste camera ooit, heb ik besloten dat het tijd is voor wat nieuws. Na een beetje wikken en wegen ben ik op de Canon Eos 70D uitgekomen..
    Nu ben ik nog volop aan het twijfelen welke lens ik bij zal kopen. Ik fotografeer voornamelijk reizen, portretten en mijn honden (in beweging).

Neem nu een lens 18-135mm, hoe zit het dan met de kwaliteit? Ik had altijd gehoord dat hoe meer zoombereik, hoe slechter de kwaliteit dan uiteindelijk? Hoe zit het daar dan mee..
    Ook worden er veel lenzen aangeboden van Sigma, Tamron etc... Ik heb daar 0,0 ervaring mee. Hoe zit het met de kwaliteit hiermee? Waarom een sigmalens of andere lens kopen?

En, als het kan/mag nog een klein vraagje, totaal iets anders.. wat is het verschil in uitzicht op de foto tss een polarisatiefilter en een UV-filter? Of zijn filters echt uit den boze? Ik heb hier ook nog nooit mee gewerkt..

Bedankt alvast..

Re: Lenskeuze + wat is tamron/sigma/.. waard?

De Canon 18-135 IS STM zou volgens de tests vrij goed presteren, maar de 18-200 koop je beter niet als je scherpe foto's wil maken.
    Ik gebruik zelf op de 700D meestal de 18-55 IS STM, en die is ook heel erg goed.

Sigma en Tamron hebben ook goede lenzen (heel goede zelfs), maar de lenzen in de lage prijsklasse zijn doorgaans niet zo geweldig goed.

Een Uv-filter wordt meestal mee verkocht ter bescherming van het frontelement van de lens, maar voor hetzelfde geld (of zelfs minder) koop je beter een zonnekap, die kan in bepaalde omstandigheden wel voor betere foto's zorgen, met een UV filter worden de foto's niet beter (in bepaalde omstandigheden zelfs slechter).
    Bij de meeste merken lenzen wordt er wel een zonnekap geleverd, alleen Canon doet dat niet bij de goedkopere lenzen (bij de "L" lenzen krijg je wel een zonnekap).
    Een polarisatiefilter gebruik je om reflecties te verminderen, maar omdat zo'n filter tot 2 stops licht tegenhoudt is dat geen filter om constant op de lens te laten zitten (dat is dus niet bruikbaar als beschermfilter).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dat was goed uitgelegd door Black b@ndit.

Een polarisatie filter gebruik je dan ook vaak op vakantie, voor die mooie blauwe lucht, of om de weerspiegeling op het water tegen te gaan.

mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Idd super goed uitgelegd... dank u wel!

Comment

Working...
        X