Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

Momenteel ben ik in het bezit van volgende opstelling:
    Canon EOS 1100D
    Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS II
    Canon EF 50mm F1.8 II

In principe lijkt mij dit geen slechte set-up voor een beginner, maar het levert toch enkele beperkingen op.
    Een update in materiaal gaat me zeker geen betere fotograaf maken, maar het gaat mij ook echt enkel om de fun van het shooten.

Dat gezegd zijnde, had ik graag jullie mening gehad over een nieuwe opstelling die ik in gedachte had:
    Canon EOS 700D
    Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

- Zal de 70-200 in combinatie met een systeemcamera die een APS-C sensor wel zijn volledige capaciteit kunnen benutten?
    - Zal ik het merken dat er geen beeld stabilisatie aanwezig is?

- Als ik dit objectief zou aanschaffen, in samenwerking met de EOS1100D zal dit dan duidelijke problemen geven (zoals een ferarri dat zou geven met een toyota motor)?

Ik apprecieer jullie meningen, graag had ik jullie er toch op willen wijzen dat ik nog steeds een groentje ben.
    Zowel positieve als negatieve opmerkingen zijn toegestaan, doch liefst met het nodige respect.

Groeten,
    Robbert

Re: Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

Met je voorstel zal de technische kwaliteit er zeker op vooruit gaan. Bedenk wel dat je een stuk mm gaat verliezen, onder de 70. Dit is echt wel een serieus gat. Koop misschien ook een degelijke 17-50 (of 55) en dan heb je een zeer behoorlijke range. De 17-50 2.8 van Tamron vindt ik prijs/kwaliteit nog altijd ok. Je kan natuurlijk ook gefaseerd aankopen. Eerst de nieuwe body en deze eens uitproberen met je bestaande lenzen (of omgekeerd) en zo opbouwen. Dit geeft je de tijd om je nieuw materiaal te leren kennen. Veel succes ermee!

Comment

De aanschaf van een kwalitatief goede lens zoals de Canon 70-200mm levert altijd een vooruitgang op. Dit zal je niet alleen merken bij een nieuwe body maar ook op je huidige toestel, wat dat betreft brengt de lens meer kwaliteit dan de body. Je zou dan ook kunnen overwegen om eerst een nieuwe lens te kopen en pas later een nieuwe body.

Mocht je de overstap maken dan zou ik je huidige lenzen behouden, zoals Zilverberg al aangeeft ga je het bereik van 18-70mm erg missen.

Comment

En zal ik veel hinder ondervinden aan het feit dat de 70-200 geen stabilisatie heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beire753 Bekijk bericht
          En zal ik veel hinder ondervinden aan het feit dat de 70-200 geen stabilisatie heeft?
          Gebruik je 18-135 IS en zet de IS functie uit en loop een dag rond om foto's te trekken met de lens op 135 mm., je zal direct het verschil merken ... of niet merken ...

Waarom aan anderen zoiets vragen als je het zelf kan ondervinden ??? De ene zal nee zeggen, de andere ja ... maar wie de niet-IS lens gebruikt die kan niet even de IS aan zetten want die zit er niet op, andersom kan diegene met IS wel de IS af zetten via dat knopje op de lens.
          Last edited by Lalonde; 25 april 2014, 13:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beire753 Bekijk bericht
            Ik heb zelf de 70-200 4.0 IS en dit is echt wel een uitstekende lens. De IS geeft enkele stops voordeel en dat betekent dat je lagere iso's kan gebruiken voor een betere beeldkwaliteit.

Comment

Bedankt voor alle reacties! Jullie zijn zeer hulpzaam, dat apprecieer ik.

Comment

Nu ook niet te kort door de bocht gaan, de 70-200 is optisch beter dan de 18-135. Ja ik heb beide objectieven.

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                Gebruik je 18-135 IS en zet de IS functie uit en loop een dag rond om foto's te trekken met de lens op 135 mm., je zal direct het verschil merken ... of niet merken ...

Waarom aan anderen zoiets vragen als je het zelf kan ondervinden ??? De ene zal nee zeggen, de andere ja ... maar wie de niet-IS lens gebruikt die kan niet even de IS aan zetten want die zit er niet op, andersom kan diegene met IS wel de IS af zetten via dat knopje op de lens.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ik heb zelf de 70-200 non-IS, oorspronkelijk op mijn 400D en momenteel op mijn 60D. Dit is veruit mijn meest scherpe (zoom)lens, enkel mijn 100mm macro is nog (iets) scherper. De lens is ideaal voor portret en heeft een héél snelle autofocus. Nooit spijt gehad van de aankoop en ik hou ze zeker bij, ondanks het feit dat ik in dezelfde range nog een aantal andere objectieven heb (18-200mm, 100-400mm, 100mm). Als je wil mag je steeds komen testen (in de buurt van Gent).
                  www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                    Nu ook niet te kort door de bocht gaan, de 70-200 is optisch beter dan de 18-135. Ja ik heb beide objectieven.
                    Welke bocht ???

Ik schreef toch niets over de kwaliteiten van de een of de andere lens ???

Topicstarter vroeg of hij hinder zou ondervinden zonder IS op de 70-200 ... ik heb gewoon gezegd dat hij met zijn eigen lens zelf kan testen of hij de IS mist als hij op 135 mm. zou fotograferen met de IS uitgeschakeld.

Mist hij de IS op zijn 18-135, dan zal hij die ook wel missen op de 70-200.

Comment

Ik heb sinds 2 jaar ook de 70-200 F4 Non IS. Ik gebruik ze ook op een canon 60D.
                      Ik gebruik deze lens bijna enkel buiten en daar heb ik nog nooit de IS gemist...
                      Als je veel foto's binnen neemt heb je misschien gemakkelijker IS nodig. Ik heb binnen te weinig ruimte om een crop camera in combinatie met deze lens te gebruiken

Om kort te zijn, je gaat er geen miskoop mee doen. En is je budget ruim genoeg dan moet je maar eens over die IS nadenken.

Welke je ook koopt, je gaat er plezier aan beleven, ook op jouw 1100D.
                      - A Point Of View -

Comment

Working...
                      X