Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 AF probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-200 AF probleem

Sinds vorige week doet de autofocus op mijn Sigma 18-200 nogal vreemd. De ene moment werkt hij, de andere moment weer niet meer en blijft hij zoeken. Ik heb de lenscontacten al eens gereinigd met een doekje maar dit heeft niets opgeleverd.
    Soms helpt het om de lens opnieuw op de body te plaatsen zodat de autofocus weer even naar behoren werkt, en plots stopt hij er terug mee... De lens is van augustus 2013, er is nooit in extreme omstandigheden mee gewerkt, ze is nooit gevallen of ergens tegen gestoten.
    Ik heb de lens ook eens op een andere body (D7100) geplaatst maar ook daar hetzelfde probleem als op mijn toestel (D5200)

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik kan ze waarschijnlijk best even naar Foto Konijnenberg brengen ter nazicht?

Bedankt!
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Re: Sigma 18-200 AF probleem

Heb je nu de II of nog zijn voorganger?

Comment

Het is versie II.
      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

Lens toch maar binnengebracht bij Konijnenberg dus even afwachten wat het resultaat zal zijn.

Comment

Even een oud topic terug vanonder het stof halen...
          Het bleek een defect aan het diafragma te zijn wat toen in garantie hersteld werd. Echter, nu 4 maand later zit ik met hetzelfde probleem... Volgens Foto Konijnenberg is er steeds 6 maanden garantie op een herstelling als het om hetzelfde defect gaat, maar ik vraag mij af hoe dikwijls ze dit gaan herstellen? De lens is 1 jaar oud, nu 2x problemen met het diafragma, dat is toch niet echt normaal te noemen? Dan lijkt er toch een fundamenteel probleem aan de lens waardoor dit nog meerdere keren zal terugkomen. Zou er dan niet overwogen worden om de lens te wisselen voor een ander exemplaar? Of mag ik daar niet op hopen?
          Heeft er iemand al gelijkaardige ervaringen meegemaakt?

Comment

Kan je vragen. Ik heb destijds een gelijkaardig probleem gehad met een lens die een pak duurder was. Ik heb toen restreeks contact op genomen met hun klantedienst. Het resultaat was dat ik na enkele dagen mailen en bellen een nieuwe lens kreeg. Mss kan je dan ook vragen voor een andere lens te mogen kopen ofwel ezn volledig nieuwe vant zelfde model.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
            X