Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie bezit er een Samyang 14mm f2.8 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie bezit er een Samyang 14mm f2.8 ?

De 14-24 f2.8 is inderdaad een heel zware lens.
    Ik heb ook al rondgekeken voor een lichter alternatief (< 500 gram), die op zijn minst heel goede resultaten neerzet, maar afgaande op de reviews ben ik nog niet ten volle overtuigd.
    De lens die het meest aan die criteria lijkt te beantwoorden blijkt de nieuwe Nikon 18-35 AFS G te zijn, al is er natuurlijk een redelijk verschil inzake brandpunt met een 14mm lens.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
      Jaja, als mijn ogen nog even goed zouden zijn als 20 jaar geleden zou ik ook live view gebruiken Nu heb ik een afstandsschaal nodig
      Kan je met een 6D in liveview niet ook verder onzoomen om scherp te stellen? Ik kan dat gewoon met m'n 5DIII.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Kan je met een 6D in liveview niet ook verder onzoomen om scherp te stellen? Ik kan dat gewoon met m'n 5DIII.
        Mss wel maar dat lost het probleem van mijn ogen ,die het toch niet scherp zien , niet op
        En ik wil nu ook niet de hele tijd met een bril rondlopen tijdens het fotograferen
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          De 14-24 f2.8 is inderdaad een heel zware lens.
          Ik heb ook al rondgekeken voor een lichter alternatief (< 500 gram), die op zijn minst heel goede resultaten neerzet, maar afgaande op de reviews ben ik nog niet ten volle overtuigd.
          De lens die het meest aan die criteria lijkt te beantwoorden blijkt de nieuwe Nikon 18-35 AFS G te zijn, al is er natuurlijk een redelijk verschil inzake brandpunt met een 14mm lens.
          zoals ik al zei ben ik in het bezit van de tokina 16-28, scherp maar zwaar. Dus met een 18-35 voeg ik niets toe
          www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
            Jaja, als mijn ogen nog even goed zouden zijn als 20 jaar geleden zou ik ook live view gebruiken Nu heb ik een afstandsschaal nodig
            Focus confirm door de zoeker moet toch voldoende zijn bij een groothoek? En Jaja is ook geen 30 meer, ik evenmin... En live view is is prima bruikbaar op normale lees-afstand .
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Hallo,

Ik snap niet dadelijk wat ik hier mee te maken heb, maar ik stel de 5DMkII + Bigma + 2xTC manueel scherp door de zoeker, en dat gaat ondanks mijn 50+ nog heel goed 😛

Jaja

Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Focus confirm door de zoeker moet toch voldoende zijn bij een groothoek? En Jaja is ook geen 30 meer, ik evenmin... En live view is is prima bruikbaar op normale lees-afstand .
                Ik kan het me niet meer herinneren maar ik geloof niet dat er een focus bevestiging in de zoeker is ( groen bolletje ?) bij de samyang??
                Of sla ik de bal nu helemaal mis?
                www.ginodepreter.com

Comment

Afhankelijk van type body, voor Nikon is dat wel een groen bolletje.
                  De reden van gebruik van een afstand schaal op de lens kan zijn als je die wil instellen voor hyperfocaal landschapwerk e.d. denk ik. :-)
                  Dat is in ieder geval een plausibele reden, verder inderdaad draaien tot het ledje niet meer knippert, en clickerdeklik! Altijd goed!
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thor Bekijk bericht
                    Afhankelijk van type body, voor Nikon is dat wel een groen bolletje.
                    De reden van gebruik van een afstand schaal op de lens kan zijn als je die wil instellen voor hyperfocaal landschapwerk e.d. denk ik. :-)
                    Dat is in ieder geval een plausibele reden, verder inderdaad draaien tot het ledje niet meer knippert, en clickerdeklik! Altijd goed!
                    idd, de reden dat ik de afstandsschaal zou gebruiken is voor de hyperfocale afstand. En ik geloof dat scherpstelbevestiging idd alleen voor nikon is maar zeker ben ik daar niet van
                    www.ginodepreter.com

Comment

Working...