Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens (+ body) voor paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens (+ body) voor paardenfotografie

ik ben op zoek naar een nieuwe camera + lens om te fotograferen bij de paarden. Ik weet ondertussen al dat je je body best kiest adhv je lens, en dat je best een goede zoomlens hebt (ik dacht aan 50 - 200 / 250 ), een lens met een lage f-waarde (2.8 leek me geschikt?) en een snelle AF (geen idee van deze waarden, help?). ik heb geen mega-budget maar vind het niet erg om 2de hands te gaan dus sta open voor alle meningen. Ik fotografeer vaak binnen en in grote pistes vandaar het grote zoombereik en aangezien de binnenpistes meestal donker zijn heb ik dus een lichtsterke lens nodig. Indien ik een lens heb die het binnen goed doet lijkt het me dat ik niet echt naar bepaalde dingen moet kijken om buiten te fotograferen aangezien daar meestal wel genoeg licht is?

Iemand die me kan helpen bij het vinden van de juiste lens en body of nog dingen waar ik op moet letten bij het maken van mijn keuze?

Heel erg bedankt alvast!

Re: Nieuwe lens (+ body) voor paardenfotografie

Een 70-200 mm F/2.8 lens gaat je makelijk bijna 2000 euro kosten (1100 tot 1500 tweedehands).

Als je niet zwaar wenst te investeren in materiaal kan je eventueel eens naar de Sony Cyber-shot DSC-RX10 kijken.
    Dit is een bridge camera met een 24-200 mm lens met f/2.8 over gans het bereik.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Een 70-200 mm F/2.8 lens gaat je makelijk bijna 2000 euro kosten (1100 tot 1500 tweedehands).

Als je niet zwaar wenst te investeren in materiaal kan je eventueel eens naar de Sony Cyber-shot DSC-RX10 kijken.
      Dit is een bridge camera met een 24-200 mm lens met f/2.8 over gans het bereik.
      Het probleem is dat die je op zo'n plaatsen op heel hoge iso moet werken, en daar presteert de RX-10 toch minder dan een DSLR (een Full-Frame is dan nog wat beter dan een crop camera).
      De plaats waar ik al paarden heb gefotografeerd op een indoor-piste, daar moest ik met de 70-200 f2,8 (op de 1Dx) ook op iso 3200 en 6400 werken om de sluitertijd aanvaardbaar te krijgen, dan gaat bij de RX-10 de beeldkwaliteit al flink achteruit.
      Als er wel voldoende licht is, dan zal die RX-10 wel heel goed presteren, op voorwaarde dat de autofocus de actie kan volgen (meestal is dat ook een probleem bij een compact/bridge camera).

Maar het is natuurlijk een flinke investering, een DSLR + 70-200 f2,8.
      De nieuwste Tamron 70-200 zou ook heel goed zijn, en die is wat goedkoper dan de Canon of Nikon, maar dan moet je ook nog een camerabody kopen waar je die op kan gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hoi,

ik neem ook regelmatig foto's in een manege.
        Eigenlijk is het in de winter bij donker weer toch wat donker om fatsoenlijke foto's te nemen.

Ik gebruik een D90 samen met een Tamron 70-200 2.8 en dat gaat behoorlijk.
        Voor een paar 100 Euro vind je die wel tweedehands

De volgende foto is onlangs genomen binnen met ISO800 f4. Recht uit de camera

mvg
        Last edited by jeevanhoof; 21 maart 2014, 20:50.
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
        X